E-mail Kan geen bijlages versturen met GMail

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste mensen,

Ik merk dat ik geen E-mails met bijlages kan versturen met GMail en begrijp daar niets van. Ik krijg daarbij deze melding (zie bijlage). Kan iemand helpen svp? Ik hoor het nog graag.
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
 

Bijlagen

  • Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    41.4 KB · Weergaven: 180
Voor Philip: Hiervan ben ik mij niet bewust: Dat is dus niet identiek zoals je beweerde tussen outlook en gmail want met verschillende accounts.

Overigens: ik merk nu wel dat mijn probleempje met het Gmail account niet gemakkelijk is op te lossen en aangezien ikzelf dit welliswaar vervelend en onbegrijpelijk vindt, ervaar ik het niet als héél belangrijk. Daarom wil ik hierdoor mijn hulpvraag stoppen, maar niet zonder iedereen hartelijk te bedanken voor het meedenken om deze kwestie op te lossen. Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
 
Ik wil wel wat begrip proberen bij te brengen hoor !
Het domein WAARUIT je verstuurt bepaalt over welke servers je mail loopt van versturen naar ontvangen.
De software die je daarvoor gebruikt maakt géén verschil, maar de account wel.

Als je dus zowel in de software van Google Mail = Gmail als in de Outlook Mail (welke versie dan ook) zou versturen met de Gmail account dan zou je een identieke situatie hebben en over de mailservers van Google lopen. In de eerste situatie direct, in de tweede indirect. Dan zou je waarschijnlijk in dit geval bij beide op de klippen lopen.
Of het omgekeerde kan en je een outlook.com in een Gmail software kan gebruiken weet ik niet, géén ervaring mee. Die web-based mail accounts van MS zijn een beetje speciaal.

Maar nu lopen je beide pogingen dus over 2 verschillende servers naar de ontvanger toe. En dan kan het zijn dat de ene problemen maakt over je bijlage en de andere helemaal niet.
En als gebruiker hebben we naar die filters en instellingen géén inkijk. Kan je dus enkel bij Google vragen waarom die ene bijlage er niet doorgeraakt...
Als je enkel met die welbepaalde bijlagen in je Gmail een probleem ondervond en met andere niet, is dit uiteraard de moeite niet waard.
 
Zat ik ook aan te denken, maar zou me toch nogal straf lijken dat het vanuit de eigen webmail van Google niet zou lukken... Eens je daar aangelogd bent staat je identiteit toch vast denk ik dan ...
 
Cor, het lijkt erop dat je al veel langer een probleem hebt met verzenden van e-mails vanuit Gmail.
In de eerste afbeelding die jij postte zie ik dat er maar liefst 137 berichten in de map Concepten van Gmail staan:
62e139b959cec-Ashampoo_Snap_2022.07.27_15h09m23s_003_.png


Die map hoort leeg te zijn. Of nou ja, er kan 1 bericht in staan. Welk bericht? Het bericht dat jij op dat moment aan het opstellen bent in Gmail.
Wanneer je in Gmail een nieuwe mail aanmaakt, wordt er direct een concept van opgeslagen in de map Concepten. Maar nadat je die mail hebt afgemaakt en verstuurd, zal die e-mail verdwijnen uit de map Concepten en terechtkomen in de map Verzonden.

Dus neem eens een kijkje in die map Concepten. Let op: de map Concepten is niet bedoeld als een opslagmap waarin je mails kunt bewaren. Daarvoor heb je andere mappen. Wel kan het een keer voorkomen dat je bezig bent met het opstellen van een e-mail en dat je die nog niet wil verzenden, maar er de volgende dag mee verder wil gaan. Dan blijft die mail nog 1 dag in de map Concepten staan. De volgende dag open je de map Concepten; je maakt die e-mail af en je verzendt hem. Daarna is de map Concepten weer leeg.
 
Hoi Porrerelaar, bedankt voor de waarschuwing. Ik weet ook niet hoe het komt dat ik zoveel concepten (onbewust) bewaar. Wellicht heeft het ermee te maken dat bij mij regelmatig de draadloze wi-fi verbinding wegvalt, die ik dan weliswaar gemakkelijk weer kan herstellen. Ik zou het verder niet weten???
Ik heb inmiddels de concepten uit die map verwijderd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan