Status
Niet open voor verdere reacties.

atlantis

Steunend lid
Vip Lid
hotspot verbinding sony vaio
weekje aan zee en in het appartementsgebouw is er een telenet hotspot.
als ik de sony vaio opstart met de 'web'knop (enkel de browser wordt opgestart) wel verbinding met de hotspot en internetmogelijkheid.
Als ik echter de laptop gewoon opstart, dan krijg ik melding verbonden met netwerk, maar ik kan niet op internet.
heb MBAM en nod32 uitgezet maar geen oplossing.
vreemd is wel dat ik thuis wel zo met een hotspot op internet geraak en daar niet. en dat het wel lukt als ik met de webknopopstart.
 
als ik mijn netwerkcentrum open zie ik de verschillende verbindingsmogelijkheden staan (belgacom, telenetnr..., en ook telenethomespot) met hun respectivelijke signaalsterkte, en de aard van beveiliging. voor die homespot onbeveiligd en matige signaalsterkte.
klikken op verbinding maken, krijg de signaalsterkte in de taakbalk met waarschuingsdriehoekje en de melding mogelijks zijn meerdere enz nodig. klik, browser gaat open op de pagina met de aanmeldingsgegevens van telenethomespot, gegevens invullen en internetverbinding. DIT ENKEL ALS IK ALLEEN MAAR DE LAPTOP MET DE DIRECTWEB OPSTART.

Zelfde stappen als ik de laptop gewoon opstart maar bij het klikken op IE of G Chrome krijg ik een pagina die aangeeft dat er geen internetverbinding mogelijk is en krijg ik dus de portalom in te loggen op telenethomespot niet te zien.

dan zie ik op het schema van newtwerkcentrum mijn pc - groen lijntje - telenethomespot - rood kruisje - internet (geen internetverbinding)
pc afsluiten, terug opstarten met directweb en het lukt wel. weer onmiddelijk afsluiten en de pc gewoon opstarten, en het lukt niet

beter kan ik het je niet uitleggen.

Als je thuis je homespot aanzet, geef eens bij het aanmelden aan dat ge wilt verbonden blijven. In het aanmeldingsscherm kan je die 2 vinkjes plaatsen.
Naar ik meen moet ge de homespot op de thuislocatie specifieren. Als je de vinkjes aanzet om verbonden te blijven, kan je op een andere locatie ook direct toegang krijgen.
Als je dan terug thuis bent en je wilt Uw gewone wifi verbinding kan je dat dan ook selecteren. Maar de homespot is dan altijd klaar om overal te gebruiken.
Beetje zelfde systeem als het instellen van account voor outlook. Je moet die ook op de thuislocatie voorzien van de naam en het paswoord. Anders werkt het ook niet.
 
als ik thuis opstart maakt die gewoon direct draadloos verbinding met mijn telenetrouter. En ik kan ook die verbinding verbreken, en dan inloggen op mijn homespot na inbreng van mijn inloggegevens.

niet erg als je het niet weet, lukt dus met die directfunctie wel, maar is vervelend omdat je enkel kan surfen en niks kan saven op HD of stick.

dek dat ik hem eens meeneem naar iemand die ook een homespot heeft en daar eens check.

bedankt voor de moeite!
 
Als je thuis je homespot aanzet, geef eens bij het aanmelden aan dat ge wilt verbonden blijven. In het aanmeldingsscherm kan je die 2 vinkjes plaatsen.
Naar ik meen moet ge de homespot op de thuislocatie specifieren. Als je de vinkjes aanzet om verbonden te blijven, kan je op een andere locatie ook direct toegang krijgen.
Als je dan terug thuis bent en je wilt Uw gewone wifi verbinding kan je dat dan ook selecteren. Maar de homespot is dan altijd klaar om overal te gebruiken.
Beetje zelfde systeem als het instellen van account voor outlook. Je moet die ook op de thuislocatie voorzien van de naam en het paswoord. Anders werkt het ook niet.

OK, ik ga hem zo instellen. Heb daarjuist nog eens zonder probleem tussen de 2 geswitched, en nu dus die 'ingelogd blijven aangevinkt. Kan wel nu niet onmiddelijk gaan testen bij een andere homespot. Ik hou je op de hoogte!
thanks voor de reply
 
als ik thuis opstart maakt die gewoon direct draadloos verbinding met mijn telenetrouter. En ik kan ook die verbinding verbreken, en dan inloggen op mijn homespot na inbreng van mijn inloggegevens.

niet erg als je het niet weet, lukt dus met die directfunctie wel, maar is vervelend omdat je enkel kan surfen en niks kan saven op HD of stick.

dek dat ik hem eens meeneem naar iemand die ook een homespot heeft en daar eens check.

bedankt voor de moeite!

Hier schrijf je het inderdaad : "na inbreng van mijn inloggegevens. " Zorg ervoor dat je Uw inloggegevens met een vinkje behoud.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan