Is downloaden van muziek legaal of niet? en waarom niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom zou je illegaal muziek downloaden als het legaal ook kan. Bovendien is het legaal downloaden nog goedkoper ook , dan een cd in de winkel gaan komen. Ik download de muziek voor de radio altijd via I-Tunes. daar voor koop ik telkens een I-tunes kaart van 25 of 50 Euro.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Downloaden moet! Al is het maar om de ongelijkheid in inkomens te compenseren. Waarom moeten artiesten in 5 hummers rijden, en in 20 verschillende landhuizen wonen? Er zijn horden mensen die geen CDtje of DVDtje meer kunnen kopen, te duur, te weinig inkomen voor de leut.

Als je een film maakt, als je een plaat maakt, wordt je er voor betaald en hoeveel dat uiteindelijk zal zijn kun je niet afdwingen.

Maar zolang een bepaalde acteur zijn zoontje van 3 met een credit card onder begeleiding inkopen van speelgoed kan laten doen en voor miljoenen kan laten kopen heb ik geen medelijden met geen enkele artiest, ook niet die in Nederland en Belgie. Voor deze artiesten staan in de diverse potjes (dvd en cd heffingen bijvoorbeeld) miljoenen euroos die nog steeds niet zijn uitgekeerd.

Dus, niet zeuren maar met zijn allen lekker blijven downloaden. Wij van NZBPirates doen zelfs actief supporten en mensen leren om te downloaden, pak die mafia van de media waar je ze pakken kan, in de portemonee!

Roodbaard
 
Laatst bewerkt door een moderator:
het downloaden maken muziek illigaal of niet zullen altijd toelaten
Bij Sabam hebben ze in heel het land de kleine bureau's gesloten,dus er zijn minder kontroleurs en dus minder verlies voor sabam(lees meer geld voor de dikkoppen)
Altijdjong zal dit wel kunnen beamen,een cd maken is niet goedkoop(proffesioneel),enkele jaren geleden kostte dit +- 8 miljoen bfr,die kosten werden betaald door het produktiehuis en zij gaan met bijna al de winst lopen.
Ik luister meestal naar de radio,naar joe fm,de kwaliteit is redelijk goed(6.1) en op internet naar arrow rock(nl)meer heb ik eigenlijk niet nodig,muziek download(illigaal)ook,meestal rock uit vervlogen tijden.
Vroeger volgde ik dit meer,kreeg ik meer info over alles van muziek,toen kwam ik geregeld bij de ouders van Sarah(niet Bettens),zij werkten ook voor sabbam
 
Over kwaliteit van muziek op het internet...... stap toch af van die MP3's, velen downloaden die nog steeds en vaak met te lage bitrates, maar zelfs 320 k/ps is niet meer van tegenwoordig. De echte kwaliteit is Flacs, Wav, Ape en....... DTS. Op Pirates maken wij zelf van Flac/Wav albums DTS produkten die door steeds meer users herkend en erkend worden als de betere audio.....DVD speler, of Xtreamer kost geen drol meer dus kun je je DTS gewoon lekker gaan beluisteren, uit 6 boxxen, wauw!
 
Roodbaard ik zou er niet teveel reclame overmaken over de site,Brein en Sabam ea.lezen deze berichten ook
Je zal het misschien wel weten(of niet),het aanbieden van links naar downloads(ook verborgen op de site) zijn in Nederland en België verboden bij wet,als er iemand klacht hier tegen neerlegd weet je wat je kan verwachten wat er gebeurt.
Er zijn mensen die een hele dag niks anders doen als zoeken naar zulke site's en deze worden geregistreerd en gekontroleerd op echte illigale dingen,maar als ze alles plat leggen op internet hebben ze zelf geen werk meer
 
Je zal het misschien wel weten(of niet),het aanbieden van links naar downloads(ook verborgen op de site) zijn in Nederland en België verboden bij wet

Ach, de wet in Nederland is duidelijk als het gaat om torrents......NZB's echter nog lang niet, Brein kan het dan wel zo willen, gelijk hebben ze er nog lang niet in gekregen. Wat betreft het meelezen en meekijken, ja, weten we, maar dat maakt ons niets uit. Zolang er nog geen rechter zich over heeft uitgesproken, zolang de politiek nog een wetten heeft aangenomen kunnen we doen wat we nu doen met NZB sites.

Daarbij teken ik aan dat NZBPirates geen oridinaire downloadforum is maar een community met leden die zich vooral bezig houden met het praten, schrijven, maken en doen over hun hobbies, films, audio, OSsen maken, etc, etc, en ja, af en toe verwijzen wij iemand met een trefwoord naar bestanden in de nieuwsgroepen.

Voor ons is dat hetzelfde als dat Jantje in een vreemde stad loopt en aan een voorbijganger vraagt, waar kan ik de Albert Heijn vinden.....of bij die Albert Heijn aangekomen binnen en daar een bord ziet staan met een pijl met tekst: "hier in dit pad staan de gratis potten met Appelmoes".
 
De laatste jaren haalt 99 % van de artiesten hun inkomsten uit de live - optredens. Ze moeten het niet meet hebben van de cd's, ze hebben al hun inkomsten van de verkoop van blanco cd 's en andere media opslag.
 
vroeger toen die cassettes nog bestonden werd er van de radio ontelbare muziek opgenomen en dat vond men normaal en er waren geen discussies.
nu is het inderdaad zo dat men voor alles wat met muziek te maken heeft moet betalen.
Ik vraag mij af wat die platenbeurzen moeten betalen voor hun tweedehands platen , cd's en singeltjes ?
 
Ik download ook wel eens een Cd maar er word ook gekocht, ik vind het wel heel kinderachtig van Sabam,om in sommige plaatsen geld te willen inne, kan het aan nemen in cafe's maar toch niet in plaatsen zoals refters en zomeer, en wie kontroleert deze mensen welke zo hard roepen,je zie wel op senniorennet waar een hoop oudere mensen als hobby powerpoints leerde maken en er al eens muziek opzetten om te presenteren, Sabam heeft ze voor het gerecht getrokken, de club werd gesloten en voor een hele hoop mensen was de lol over, dat noem ik schandalig, maar ja wie zijn wij,
groeten Rene
 
is alleen omdat er iemand klacht had overgemaakt aan sabam Rene want anders stoort het hun eigenlijk niet zo,de mensen kunnen tegenwoordig niks meer van elkaar verdragen
 
Wie download er nu cd's of muziek dvd's?

1. de meeste mensen willen eerst weten of de muziekdrager wel degelijk is en meestal kopen ze daarna de orginele wel
2. de mensen die niet kapitaal krachtig genoeg zijn om met tijden van regelmaat een ( veel te dure)cd te kopen,dus worden ze wel verplicht om deze (i)lligaal te downloaden of via een multimedia apparaat(radio,computer) te kopieren
 
Ik download ook wel eens een Cd maar er word ook gekocht, ik vind het wel heel kinderachtig van Sabam,om in sommige plaatsen geld te willen inne, kan het aan nemen in cafe's maar toch niet in plaatsen zoals refters en zomeer, en wie kontroleert deze mensen welke zo hard roepen,je zie wel op senniorennet waar een hoop oudere mensen als hobby powerpoints leerde maken en er al eens muziek opzetten om te presenteren, Sabam heeft ze voor het gerecht getrokken, de club werd gesloten en voor een hele hoop mensen was de lol over, dat noem ik schandalig, maar ja wie zijn wij,
groeten Rene

Vind ik ook schandalig rene wat ik hier lees van seniorennet. Sabam verbied mensen op de werkvloer om naar muziek te luisteren of er moet voor betaald worden. De moeite waard om dit eens aan te kaarten. Als de mensen van Sabam met hun wagen zich van hier naar daar verplaatsen om controles uit te voeren, en hun autoradio staat aan. Waar bevinden zij zich dan, volgens mij ook op het werk, nietwaar misschien?
En wat als de mensen van Sabam onder hun werkuren naar een cd luisteren in de wagen, voor mij is dit ook niet privé meer.
 
Laatst bewerkt:
zoals iedereen het zegt het draait allemaal om geld dat we alles moesten weten
wat sabam en het brein in een zakken stekken valt men achterover maar als het muziek of film is die mij bevalt
zal ik deze wel kopen maar toch eerst kijken naar de prijs
 
Het hele rumoer rond downloaden van software allerlei, inklusief muziek, is m.i. overtrokken.
Mag men enkele bladzijden uit een boek kopiëren? Voor eigen gebruik? Mag men überhaupt kopiëren?
Natuurlijk mag dat, en voor eigen gebruik, dat wil dus zeggen één kopie die niet bestemd is om verder door te geven, en zeker niet om te verkopen, is er geen enkel bezwaar om een kopie te maken, van in principe gelijk wat!
Met muziek is dat m.i. identiek!
Kopiëer-systemen bestaan en download-systemen bestaan, dus kan men en mag men ze ook gebruiken. Als kopiëren niet mag, en downloaden niet mag, dan moet men de strijd aangaan tegen kopiëersystemen en tegen downloadsystemen, dan kan geen van beide nog toegepast worden.
Maar dat doet men niet? Dan moet men konsekwent de gevolgen daarvan ook laten begaan.
Ik sprak hier enkel over die systemen als ze voor eigen gebruik toegepast worden, en geenszins met winstbejag gebeuren! Eens men de systemen gaat gebruiken, om er iets mee aan te vangen waardoor men er geld mee gaat verdienen, dan is dat een totaal andere situatie, en moet aan heel andere wetten en reglementen voldaan worden. In dit laatste geval kan men het niet zomaar toelaten zonder er een zeker eigendomsrecht van de titularis van het boek of de muziek voor te vergoeden!
Maar ik denk dat gewoon een kopie maken van een deel van en boek, of wat dan ook, of een download doen van een muziekstuk of elke andere digitale informatie die op het internet beschikbaar is, wat in feite telkens 'kopiëren' is, moet m.i. echt wel kunnen. Als dat niet zou mogen, dan moet men de strijd aangaan tegen het beschikbaar zetten van die muziek of die digitale informatie op het internet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan