Windows 10 HELP Plotseling geen geluid meer...!

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Steunend lid
Vip Lid
Mijn vlc-speler geeft ineens geen geluid meer na een registry cleaning. VLC opnieuw geinstalleerd. Geen succes. Van alles geprobeerd. Geen geluid meer....!
 
@theplayer Ik lees dat je de ISO op een USB stick hebt gezet en vandaar hebt opgestart ...
Maak mij dan de bedenking : heb je de PC opgestart vanaf de stick (wat definitie is van bootable) of heb je de ISO vanuit je huidige Windows gestart terwijl die op de stick stond.

In het laatste geval probeer de installatie te doen vanuit je huidige Windows en dat kan idd. (zie hoger) problemen geven als de corruptie zodanig is dat ze in de weg zit.
In het eerste geval start je de installatie volledig op vanuit de ISO en doet je huidige Windows bij het opstarten van de tool niet ter zake.

Een zee van verschil ! Hoe maak je zo'n opstartbare (bootable) USB stick aan in jouw geval ?
 
Ik heb zojuist een probleem erbij gekregen. Ik heb een 32 Gb usb-stick met bestanden. Die wilde ik verwijderen, maar dat gaat niet. De stick formatteren lukt ook niet. Weer een Windows 10-probleem erbij?
 
Ik stel volgende voor:
Haal de bestaande harde schijf uit je computer.
Breng hem binnen bij Azerty en laat hem herinstalleren op een nieuwe SSD (harde schijf). Dan ben je ook nog zeker dat dit correct uitgevoerd wordt!
Sluit later je originele harde schijf terug aan als extra disk. Op die manier kan je eenvoudig op je eigen tempo je bestanden overzetten naar de nieuwe disk. Dan heb je nog alles bij de hand, en werk je met een nieuw proper geinstalleerd systeem. Of laat dit ook door Azerty doen, mits goede opvolging. (de oude HDD met alle data als 2de disk plaatsen)

In alle andere situaties neem je alle misserie mee... maw minder garantie op een geslaagd resultaat.
 
DDragon, Dat wordt een erg dure optie. Ik heb vorige week al een nieuwe 4 Tb HD besteld die de komende week geleverd gaat worden.. Daarnaast kan ik geen interne HD uit de computer halen. Ik zou niet weten hoe en bovendien wordt dat voor mij dan een groot vervolg op de wet van Murphy...!!

Ik waardeer alle bijdragen, ook die van jou, maar dit forum is er voor mensen die te weinig verstand van het oplossen van computerproblemen hebben. Als ik genoeg verstand daarvan had dan had ik me al lang als moderator aangemeld....! Ik heb die kennis niet en dat zorgt soms mede voor irritaties en onbegrip van en door leden, hoe goed bedoeld ook...
En alles zit me ook tegen: usb-sticks die niet werken, opties die niet bestaan in het register, virusprogramma dat niet uitgezet kan worden enz.
 
Laat dat voorstel nu net DE reden zijn waar je geen of weinig computerkennis voor nodig hebt. Want alle andere voorstellen heb je WEL enige kennis voor nodig.
En een erg dure optie? 50EUR extra voor een nieuwe SSD, met volgende voordelen;
- zekerheid
- gebruikersgemak
- 0,0% zorgen voor dataverlies
- foutloos
- ...

Laat je bestaande disk aanwezig als 2de schijf, en spreek met azerty af dat ze op een nieuwe disk een nieuwe Windows installeren, en van de bestaande afblijven.

Dus ja, dit is de ENIGE optie voor iemand met weinig verstand van zaken. Maar als je liever alles zelf doet, ... be my guest.
Als je jezelf een disk van 4TB kan veroorloven, zal een SSD van 250GB (50-70€) er ook nog wel afkunnen zeker?
 
  • Wow
Waarderingen: wivy
Maar als je liever alles zelf doet, ... be my guest.
Doe dat nou niet.... Ik zit toch op dit forum...?
Laat je bestaande disk aanwezig als 2de schijf, en spreek met azerty af dat ze op een nieuwe disk een nieuwe Windows installeren, en van de bestaande afblijven.

Bedoel je nu dat Azerty er een tweede SSD bij installeert Win10 als ik die SSD zelf koop? Denk je dat Azerty dat doet? Of moet ik Azerty vragen een tweede SSD van hen te installeren voor dat doel? En is het in beide gevallen niet nodig om eerst alle bestanden van de interne HD te halen en ook alle program files en program files (x86) op de C- partitie veilig te stellen??

Want dan ga ik daar morgen over bellen met Azerty! Het enige dat ik terug wil, is een goedwerkend WIN 10 met behoud van alle bestanden zodat ik gewoon verder kan gaan met waar ik een week geleden voor moest stoppen...!
 
Vraag aan Azerty de prijs van een goede 250GB SSD, waarop ze terug Windows 10 (of 11) installeren.
Vraag of ze de bestaande disk (SSD?) volledig intact houden en als 2de disk plaatsen. Daar staat al je bestaande data op! Op die manier kan je van een volledig nieuwe Windows ten alle tijde aan je oude bestanden (je bestaande schijf). Op termijn kan je dan alles overzetten, of wat je maar wenst te doen. Je kan ze evengoed laten staan of herstructureren.
Je gaat wel je software terug moeten installeren, die kan je niet gewoon "linken". Maar je hebt tijd dan... alles staat ook nog op die andere originele disk. Je kan dus ten alle tijde kijken wat daar op staat... Maar je gaat die software niet rechtstreeks meer kunnen gebruiken. Maar wel je data bestanden.
Geen zorgen dat je iets vergeet. Want alles blijft zoals het nu is op die disk.

Je kan zelfs je originele disk clonen in een virtuële machine, zodat je als het ware altijd het oude systeem (je huidige) terug kan starten alsof er niets veranderd is. Maar dat is wel wat moeilijker om uit te leggen nu.

Ik zeg maar dat je je op voorgetselde manier veel minder zorgen hoeft te maken. Het kost je iets meer, maar je hebt zekerheid dan.
 
OK! Ik krijg dan dus vanzelf meldingen dat een programma niet meer werkt al ik een bestand wil openen en moet dan dus dat programma opnieuw installeren? Geldt dat ook voor niet-MS-store programma's?
 
Dat zullen we op dat moment wel zien wat je nodig hebt. Als je die vraag stelt, neem ik aan dat je met Office alleen al een heel eind verder komt. Maar je zult hier zeker hulp vinden bij zulke vragen.
 
Ik ga morgen toch eerst bellen naar Azerty.

En over dat verderkomen. Ik heb o.a. oude, niet aangeschafte studiosoftware voor mijn opnamestudio, maar ook andere niet-MS-software. Ik hoop dat ik die dan toch weer kan herinstalleren.
Wordt zeker vervolgd. Dank je!
 
J
De eenvoud raakt steeds verder uit beeld.
Ja, klopt. Een collega heeft zelfs heel wat uren (!) mijn pc overgenomen met teamviewer (waarvoor nogmaals mijn hartelijke dank!) maar ook die kwam er niet uit. Morgen dus Azerty bellen voor een afspraak om, wat DDragon80 voorstelt, uit te voeren. Want dit wordt zo een eindeloos verhaal. Maar van mijn kant heel veel dank :) (y)voor alle bijdragen van iedereen!!
Soms besef je waar het ophoudt...
 
Nog een vraag in mijn onwetendheid..

Vandaag zou mijn bestelde externe 4Tb HD worden geleverd. Ik heb dan het volgende plan:
- Ik kopieer daarop de gehele inhoud van de interne 2 Tb SSD (bestanden en mappen) naar 2 nieuwe mappen.
- Ik kopieer vervolgens de inhoud van Program Fles + Program files (x86) daar ook naartoe in 2 andere mappen.

Ik laat dan die 2e SSD installeren met een verse WIN 10 Pro door Azerty.

Dan plaats ik alle Program files en Program files (x86) daarop terug vanuit mijn 4 Tb HD

En tot slot plaats ik alle bestanden en mappen vanuit mijn 4 Tb weer terug op de oorspronkelijke 2 Tb interne HD

Moet ik dan toch nog alle programma's weer opnieuw installeren? Of is dit een onzinnig plan?
 
Als de opstartbare USB -stick klaar is (hoe zit het daarmee?):

Kijk of je in de BIOS komt, want daar moet je de opstartvolgorde aanpassen.

Als je nog een Windows hebt kun je Windows vernieuwen met behoud van alles.

Als je geen Windows meer hebt, zoals mij enkele weken geleden overkwam, (computer opgetild terwijl er een parlementair debat bezig was), ben je alles kwijt wat je niet hebt veilig gesteld.

Het is sowieso het beste om alles veilig te stellen waar je aan hecht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan