Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zit met een vervelend probleem. telkens ik van het internet een afbeelding wil opslaan in de map afbeeldingen in Windows 10 Krijg ik te volgende foutmelding.

U hebt niet de juiste machtiging om bestanden op deze locatie op te slaan.

Ook het bewerken van afbeeldingen die sinds Windows 8.1 in de map afbeeldingen staan kunnen met paint niet bewerkt worden
In Windows 8.1 kon ik wel steeds afbeeldingen in de map afbeeldingen opslaan en bewerken met paint. Nu gaat dat dus plots niet meer in Windows 10
 
doe eens rechtsklik op de C en kies eigenschappen ...
open de tap " beveiliging " hier zie je vervolgens ..
-Geverificeerde gebruikers
-Systeem
-Administrators
-Gebruikers
geef elk van deze het volledig beheer ..en bevestig dit met toepassen en ok
herstart het systeem !

**let op indien er meerdere gebruikers de pc gebruiken dan doe je dit best niet ....
 
Buiten het feit dat het zeer onverstandig is om alle user accounts op je systeem Full Control te geven, ga je op deze manier enkel folders dezelfde rechten geven die hun permissions overerven van je root (C:) en de root zelf. Waar de Users folders (gebruikers) niet onder valt. Die start met eigen permissions. Alsook de Windows folder.
Maar zoals hierook al tal van keren vermeld heeft Microsoft een reden om bepaalde folders af te schermen van bepaalde user accounts. Veiligheid mbt virussen is hier één van de redenen.
In het geval van de TS, pas de permissions ENKEL toe op de folder waar de problemen zich voordoen. En zeker NIET op de volledige disk.
Wil je die permissions aanpassen voor een groter aantal folder (en subfolders), dan doe je dit best command line (icacls.exe).
 
Ik zit nu met een ander probleem. Ik heb per ongeluk de Geverificeerde gebruikers verwijderd. Ik wou dan maar de computer terug zetten naar Windows 8.1. Maar nu start hij wel op tot aan het welkomsscherm waar ik mijn wachtwoord kan ingeven. Daarna heb ik enkel nog een zwartscherm
 
Oef,ik heb uiteindelijk alles terug in orde gekregen. Ik heb met de System Recovery DVD's die bij de computer zitten de pc kunnen terug zetten naar de fabrieksinstellingen. Alles is dus nu terug in orde.
 
Had op de andere pc's gekeken hoe het daar ingesteld staat. Daar staat bij "Geverificeerde gebruikers" niets aangevinkt. Dus wou ik dat op deze pc ook zo instellen. door alles terug uit te vinken en op ok te klikken waren de "Geverificeerde gebruikers" plots verdwenen. Maar alles is terug in orde nu. En al doende leert men zegt men altijd. we hebben dus weer iets bijgeleerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan