Windows 10 HELP Plotseling geen geluid meer...!

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Steunend lid
Vip Lid
Mijn vlc-speler geeft ineens geen geluid meer na een registry cleaning. VLC opnieuw geinstalleerd. Geen succes. Van alles geprobeerd. Geen geluid meer....!
 
Als je een registry cleaning hebt gedaan heb je eerst een vraag gekregen of je een backup van die registry wou maken. Ik ga ervan uit dat je dat gedaan hebt en dan volstaat het die zo snel mogelijk terug te zetten.
 
We roepen, schreeuwen, brullen hier al sedert jaar en dag dat die registry cleaners ONZIN zijn en te MIJDEN...
En toch zijn er blijkbaar nog steeds personen die zich laten overhalen door die oncontroleerbare claims van die apps !

Zut !

Heb je nog wel geluid op een andere manier ? enkel niet vanuit VLC ?
 
Mijn computer is voor audio via een usb verbonden aan een mengtafel. Gaat altijd prima. Alleen dus vanmorgen niet meer na de cleaning van het register. (Ja ik weet het nu: STOM STOM! zonder back up. Maar zie ik liever een oplossing...)
Er komt dus nu geen enkel geluid meer uit de computer...!
 
Er is een gitaar op de mengtafel aangelsoten en die werkt zonder problemen op 2 studiomonitoren. Het zit duidelijk in de computer! Een mp3 of mp4 aanklikken geeft ook geen reactie. Stuurprogramma?
 
Ik heb mijn computer vandaag weggebracht naar de firma waar ik hem gekocht heb. Men heeft daar (gratis) onderzoek gedaan en geconstateerd dat Windows 10 Pro corrupt is. Daar komen dus alle problemen vandaan. Zelfs het normaal softwarematig uitzetten van de computer heeft als resultaat dat de computer spontaan weer opstart...! Niet goed, dus!
Het advies is om weer een schone Windows 10 Pro te installeren. Daarvoor moet ik dan eerst alle data op de interne HD gaan overzetten op een externe HD want anders zou ik al die data kwijt zijn. Ook worden eigen geinstalleerde programma's in Program files en Program Files x 86 met een schone installatie verwijderd...zegt men.
Die firma backupt al die data niet, uit oogpunt van privacy en veiligheid.

Ik vrees nu voor een enorme berg werk! Eerst kijken wat allemaal gekopieerd en bewaard moet worden, programma 's opnieuw installeren, zoals bijv. MS Office 2019 (van een gewaardeerde collega van dit forum!) alle mails die ik kwijt raak en nog vele andere dagelijkse werkzaamheden enz. enz. kortom het werk van 3 jaar opbouwen... Dat gaat me weken, zo niet maanden kosten, als het al goed gaat...

Het opnieuw laten installeren van Windows 10 Pro kost me € 50. Dat vind ik nog niet zo erg maar wel de rest die er achteraan komt. Ik kan dat zelfs niet eens totaal overzien.

Op mijn vraag hoe dat zo is gekomen, kreeg ik als antwoord: "Waarom gaat een auto ineens stuk...? Tja, gewoon pech, dus..."
 
opnieuw instaleren is al helemaal niet nodig ...
ok de computer (Windows ) zou dus corrupt zijn .. via een in-place upgrade word de huidige Windows bestanden vervangen door nieuwe en ook dit gaat gepaard met behoud van alles ...
als ik zeg met behoud van alles dan is dit ook alles ...te minste als jij de juiste keuze neemt ( deze keuze is standaard geselecteerd )*je dient dus niets uit te vinken !
*met behoud van alles: software die jijzelf heb geïnstalleerd , films , muziek , documenten enz ..van de bewaarde mails in je in-box ben ik helaas niet zeker .. deze kun je best opslaan in een map .

***een in place upgrade (herstel) start je op doordat je de setup.exe aanklikt vanaf een opstartbare usb stick waar dat dus de Windows 10 installatie bestanden opstaan en dit vanuit de verkenner.. (gebruik bij voorkeur een verse aangemaakte Windows10 usb stick aangemaakt door het Windows Media Creation Tool 21H2.exe
heb je gene stick bij de hand dan kun je ook gewoon de Windows 10.iso mounten via de verkenner en vervolgens vandaar de setup.exe starten ..
neem er nota van dat eenmaal deze in-place upgrade gestart werd je deze niet mag onderbreken..ook zal je systeem meermaals opnieuw starten ...eenmaal deze in-place upgrade gedaan is start vervolgens je systeem gewoon verder op en kan je deze weer gebruiken ..
*je dient er op te letten dat je alles wenst te behouden betreffende je programma's en instellingen zodat je niets verliest ..
tevens zal er op de C een Windows.old vermeld worden ..deze verdwijnt na een 10 tal dagen

dat deze lui van de firma daar zelfs niet aan denken en je enkel het advies gaven om weer een schone Windows 10 Pro te installeren.
 
Ik vermoed echter dat men gewoon het zekere voor het onzekere wilt nemen en van een schone lei vertrekt.
In je eerste post wordt al het gebruik van een registry cleaner vermeld. Wie weet welke zooi er nog allemaal opstaat.
Moest ik zoiets onder handen krijgen... de keuze zou ook snel gemaakt zijn.

En wat dat maanden werk betreft, dat valt toch sterk te relativeren. Hoeveel software kan er op een computer staan die je dagelijks of wekelijks gebruikt? Het is niet zo dat je daar door de jaren 300 applicaties op geïnstalleerd hebt, dat je die ECHT nodig hebt. Dat gaat trouwens ook één van de redenen zijn dat je nu in deze situatie beland bent.
En hoe lang kan het duren om de nodige eindgebruiker software terug te installeren. Echt niet zo lang...
 
Ik vermoed echter dat men gewoon het zekere voor het onzekere wilt nemen en van een schone lei vertrekt.
In je eerste post wordt al het gebruik van een registry cleaner vermeld. Wie weet welke zooi er nog allemaal opstaat.
Moest ik zoiets onder handen krijgen... de keuze zou ook snel gemaakt zijn.

En wat dat maanden werk betreft, dat valt toch sterk te relativeren. Hoeveel software kan er op een computer staan die je dagelijks of wekelijks gebruikt? Het is niet zo dat je daar door de jaren 300 applicaties op geïnstalleerd hebt, dat je die ECHT nodig hebt. Dat gaat trouwens ook één van de redenen zijn dat je nu in deze situatie beland bent.
En hoe lang kan het duren om de nodige eindgebruiker software terug te installeren. Echt niet zo lang...
Je zult helemaal gelijk hebben, maar ik kijk er wel als een enorme berg tegenaan. Dat komt mede omdat ik , van wat je schrijft, geen enkele ervaring en kennis heb. Dus als ik ook maar iets verkeerd doe, dan ben ik nog verder van huis. Bovendien, ik heb geen schone Windows 10 Pro...! Ik zou niet weten waar te beginnen.

Deze ASUS TUF B360 -PLUS GAMING computer is, inclusief Win 10 PRO, helemaal samengesteld door de firma. Ik doe helemaal niet aan gaming maar wilde gewoon een heel goede en betrouwbare computer...
opnieuw instaleren is al helemaal niet nodig ...
ok de computer (Windows ) zou dus corrupt zijn .. via een in-place upgrade word de huidige Windows bestanden vervangen door nieuwe en ook dit gaat gepaard met behoud van alles ...
als ik zeg met behoud van alles dan is dit ook alles ...te minste als jij de juiste keuze neemt ( deze keuze is standaard geselecteerd )*je dient dus niets uit te vinken !
*met behoud van alles: software die jijzelf heb geïnstalleerd , films , muziek , documenten enz ..van de bewaarde mails in je in-box ben ik helaas niet zeker .. deze kun je best opslaan in een map .

***een in place upgrade (herstel) start je op doordat je de setup.exe aanklikt vanaf een opstartbare usb stick waar dat dus de Windows 10 installatie bestanden opstaan en dit vanuit de verkenner.. (gebruik bij voorkeur een verse aangemaakte Windows10 usb stick aangemaakt door het Windows Media Creation Tool 21H2.exe
heb je gene stick bij de hand dan kun je ook gewoon de Windows 10.iso mounten via de verkenner en vervolgens vandaar de setup.exe starten ..
neem er nota van dat eenmaal deze in-place upgrade gestart werd je deze niet mag onderbreken..ook zal je systeem meermaals opnieuw starten ...eenmaal deze in-place upgrade gedaan is start vervolgens je systeem gewoon verder op en kan je deze weer gebruiken ..
*je dient er op te letten dat je alles wenst te behouden betreffende je programma's en instellingen zodat je niets verliest ..
tevens zal er op de C een Windows.old vermeld worden ..deze verdwijnt na een 10 tal dagen

dat deze lui van de firma daar zelfs niet aan denken en je enkel het advies gaven om weer een schone Windows 10 Pro te installeren.
Ik heb dus geen opstartbare stick met Win 10 Pro en ook een in-place upgrade (herstel) ken ik niet. Het lijkt allemaal heel logsich wat je schrijft, maar ja....onervarenheid en onkunde hierin , hè?
Overigens, het gaat hier over Azerty in Raalte, Overijssel Nederland en dat is toch niet de eerste de beste, met een omzet van 100 miljoen in 15 jaar...
 
Probeer een update, als dat werkt ....

Of anders, indien systeemherstel aanstond, opstarten met een gemaakte USB stick via bovenstaande link en naar het reparatie onderdeel te gaan en een systeemherstel uitvoeren naar een datum van voor het probleem.

Lijkt mij gewoon een instelling te zijn in de Windows audio configuratie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan