Excel Iemand goed in Excel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wekelijks word door iemand een SAP dumpfile in excel aangeleverd.
Hierin staan parameters van dossiers met o.a. een start en einddatum.

Momenteel worden deze handmatig naar een andere excel blad gezet (omdat daar extra velden zijn voorzien met extra informatie...)

Hoe kan je dit automatiseren...
Dus in één excel op tabblad 1 de recentste SAPdumpfile zetten en dat deze dan automatisch een 2e tabblad aanvult...
Gegevens die reeds in de lijst staan zouden dan geüpt moeten worden (nieuwe start en einddatum bvb) en nieuwe gegevens aangevuld worden zonder dat mijn 'eigen" extra velden...

Weet iemand welke functie je daarvoor moet gebruiken of hoe je dit het beste kan aanpakken) ?
voorbeelden beschikbaar op een website?

BTW: ik heb ook Kutools for ecell, wat extra functies bevat. ( weet alleen niet welke funcite daarvoor geschikt is)
 
goh, dan zou ik eens heel diep in mijn geheugen moeten graven, want vroeger schreef ik vrij makkelijk macro's om veel excellsheets te automatiseren. Maar dat zit dus ver weg. En in 365 heb ik het nog niet direct gevonden waar je het doet.
 
Ik hoop dat je geen Excel uit Office 365 gebruikt, want dan kan je het schudden ...

"Kunt u VBA gebruiken in Excel 365?

Hoewel u in Excel voor het web geen VBA (Visual Basic for Applications) macro's kunt maken, uitvoeren of bewerken, kunt u wel een werkmap met macro's openen en bewerken. Bestaande macro's blijven in de werkmap staan en u kunt de werkmap openen in de Excel desktop app om de macro's te bekijken en te bewerken."


Je hebt één van de desktop versies 2013,2016,2019 nodig daarvoor...
 
Als je eens een voorbeeldbestandje (bron en doel) doorstuurt wil ik dat wel eens bekijken.
Eventueel met dummy gegevens als ze vertrouwelijk zijn, maakt niet uit ...
 
Met VBA is dit mogelijk. Heb dit al een aantal keer gebruikt.
De snelheid van het overzetten van de ene file naar de andere hangt af van de grootte van het datavolume.
Hoe meer lijnen je in de excel file hebt staan, hoe langer dit duurt. (Uiteraard speelt de kracht van je pc ook een rol)
Je mag me altijd een vb doorsturen, dan bekijk ik dit wel.
Graag dan duidelijk aangeven welke data je van de ene file in de andere wil + in welke velden je de data wil zetten.
grtn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan