Instellen van router TL-WR1042ND als Access Point

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou graag een router zodanig willen instellen dat die min of meer als repeater dient.
De binnenkomende internet-aansluiting is via een "Bbox" van Belgacom. Er kan en mag geen extra kabel bij gelegd of getrokken worden.
Dus heb ik vorige zaterdag bij de 'PC-boer', mits samenspraak een router aangekocht. Deze moet dienen om het draadloos signaal v/d Bbox op te pikken en te versterken.
Aan de router komt dus geen "WAN" of "LAN" kabel aan te pas, in het slechtste geval mogelijk toch een "LAN".
Volgens de PC-winkel moet ik in deze router het 'AP' of 'Acces point' activeren.
Welnu ik heb toegang gehad via "192.168.1.1" en het 'Access point' ingesteld. Dit als voorbereiding op mijn eigen PC.
Ik heb daarna de "Wan" kabel losgemaakt en ik krijg onmogelijk toegang tot internet.
Hier ben ik dus al geruime tijd mee bezig, zonder resultaat.
Op dit gebied ben ik een totale leek! Hier en daar heb ik gelezen dat het "IP-adres" moet veranderen. Enz.., enz.. Echt verwarrend!
Is er soms iemand die me raad kan geven?
 
Als je die router als Access Point wilt instellen (wat de voorkeur geeft), ga je altijd een ethernet kabel van je interne netwerk moeten aansluiten.
Kan je merk/model van die router eens vermelden aub?
 
Het merk is TP-LINK, model is TL-WR1042ND.
Het idee om de router als Access Point in te stellen komt van de 'PC-boer'.
Ik had hem het probleem voorgelegd, hij stelde dus ook voor om dit type van router ervoor te gebruiken.
Nu weet ik het totaal niet meer hoor!
 
Het merk is TP-LINK, model is TL-WR1042ND.
Het idee om de router als Access Point in te stellen komt van de 'PC-boer'.
Ik had hem het probleem voorgelegd, hij stelde dus ook voor om dit type van router ervoor te gebruiken.
Nu weet ik het totaal niet meer hoor!

Post van Luc kan je al op de been zetten. Je kan eventueel je interne netwerk via een powerline adapter verbinden met de access point. Dan dien je geen extra kabel te trekken. Enkel een paar beschikbare stopcontacten en een paar kortere netwerkkabels voldoen dan.
Ik zal je straks of morgen meer kunnen vertellen hierover.
 
Als je uw router nog mag terugbrengen kan je mischien beter opteren voor:
dLAN® 500 WiFi Network Kit

Dit had vorige zaterdag die PC-boer moeten aanraden, dat is volgens hetgeen ik er van begrijp de oplossing!
Maar, er is een maar. De bewuste router is niet voor mezelf bestemd. Het is weeral eens voor derden, en die derde is een vroegere buur.
Deze buur vond de router al prijzig ( 50 Euro ). Degene die je voorstelt kost +/- 108 Euro. Ik heb bij de buur geïnformeerd en vond dit natuurlijk te duur!
Dus wacht ik even tot morgen, op de inbreng van "DDragon". Sorry !!
 
Ik dacht dus een paar powerline adapters voor te stellen als alternatief voor een netwerkkabel. Maar aangezien een extra kost niet aan de orde gaat zijn, vrees ik dat dit ook geen optie zal zijn.

Keuze gaat uit volgende bestaan.
1) Voorstel van Luc (TPLink router omruilen voor zulke dLAN adapteters)
2) Een paar Powerline adapters extra kopen (powerline-adapter-kopen - Routercenter.be)
3) Een netwerkkabel leggen van aan de bbox tot aan de locatie van je TPLink router (access point)

Welk bbox model is dit? Een bbox 2 of bbox 3?
Indien je een paar Powerline adapters extra wilt ipv een kabel, kan je kiezen in snelheid... snellere adapters zijn duurder. Stabiliteit en snelheid is ook afhankelijk van de kwaliteit van het elektriciteitsnet binnenshuis.


Aanvulling:
Je zou ook de wireless van je bbox kunnen uitschakelen en enkel die van je TPLink gebruiken. Stel dat deze een sterker Wifi signaal heeft, dan kan je deze naast je bbox plaatsen. Of eventueel op een kortere haalbare afstand. Let wel dat je altijd een vaste netwerkkabel dient te voorzien van je bbox naar dit toestel!
 
Je zou ook de wireless van je bbox kunnen uitschakelen en enkel die van je TPLink gebruiken. Stel dat deze een sterker Wifi signaal heeft, dan kan je deze naast je bbox plaatsen. Of eventueel op een kortere haalbare afstand. Let wel dat je altijd een vaste netwerkkabel dient te voorzien van je bbox naar dit toestel!

Deze oplossing is waarschijnlijk de enige die overblijft van al jullie denkwerk.
Alleen weet ik niet hoe je het wireless gedeelte van, in dit geval een Bbox 2, uitschakelt.
Want dan zou ik deze willen uitschakelen en de router rechtstreeks met de Bbox aansluiten, (geen breekwerk).

Sorry, i.v.m. het uitschakelen v/h wireless, dit vind ik zelf wel hoor! Het was vanmorgen nog iets te vroeg denk ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan