Status
Niet open voor verdere reacties.

Rikkie

Steunend lid
Vip Lid
Hoi, ik zou graag een herinstallatie doen op deze pc.
Maar als ik met de dvd opstart krijg ik een blauw scherm met vermelding dat Windows wordt afgesloten om beschadiging te vermeiden.
Als ik opstart met een installatie-cd Windows XP blijft hij staan bij A:
De dvd steekt echter in het I: of het J:-station.
En een A:-drive is niet aanwezig.

Hoe kan ik zorgen dat de set-up uitgevoerd wordt op de C-schijf?

(ik weet dat XP nog maar enkele maanden ondersteund wordt, maar het is voor tijdelijk verder te kunnen)
 
Lijkt inderdaad op hardware comptabiliteit te hangen.Probeer in ieder geval zo veel mogelijk usb los te koppelen. Met een standaard Xp CD begin je ook niet veel, met XP + Servicepack 3 erin maak je veel meer kans omdat daar veel meer standaard hardware ondersteuning in verwerkt is.
Heb je al eens geprobeerd met Win 7 ?
 
Dat betekent dus dat de harde schijf overleden is en niet meer bruikbaar is om eender welk besturingssysteem op te installeren.
???
Ben er nu mee aan 't werken, geen enkel probleem.

Lijkt inderdaad op hardware comptabiliteit te hangen.Probeer in ieder geval zo veel mogelijk usb los te koppelen. Met een standaard Xp CD begin je ook niet veel, met XP + Servicepack 3 erin maak je veel meer kans omdat daar veel meer standaard hardware ondersteuning in verwerkt is.
Heb je al eens geprobeerd met Win 7 ?
Er zijn geen USB's aangesloten die niet nodig zijn, alleen muis en dat wat is ingebouwd.
Servicepack 3 is geïnstalleerd.
Win 7 graag, maar die heb ik dus niet...
 
#13

Dat was dus de werkwijze die ik volgde en waarmee ik vastliep.
I.p.v. het keuzevenster krijg ik het blauwe scherm met XP afgebroken om schade te vermijden,met de cd van de pc en met een installatie-cd van xp stop deze op a: i.p.v. het keuzevenster.
Ik geraak dus niet aan puntje 4


Dat geef al meer duidelijkheid. Ge moet eerst de partitie waarop windows nu is geïnstalleerd verwijderen !!! Dan maak je een nieuwe partitie . Bij het installeren zal gevraagd worden in welk bestandsformaat de partitie moet geformatteerd worden. FAT32 of NTFS. Je kiest voor NTFS.
Belangrijk: Als in de computer een HD schijf zit met SATA aansluiting zal je eerst moeten een slipstream schijfje maken, waarin SP3 geïntegreerd zit.
 
#13
Dat geef al meer duidelijkheid. Ge moet eerst de partitie waarop windows nu is geïnstalleerd verwijderen !!! Dan maak je een nieuwe partitie . Bij het installeren zal gevraagd worden in welk bestandsformaat de partitie moet geformatteerd worden. FAT32 of NTFS. Je kiest voor NTFS.
Belangrijk: Als in de computer een HD schijf zit met SATA aansluiting zal je eerst moeten een slipstream schijfje maken, waarin SP3 geïntegreerd zit.
Dacht het niet.
Indien de cd's nu niet in hun eerste keuzescherm geraken, kan ik ook niet formatteren...
Ik kan moeilijk de C-schijf formatteren als mijn besturingssysteem daarop geïnstalleerd staat.
Ook kan ik de andere partities niet formatteren, alleen vanuit Windows zelf.
Windows op een andere partitie zetten lukt dus ook niet, ik geraak niet tot aan dat menu.
 
- ben je in het bezit van de licentie ...
- en over welke XP gaat het hier .... is dit xp home edition
- ben je in het bezit van de xp cd sp3 ( denkelijk niet en start je met een xp sp1 cd op !! )**heb ik het juist !
 
Krijg je een stopfout in het blauwe scherm. Dit is meestal een lang nummer. Dit kan het zoeken wat minder lastig maken. Het kan op zoiets lijken 0xFC937E04
 
Rikkie je start uw topic met

Hoi, ik zou graag een herinstallatie doen op deze pc.
Daaruit begrijp ik dat je een nieuwe schone installatie wil uitvoeren, en niet een bestaande windows xp wil herstellen of repareren.

Wil jij een nieuwe schone installatie uitvoeren moet je de computer opstarten met het windows xp installatie schijfje, of nog beter een geslipstreamd schijfje waarin SP3 geïntegreerd zit , en niet het setup bestand uitvoeren vanuit windows zelf.
Als er op de computer windows95 of windows98 geïnstalleerd staat, dan mag je het setup bestand uitvoeren vanuit windows zelf.
Windows XP opnieuw installeren | Pc en Internet: Tutorials
 
- ben je in het bezit van de licentie ...- en over welke XP gaat het hier .... is dit xp home edition- ben je in het bezit van de xp cd sp3 ( denkelijk niet en start je met een xp sp1 cd op !! )**heb ik het juist !
1- Ja, het is een Medion volledig geïnstalleerd aangekocht.2- xp home edition3- Ik heb een cd, maar niet Sp3 voorgeïnstalleerd, waarschijnlijk inderdaad een SP1
Krijg je een stopfout in het blauwe scherm. Dit is meestal een lang nummer. Dit kan het zoeken wat minder lastig maken. Het kan op zoiets lijken 0xFC937E04
Ik zal subiet nog een proberen en de nummer noteren (dat rijmt).Maar ik weet niet zeker of er we een nummer bij staat, ik krijg tekst met verschillende mogelijke fouten, schijfruimte te kort, videokaart etc.
Rikkie je start uw topic met Daaruit begrijp ik dat je een nieuwe schone installatie wil uitvoeren, en niet een bestaande windows xp wil herstellen of repareren.Wil jij een nieuwe schone installatie uitvoeren moet je de computer opstarten met het windows xp installatie schijfje, of nog beter een geslipstreamd schijfje waarin SP3 geïntegreerd zit , en niet het setup bestand uitvoeren vanuit windows zelf.Als er op de computer windows95 of windows98 geïnstalleerd staat, dan mag je het setup bestand uitvoeren vanuit windows zelf.Windows XP opnieuw installeren | Pc en Internet: Tutorials
Ik wil volledig opnieuw beginnen, dat is correct.Na 12 jaar staat deze pc echt overvol met programma's en dergelijke.Er stond al XP op en een installatie met SP3 heb ik niet.En de installaties zijn gebeurt vanuit een cd na een heropstart, dus niet als XP actief was.Daar zit nu met het probleem.Weet er iemand welke commando's in moet ingeven in dos om na; a: te gaan naar mijn DVD-drive (I of J) en de set-up op deze cd aan te spreken?
 
Ik wil volledig opnieuw beginnen, dat is correct.Na 12 jaar staat deze pc echt overvol met programma's en dergelijke.Er stond al XP op en een installatie met SP3 heb ik niet.En de installaties zijn gebeurt vanuit een cd na een heropstart, dus niet als XP actief was.Daar zit nu met het probleem.Weet er iemand welke commando's in moet ingeven in dos om na; a: te gaan naar mijn DVD-drive (I of J) en de set-up op deze cd aan te spreken?

Naar DOS (Opdrachtprompt) gaan, doe je via programma's > Bureauaccesoires en daar zul je opdrachtprompt zien staan. Vanuit Opdrachtpromt zul je een foutmelding te lezen krijgen dat Setup via Opdrachtprompt niet kan uitgevoerd worden.
Ik wil je niet ontmoedigen, maar nu laat je weten dat het een Medion computer is. Normaal werden daar de nodige schijfjes bijgeleverd . Heb je die niet meer , zul je eerst (op een andere computer) al de nodige drivers op de site van Medion moeten gaan downloaden , deze samen met SP3 een slipstream schijfje maken en hiermee de installatie uitvoeren.
Of een andere oplossing.
Kubuntu | Ubuntu Loco Nederland of Lubuntu | Ubuntu Loco Nederland
 
Naar DOS (Opdrachtprompt) gaan, doe je via programma's > Bureauaccesoires en daar zul je opdrachtprompt zien staan. Vanuit Opdrachtpromt zul je een foutmelding te lezen krijgen dat Setup via Opdrachtprompt niet kan uitgevoerd worden.
Ik wil je niet ontmoedigen, maar nu laat je weten dat het een Medion computer is. Normaal werden daar de nodige schijfjes bijgeleverd . Heb je die niet meer , zul je eerst (op een andere computer) al de nodige drivers op de site van Medion moeten gaan downloaden , deze samen met SP3 een slipstream schijfje maken en hiermee de installatie uitvoeren.
Of een andere oplossing.
Kubuntu | Ubuntu Loco Nederland of Lubuntu | Ubuntu Loco Nederland

Ik bedoel als ik ben opgestart via het DVD-station en XP niet is opgestart.

Ja, ik heb alle schijfjes en de rescu-partitie!
Maar ik moet in dat menu geraken...
De PC werkt nog steeds, ik ben er nu mee aan 't surfen, maar na 12 jaar staat hij overvol, dus herinstalleren.
Ik heb ook een installatie-cd XP oem-versie.
Beiden lopen vast (Zie vorige posts), twee verschillende oorzaken.
Het is niet ondenkbaar dat een schijfje met XP SP3 voorgeïnstalleerd ook niet verder geraakt.
Beide cd's, die ik heb gebruikt, hebben een paar maanden geleden nog perfect werk geleverd...

Linux is voor later..
 
Een blauw scherm is altijd een systeemfout. Maar meestal genereerd dit een code in de vorm van een stopfout.

Daarom voor mij een vreemd geval.

Misschien is het optische station defect of een vuile lees kop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan