Excel Iemand goed in Excel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wekelijks word door iemand een SAP dumpfile in excel aangeleverd.
Hierin staan parameters van dossiers met o.a. een start en einddatum.

Momenteel worden deze handmatig naar een andere excel blad gezet (omdat daar extra velden zijn voorzien met extra informatie...)

Hoe kan je dit automatiseren...
Dus in één excel op tabblad 1 de recentste SAPdumpfile zetten en dat deze dan automatisch een 2e tabblad aanvult...
Gegevens die reeds in de lijst staan zouden dan geüpt moeten worden (nieuwe start en einddatum bvb) en nieuwe gegevens aangevuld worden zonder dat mijn 'eigen" extra velden...

Weet iemand welke functie je daarvoor moet gebruiken of hoe je dit het beste kan aanpakken) ?
voorbeelden beschikbaar op een website?

BTW: ik heb ook Kutools for ecell, wat extra functies bevat. ( weet alleen niet welke funcite daarvoor geschikt is)
 
Experiment (aanvullend) : Ik heb #1 eens als prompt gebruikt in ChatGPT (gratis versie) en dit (bijlage) was het resultaat:

Zou extra of betere (door-)"prompting" naar een oplossing kunnen leiden?
 

Bijlagen

  • dump.txt
    4.4 KB · Weergaven: 16
wie kan met dit bestand ermee aan de slag?

Aanvullende informatie:

De velden HNW - DNW - Xecm - Gemeente - straat - korte tekst zijn manueel ingegeven.
De velden start en einde wisselen elke week (afhankelijk van het verloop van de werken)

Weekelijks komt er een dump (van een andere excel) in het tabblad SAP Dump kopieer en dat er een deel van die gegevens dan overgedragen worden naar het tabblad dossierbeheer...

Men dacht dit te doen via vertikaal zoeken waarbij ik de 202XXXX nummer onder kolom DNW toch manueel ingegeven heb en uniek is in deze lijst...

in rij 56 is dit reeds geprobeerd in de kolom start.
Hij zou dit ook willen doen met de gegevens einde en Gipod

Het grootste probleem is dat ik op de kolom start mijn dossiers sorteer... en ik niet weet of dit met een formule gaat werken.
Een 2e probleem waar ik tegenaanloop is dat eens het dossier niet meer in de originele lijst (SAP dump) voorkomt de velden eveneens verdwijnen... en daar heb ik nog geen oplossing voor gevonden...

Hopelijk kan jij mij eventueel op weg zetten naar een oplossing hiervoor...
Bij vragen of opmerkingen stuur gerust een berichtje terug

Alvast bedankt
 
@Aardbei Ik heb het donkerbruine vermoeden dat dit géén voorbeeld, maar een WERKELIJK bestand is, dus vol met vertrouwelijke adres gegevens. Dat kunnen we niet toelaten - ik verwijder dus meteen het bestand !

Heb er even naar gekeken en de structuur van dit bestand is véél te complex om het door een niet-ingewijde te laten interpreteren, laat staan de verwerking te automatiseren.

En daarbij bevat het linken naar bestanden die blijkbaar op een netwerk ? server ? online beschikbaar staan voor de gebruiker. Daardoor is het bij het overbrengen naar het Internet of dit forum ook meteen onbruikbaar.

Aangezien dit een professioneel bestand is, te gebruiken in een professionele omgeving kan ik je enkel aanraden te rade te gaan bij de ontwikkelaar/eigenaar van dit bestand.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan