Installatie windows 8 problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste forum leden,

Mijn Acer aspire laptop heeft de laatste tijd opstart problemen waardoor ik de beslissing heb genomen alles maar eraf te gooien en windows 8 erop
te installeren. Hiervoor had ik zelf windows 7 erop staan.
rengt
Tijdens de installatie heb ik gekozen voor herstel om daarna alles te verwijderen. Hierna begon die alles te verwijderen waarna ik later op een blauw scherm kwam die aangaf dat ik mijn laptop moet herstellen met een foutcode 0xc0000001. Op dit scherm geeft die mij de keuze F8 in te drukken waarna ik op een keuze menu kom. Helaas kan ik hier niks.. Elke keuze die ik maak brengt mij terug op het keuze menu.

Nu heb ik via dit forum een recovery gedownload aangezien ik niet in het bezit ben van. Mijn vraag is dan ook. Moet ik voor de recovery windows 7 herstel programma's downloaden of windows 8 ( aangezien deze nog niet volledig geinstalleerd is ? )

Kan iemand mij verder vertellen waarom ik telkens terug kom op de herstel pagina kom wanneer ik een keuze maak?

Alvorens bedankt!
 
sorry ik ben effe niet mee want wat jij daar neerschrijft is dubbelzinnig ....niet slecht bedoeld eerder om een verheldering .
je schrijft "Tijdens de installatie heb ik gekozen voor herstel om daarna alles te verwijderen"

je schrijft tevens ook dat de win7 opstart problemen had , mijn vraag waarom dat je dan geen opstartherstel heb gedaan om de win7 te blijven gebruiken ....

je besloot dan maar om een windows8 te gaan gebruiken , mijn vraag weer heb jij dan de HD met de win7 geformateerd...voor al leer je de installatie win8 starte
ik heb eerder het vermoeden dat de windows8 geinstalleerd werd op de 2 de partitie en dat jij nu dus opstartproblemen ondervind ...
mijn advies is om te herbeginnen vanaf het opstarten met de windows8 dvd en er voor te zorgen dat deze op de 1ste partitie komt te staan welke de C is
 
Deze snap ik ook effe niet

Tijdens de installatie heb ik gekozen voor herstel

Er stond Windows 7 op. Tijdens de installatie van Windows 8 heb je gekozen voor herstel.

Hier klopt dus iets niet. Vraag me af waar naartoe je dan wilde herstellen. Met een installatie schijf van Windows 8 lukt het niet om Windows 7 te herstellen.

Omschrijf dus precies wat je gedaan hebt, zodat wij het probleem kunnen lokaliseren.
 
Beste qtex,

Ik snap je verwarring. Ter opheldering. Ik heb gekozen om direct windows 8 te installeren wegens mijn verblijf in het buitenland en ze bij
het computer winkeltje geen andere versie hadden dan win 8. Aangezien mijn laptop toch problemen had. Had ik het idee om te rebooten en
win8 erop te installeren.

Het herstel was een keuze menu'tje in de installatie proces. Waarna ik daarna kon kiezen om alles te verwijderen van mijn laptop.

Als ik nu probeer de laptop wederom op te starten via de installatie cd brengt die me wederom naar de blauwe pagina met de foutmelding.

Hoe begin ik nu weer opnieuw?

Tevens bedankt voor je reactie!
 
Wel, je hebt een verkeerde keuze gemaakt. Wil je een nieuwe Windows 8 installatie, kies dan zeker niet voor een herstel uit te voeren. Een herstel is enkel om het geinstalleerde OS te herstellen.
Kies tijdens de installatie ook niet voor een upgrade maar een nieuwe installatie (als dit is wat je wilt). Laat ook de HDD formatteren.
 
Ik heb niet gekozen voor een upgrade of voor een herstel. Maar via dat knopje was het bij mij de enige manier alles van mijn systeem te verwijderen. Blijkbaar idd de verkeerde keuze.

Kun je mij vertellen hoe ik nu opnieuw begin en alles kan formatteren?
 
Ik kan dus geen kant meer op. Wanneer ik hem opnieuw probeer op te starten via de CD brengt die mij wederom naar
de blauwe pagina met ( Uw laptop moet hersteld worden ) Al mijn keuze menu's bij F8 brengen mij ook wederom terug naar de blauwe pagina.
 
Als het goed is wel ja. Zou alleen niet weten hoe ik daar zou moeten komen. Enige opties die ik momenteel heb bij het opstarten is de F2,F10 en het blauwe scherm die de foutcode aangeeft maar waar ik nergens heen kan met het keuze menu (F8)
 
Bij het aanzetten van de laptop de F10 of combinatie van Alt+F10 indrukken. Normaal zou je via daar de laptop kunnen terugzetten naar fabrieksinstellingen. De laptop word dan in de toestand teruggezet zoals je hem aangekocht hebt.
 
opmerking : je vermeld echter dat de windows8 je enkel de optie F8 toelaat ....
in dat geval zie je het volgende scherm ....
Ashampoo_Snap_2013.07.25_16h05m02s_002_.png

selecteer hier Automatic repair Ashampoo_Snap_2013.07.25_16h08m19s_003_.png (hiermee zal de windows 8 zich zelf trachten te herstellen .

**indien deze optie niet lukt , kies je voor de laatste optie rechts onder " windows startup settings " en je kiest daar dan verder voor de " geavanceerde opstart opties "
deze laat je dan opnieuw toe vanaf de dvd of een usb stick te starten , zodoende dat je de installatie opnieuw uitvoert...
Ashampoo_Snap_2013.07.25_16h12m39s_005_.png
 
Bedankt voor jullie reacties,

Alt+F10 ben ik ooit mee begonnen. Hiermee liep mee laptop uiteindelijk vast wanneer een bepaald programma werd geinstalleerd. Clearfi als ik het me goed kan herinneren. Na dit een aantal keer geprobeerd te hebben heb ik dus besloten om maar een nieuwe windows erop te zetten.

Qtex : Ik heb inderdaad de F8 optie op het blauwe scherm met de foutcode. Maar deze geeft mij alleen opstart mogelijkheden. Zoals safe mode/boot logging etc.
Maar deze sturen mij allemaal terug naar de pagina met de foutcode erop.

Hier loop ik dus op vast
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan