Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Forum moderators, leden,
Hoe krijg het paswoord terug of reset inlog windows 8?

Op een laptop is het paswoord van windows 8 kwijt. Degene die wilde inloggen weet zijn paswoord niet meer.
Het gaat om een laptop DELL inspiron 3737
ik heb in het BIOS de instelling UEFI gewijzigd in Legacy . en dan kan je vanaf een cd / dvd booten
Ik heb gezocht op internet en kwam [FONT=Arial, serif]Microsoft Desktop Optimazion Pack tegen waaonder DART :
[/FONT]Diagnostic and Recovery Toolset met als onderdeel : Locksmith.(ERD commander)
Locksmith om paswoorden te vernieuwen. Maar ik wet niet hoe ik aan die Toolset moet komen?

of is er nog een ander programma die windows 8 paswoord (administrator/paswoord) reset/hersteld?
met Ophrackcd lukt het niet (toepasbaar t/m windows 7).
close
vr,gr. Ronald
 
INLOGGEN indien je je Administrator wachtwoord niet meer kent in Win 8 - 8.1 of Windows 10
Is er geen toegang tot het systeem meer omdat alle zelf aangemaakte administratoraccounts per ongeluk zijn verwijderd of omdat je deze wachtwoorden vergeten ben.
Of indien je nooit een w8woord heb ingesteld maar dat er wel één gevraagd word ..

Bij een voorgeïnstalleerde Windows of je installeert Windows zelf is het verborgen administratorsaccount nooit beveiligd met een wachtwoord. Je moet dit dus eerst zichtbaar maken, met een wachtwoord beveiligen en terug verbergen.
Om veilig in Windows te werken gaat men via het verborgen administratorsaccount dit eerst zichtbaar maken en een standaard gebruikersaccount aanmaken. Terug verbergen en zo voorkom je dat virussen niet zomaar van alles kunnen uitvoeren in Windows , en voorkom je dat er ongewenste software word geïnstalleerd. Waarom zijn er zoveel besmette windows computers ?
 
Wanneer je met die Offline Password recovery disk boot, ga je een aantal stappen moeten doorlopen om een bepaalde account te resetten. Eén van de laatste stappen die je moet toepassen, is het opslaan van je wijzigingen. Dit is een vrij primitieve methode. Command line en kiezen mbv nummertjes en values. Maar op zich niet zo moeillijk. Gewoon duidelijk lezen en toepassen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan