Windows 10 Webcam Sony Vaio werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Sinds begin van de upgrade Win7 naar Win10 (al een paar jaren dus)werkt de webcam van mijn Sony Vaio VPCF24N1E niet meer.
Foto 1 is de foutcode als in Startmenu "Camera" wordt aangeklikt.
In apparaatbeheer worden problemen aangegeven (Zie Foto 2). Kan ik met de info die hierin gegeven wordt over Device USB/VID aan de slag om een betere webcam driver te vinden?
 

Bijlagen

  • Webcam_Vaio_error.png
    Webcam_Vaio_error.png
    15.7 KB · Weergaven: 55
  • Webcam_Vaio.png
    Webcam_Vaio.png
    231.8 KB · Weergaven: 55
oeps ik denk dat ik een vergissing gedaan heb door te veronderstellen dat het om een externe webcam ging ...
het gaat hier echter om de ingebouwde webcam van je Sony Vaio VPCF24N1E ..
dan is eerder de vraag hier of deze via een toets aan/uit te zetten is en of de juiste driver aanwezig is . Fn toets + toets cam
*vergeet het boven staande om deze toe te voegen ..
 
usb heeft niets met de ingebouwde cam te maken .. mogelijk kan het wel zijn dat je in apparaatbeheer meerderen gele uitroeptekens te zien krijgt ..
d.w.z. dat je je drivers dient bij te werken ..
 
Het zal zo een probleempje zijn zoals ik met mijn Medion laptop heb. Er is voor mijn laptop geen beschikbare driver te vinden om mijn webcam werkend te krijgen onder Win10. Heb vorig jaar zo eens een laptop ook een Medion trouwens waarvan dat de Wifi niet meer werkend te krijgen was na het upgraden van Win 7 naar 10. Ook hetzelfde liedje na lang zoeken gevonden te hebben dat de hardware te oud was om een gepaste driver ervoor te vinden. Dit is in mijn huidige Medion ook het geval. Ze hebben toenertijd bespaard op de webcam, een ouder modelletje erin gedraaid en nu met de overgang naar Win 10 dus geen drivers die nog werken ervoor. Ik vrees dus dat het bij deze Sony ook zo een probleempje zal zijn.
 
Hier staat ook nog een Sony Vaio ergens onder men voeten... Die toestellen zijn al zeer oud. Je mag er gerust van uitgaan dat die hardware nietmeer gesupporteerd is voor Windows 10. Je mocht al blij zijn dat die nog deftig mee konden met Windows 7.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan