E-mail Kan geen bijlages versturen met GMail

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste mensen,

Ik merk dat ik geen E-mails met bijlages kan versturen met GMail en begrijp daar niets van. Ik krijg daarbij deze melding (zie bijlage). Kan iemand helpen svp? Ik hoor het nog graag.
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
 

Bijlagen

  • Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    41.4 KB · Weergaven: 172
@Patrick.S Het adres in de adresbalk is bij Cor zo lang omdat hij in het screenshot bezig is met het opstellen van een nieuw bericht. Dat kun je aan het adres zien: er staat 'compose' in. En compose is Engels voor opstellen. Zodra je een nieuw bericht aanmaakt en bijvoorbeeld alleen maar de ontvanger hebt ingevuld, wordt dat adres zo lang.
Probeer dat zelf maar eens. ;)
Dat lange adres is dus normaal wanneer je bezig bent met het opstellen van een bericht.

En dan over het icoontje dat jij niet herkent. Dat icoontje is ook normaal. Dat icoontje zie ik alleen wanneer ik Gmail open in de browser Chrome. Ik zie het icoontje niet in de browser Firefox (wat mijn standaardbrowser is).
Als ik de muispijl boven dat icoontje houd zie ik het volgende:
62e1a289b8860-Ashampoo_Snap_2022.07.27_22h35m27s_001_.png


En als ik op het icoontje klik dan zie ik het volgende:
62e1a2ae5143c-Ashampoo_Snap_2022.07.27_22h36m02s_002_.png


Ik wil niet dat Gmail alle mailto links voor mij opent, want Thunderbird is mijn standaard e-mailprogramma. Ik negeer dat icoontje dus.

Samenvattend: zowel dat lange adres als dat icoontje waar jij een cirkel omheen hebt getrokken zijn geheel normaal. Ze zijn niet de oorzaak van Cors probleem: het niet kunnen verzenden van e-mails met een bijlage vanuit Gmail.
Maar je bent wel zeer oplettend bezig geweest! (y)
 
Ik zie dat icoontje nu ook niet meer wanneer ik Gmail open in Chrome. Misschien komt dat omdat ik gisteren dat icoontje heb aangeklikt en een keus heb gemaakt.
Maar nogmaals, dat icoontje is niet van belang in dit topic, want het heeft niets te maken met het probleem van de vraagsteller.
 
Ik begrijp dat TS zijn privacy wil bewaren dus het is geen verwijt, maar zolang wij niet weten wat hij verstuurt blijft het gissen.
Ook is mij niet duidelijk waar de melding over "internet verbinding" vandaan komt.
Weet wel dat google alles blokkeert wat hij niet vertrouwt. Zelfs een zip file met voor Google verdachte inhoud blokkeert hij.
Soms lukt het om wat je wenst te versturen op te slaan in GoogleDrive om daarna de link te versturen.
Heb nog nooit mee gemaakt dat iemand geen enkele bijlage kan versturen.
Dus een plaatje moet zeker lukken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan