Opgelost Incredimail

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goededag

Ik heb windows 10 opnieuw geinstall
Ik heb een betaalde versie van Incredimail, maar ik kan mijn backup niet terughalen,
hij deed het eerder goed
ik heb alles al geprobeerd, ik weet het echt niet meer
Kan iemand mij helpen

Ashampoo_Snap_vrijdag 21 februari 2020_19h39m58s_002_.jpg


groetjes Ineke
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nog een paar zaakjes :
* ik zie dat je 2.5 gebruikt, de meest recente versie voor Windows is 2.6
* als het enigzins kan zou ik overstappen naar een ietwat 'serieuzere' mail software... bij mijn opzoeking voor je vraag krijg ik héél veel kritische opmerkingen, waarschuwingen voor ongewenste neveneffekten etc... te zien van het gebruik van de als onbetrouwbaar en 'speelse' software van Incredimail te zien.

Misschien heb je een reden om hiermee te willen werken, maar als dat niet zo is - weg ermee en installeer vb. Thunderbird of iets van die aard.
 
men krijgt deze foutmelding indien men incredimail tracht bij te werken (lees updaten ) tevens is incredimail nooit verder ontwikkelt voor de Windows10 de laatste versie 2.6 werd op 11/08/2009 vrijgegeven ..deze werd dus voor de Windows XP , Vista uitgebracht en mogelijk dat deze ook te gebruiken was in de Windows 7 maar nooit werd deze verder ontwikkelt voor gebruik onder een hogere Windows na de 7
*de foutmelding betreffende de server is dan ook normaal te noemen aangezien de stekker er uit getrokken werd en men nooit "incredimail" verder zal ondersteunen na de W7

*** 3x heb ik getracht "incredimail 2.6 " te installeren op een virtuele Windows 10 het installeren gaf geen enkel probleem doch het configureren van een mail account gekoppelt aan dat van gmail lukt dus gewoon weg niet omwille van een beveiligings probleem betreffende de door "incredimail" gebruikte browser namelijk de IE11 en een andere browser kan niet geselecteert worden ook al is de Edge de standaard browser in de Windows 10 !
 
Dat staat er eigenlijk niet hé : foutmelding zegt dat er geen aansluiting is met de server... Dat kan om meerdere redenen zijn, waarschijnlijk laat hij je niet binnen om redenen van licentie of (maar minder waarschijnlijk) inderdaad een firewall blokkering.

En dan zegt de foutboodschap (als meest voor de hand liggende reden - en zeker bij oudere software qua basis) dat je moet nakijken of je met Internet verbonden bent. Maar eigenlijk is dat maar een wilde gok van dat programma. Wil niet zeggen dat er iets van die aard wordt gedetecteerd hoor !

Incredimail zelf zegt er het volgende over, maar het loopt nu niet bepaald over van duidelijkheid : http://www.incredimailcom.support/how-to-fix-incredimail-error-1232/

Probeer eens de firewall (Defender, advanced settings) TIJDELIJK ! uit te zetten en dan je mail op te starten.
Kijk ook na of al je settings conform staan ....

Voor nog verdere deductie is er een vraag die ik nog niet beantwoord heb gezien : welke account gebruik je ?
a) heb je een Incredimail account binnen de Incredimail software in gebruik ?
b) heb je een andere (Telenet, Proximus, Google, Hotmail, etc....) in de configuratie van de Incredimail software gezet.

Want het is natuurlijk die server die gecontacteerd moet worden en de settings zijn verschillend voor elke server/account om je binnen te laten ...
Ik gebruik al jaren ziggo,
 
Ik gebruik al jaren ziggo,
Dan kan je hier de instellingen terugvinden die je in je mail client moet aanbrengen om toegang te krijgen (best dus in een betere, recentere mailclient dan die incredimail ...)


Om te weten of je tot nu toe IMAP of POP3 hebt gebruikt zul je even moeten inloggen in je klantenaccount van Ziggo. Doe dat eerst ! Zou je daar POP3 vinden, dan is het nu ook het moment om te veranderen naar IMAP. De mails tot en met je laatste ophaling van mails ben je dan kwijt, maar vanaf nu wordt dan alles op de server bewaard.

Staat er al IMAP, dan configureer je de nieuwe mailclient zoals onder die hoofding aangegeven en dan is er hoop dat je het grootste deel (of alle) mails die je verwacht toch nog terug opgehaald zult zien worden.

Succes gewenst !
 
Die foutcode is een standaard foutcode: HOST_UNREACHABLE.
Kan een firewall probleem zijn, maar kan evengoed zijn dat ze hun server nietmeer bereikbaar zetten voor software activatie. Zoals qtex al vermelde is die sofwtare al even nietmeer geupdate, en gaat waarschijnlijk ook nooit meer gebeuren. Op hun website is ook niet terug te vinden welke poorten er moeten openstaan, of welke hun licentie server is. Je kan die dingen wel snel achterhalen, maar daar ga ik je niet mee lastigvallen.

Dat terzijde raad ik sterk af om dat product nog te gebruiken. Indien mail kan gemigreerd worden, kan je daar nog tijd insteken. "Als" dat lukt. Want eerlijk, dat is serieuze bagger software!
 
@Inekekuipers conclusie is voor mij :

a) kies andere mailclient, zoals @DDragon80 je ook met veel aandrang aanraadt ;
b) bekijk de instellingen je ZIGGO mail-account in je klantenaccount bij ZIGGO, die mag je gerust blijven gebruiken - maar zet hem voortaan in IMAP-mode ;
c) configureer de client die je uitkoos met de instellingen zoals je die bij ZIGGO kan vinden, zie link

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan