Windows 10 HELP Plotseling geen geluid meer...!

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Steunend lid
Vip Lid
Mijn vlc-speler geeft ineens geen geluid meer na een registry cleaning. VLC opnieuw geinstalleerd. Geen succes. Van alles geprobeerd. Geen geluid meer....!
 
probeer om registerverwijzigingen te redden dit : (misschien helpt dit jouw euvel enigzins op te lossen)
Start CMD als Admin
en geef deze lijnen op :
Dism /Online /Cleanup-Image /StartComponentCleanup
Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
SFC /scannow
chkdsk /r
 
Als de opstartbare USB -stick klaar is (hoe zit het daarmee?):

Kijk of je in de BIOS komt, want daar moet je de opstartvolgorde aanpassen.

Als je nog een Windows hebt kun je Windows vernieuwen met behoud van alles.

Als je geen Windows meer hebt, zoals mij enkele weken geleden overkwam, (computer opgetild terwijl er een parlementair debat bezig was), ben je alles kwijt wat je niet hebt veilig gesteld.

Het is sowieso het beste om alles veilig te stellen waar je aan hecht.
Das niet helemaal waar. Zodra je windows opnieuw installeerd vraagt hij om de oude windows te overschrijven
Zeg je nee maakt hij een windows .old map aan en staat daar nog je oude data. (zie ook #12)
Maak je dan een andere gebruikersnaam aan zullen de gegevens van de oude gebruiker er nog staan
 
Wat doet "sfc / scannow" eigenlijk?
Met deze opdracht kan het hulpprogramma Systeembestandscontrole onmiddellijk alle beveiligde systeembestanden op uw computer scannen. Het verifieert de bestandsversies en repareert de beschadigde bestanden (vervang ze door die van een reparatiebron). Dit is handig voor u om problemen met uw Windows-systeem op te lossen als gevolg van beschadiging van systeembestanden.
 
Nog een vraag in mijn onwetendheid..

Vandaag zou mijn bestelde externe 4Tb HD worden geleverd. Ik heb dan het volgende plan:
- Ik kopieer daarop de gehele inhoud van de interne 2 Tb SSD (bestanden en mappen) naar 2 nieuwe mappen.
- Ik kopieer vervolgens de inhoud van Program Fles + Program files (x86) daar ook naartoe in 2 andere mappen.

Ik laat dan die 2e SSD installeren met een verse WIN 10 Pro door Azerty.

Dan plaats ik alle Program files en Program files (x86) daarop terug vanuit mijn 4 Tb HD

En tot slot plaats ik alle bestanden en mappen vanuit mijn 4 Tb weer terug op de oorspronkelijke 2 Tb interne HD

Moet ik dan toch nog alle programma's weer opnieuw installeren? Of is dit een onzinnig plan?
Zoals reeds vermeld gaat dat niet werken.
Wat een betere optie is als je geen kosten wilt maken voor een extra disk is volgende;

Clone je bestaande schijf naar de externe schijf. Dus geen "image", maar een volledige clone (de ganse disk).

Bij een extra disk in je systeem heb je trouwens ook nog het voordeel dat je ten alle tijde kan opstarten vanaf je oude oorspronkelijke systeem. Gewoon via je BIOS bootmenu booten van de 2de disk... Zoiets kan wel niet vanaf een externe disk. (voorstel hierboven)

Wat de tips van andere helpers betreft, je mag gerust vanalles proberen. Maar ik weet dat je kennis vrijwel onbestaande is. En alle lapmiddeltjes gaan dit probleem niet oplossen. Luister naar de ervaren mensen bij Azerty. Die weten normaal ook wel wanneer het de moeite is om 'nog iets te redden'.
 
Sorry, @Leono maar dan heb je zijn reacties hierboven zeker niet doorgelezen. Zelfs de meest eenvoudige begrippen geeft Player eerlijk en openhartig toe dat hij ze niet begrijpt... Voorbeelden legio : bootable USB ? copiëren van de Program Files folder ? en ga zo maar door...

Dus @DDragon80 heeft gelijk en wil vooral de vraagsteller uit de miserie geraakt. Alle goedbedoelde hints, richtlijnen en verklaringen hierboven zijn door Player nauwelijks opgevolgd, maar veelal opzij geschoven wegens 'te moeilijk'.
In die omstandigheden vind ik dat @DDragon80 gewoon zakelijk, to the point en eerlijk is ... Enkel op de manier waarmee hij besluit zal de vraagsteller geholpen geraken. Alle andere pistes waarmee ik zelf ook heb geprobeerd zullen tot niets leiden. En dus ook die van jou ...

@theplayer weet volgens mij wat hem te doen staat.
 
Als je in de miserie zit ben je ontregeld. Het ergste dat je dan kan meemaken is als deskundigen over je heen vallen met half begrijpelijke vaktermen die vooral hun eigen deskundigheid in het licht stellen.

Ik herhaal: Player is beslist geen digibeet! Anders heeft u nog nooit een digibeet ontmoet.
 
Bedenking: Wat mij opvalt is dat naarmate de 'draad' langer wordt, de frustraties en irritaties bij sommigen groter worden en een oplossing voor TS verder af staat.
Zinnige voorstellen genoeg; maar kan TS ze uitvoeren? Neen!
Laat de man (vrouw?) de voorstellen meenemen naar de PC-boer en stop met ruziën!
Ook een forum heeft een eindig hulpvermogen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan