Is downloaden van muziek legaal of niet? en waarom niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
waarom zijn dezelfde cd's,van dezelfde producent in België geproduceert in het buitenland goedkoper,leg dat dan maar eens uit.
juist hetzelfde met auto's,je kan er namaakonderdelen opzetten die even goed zijn,waar is er dan niemand die er om maalt,die bedragen liggen veel hoger dan de muziekindustrie
 
in het buitenland zijn ze meestal al goedkoper omdat de btw er lager is , vooral in nederland .

als je bevoorbeels in het bladje kijkt van kruidvat hier en dan van de kruidvat in nederland merk je al een groot verschil .

een toestel van bv 39 euro hier in belgie kan goed een 31 euro kosten in nederland
 
in het buitenland zijn ze meestal al goedkoper omdat de btw er lager is , vooral in nederland .

als je bevoorbeels in het bladje kijkt van kruidvat hier en dan van de kruidvat in nederland merk je al een groot verschil .

een toestel van bv 39 euro hier in belgie kan goed een 31 euro kosten in nederland

Inderdaad, de BTW (y)(y)
 
hollanders zijn gierig zelfs met de btw!

mijn excuses naar de nederlanders toe voor de term "hollanders"= Nederlanders in het west-vlaams!

Ik als Belg woon maar amper 200 meter van Holland = Nederland ;)

En koop regelmatig vanuit Holland zoals CD/DVD en andere media opslag voor computers en de prijs is duidelijk lager tegenover België en dit is ook voor andere producten. We gaan hier toch geen opinie doen met vergelijk de prijs. :p
 
muziek downloaden

muziek downloaden

volgens de letter van de wet is downloaden van muziek wat mij betreft illegaal. toch doe ik het elke dag, maar alleen voor eigen gebruik: ik ga er dus niet mee leuren. illegaal kopieren doe ik trouwens al van in de tijd van de cassettebandjes. wat mij betreft is dat de muziekindustrie haar eigen schuld. op de meeste cd 's staan 4 of 5 nummertjes die je goed vindt, en de rest moet je er maar bijnemen. zo heb ik indertijd de cd van 'think of one' gekocht: hun single 'paleto' werd grijs gedraaid op de radio en ik vond hem ook fantastisch. dan verwacht je toch dat er meer van dat op die cd staat? niet dus: een hoop percussie en andere brol. anderzijds heb ik nog nooit zoveel muziek "gekocht" sinds ik een computer met internet heb: hoef ik tenminste die winkels niet meer in. en, om af te ronden, vind ik dat een muzikant zijn boterham moet verdienen op de planken.
jeff vaneerdewegh
essen
 
Hoeveel bands maken 3 of 4 nummertjes, en ipv een mini voor bvb 12 euro zetten ze er enkele nummers bij van vroeger, en het word een full van 25 euro.
ruim 8 euro/ nieuw nummertje, goed betaald vind ik.
Als ik dat zie, direct downloaden.
En met film, komt op tv, je mag die altijd opnemen met je dvdrecorder als je niet thuis bent.
Download dezelfde film op hetzelfde moment en dan is het illegaal.
Wat een onzin toch allemaal.
 
Ik download regelmatig muziek.
Vooral onbekende dingen/artiesten.
Daarna brand ik het op een CD.
Hier betaal ik dus al de Bumarechten voor.
Als mij de CD bevalt, dan koop ik hem legaal.
Dan betaal ik nog een keer Bumarechten.
Voor dezelfde CD betaal ik dus 2x Bumarechten,
terwijl als ik de CD zonder eerst te luisteren had gekacht, maar 1x Bumarechten betaal.
Hoezo lijden de rechthebbenden verlies.
Daarbij....
Ik vind 20 euro veels te duur voor een CD.
Ik vind 10 euro meer dan voldoende. Dan wil ik ook wel het risico lopen een keer een miskoop te doen.
En ik denk dat als je voor een CD standaard 10 euro betaald, je sowieso het illigaal downloaden ontmoedigd.
Mij is opgevallen dat op de fora alleen maar de duurdere CD's staan, en niet de zogenaamde Kruitvat-CD's
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan