Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo:

ik heb een probleempje,ik wil Windows 10 op een SSD schijfje istalleren,dus mijn computer is helemaal leeg en het schijfje is geformatteerd,de Windows 10 die ik wil installeren is de officiele Windows die ik via de Media tool heb binnengehaald(nieuwste tot nu toe)
en staat op een USB stick en ook op een dvd schijfje,maar als ik die in de computer doe en hem opstart dan krijg ik op een gegeven moment de volgende mededeling "we kunnen geen nieuwe systeempartitie maken of een bestaande systeempartitie vinden". Het mobo is een Asus A88X Gamer met 16 gb geheugen,ik heb al van alles geprobeerd,een anders USB stick gemaakt,ik heb de andere schijven in de computer allemaal losgekoppeld maar niets helpt,het mobo is UEFI,dus heb ik van het SSD schijfje een GPT Partitie gemaakt omdat hij de MBR niet pakt.Dus wie heeft er een oplossing,ik ben momenteel door mijn opties heen.
Ik hoor graag van U.
 
wat ik hier niet begrijp is dat je dus wel de SSD heb kunnen formateren ...hoe heb je dit dan verwezenlijkt...in veronderstelling dat deze SSD elders ingebruik was zou je dan vanaf een dvd of usb stick moeten opgestart zijn om deze te formateren ...waarschijnlijk heb je dit dan ook gedaan vanaf een ander systeem om daarna de SSD over te bouwen naar deze Asus A88X Gamer....in dat geval diende je dus de SSD niet te formateren maar diende je eerder de SSD als een niet toegewezenruimte aan te maken ..m.a.w. was de SSD eerder in gebruik dan verwijder je al de partities op deze SSD en je gaat deze NIET formateren .
plaats deze SSD met de niet toegewezenruimte in de Asus en start de installatie op..
 
Ik heb het reeds opgelost,hierna staat de beschrijving hoe ik het heb gedaan,is wel voor Windows 8.1 maar werkt ook prima op W10.Bedankt voor de vraag en welkom op het forum. Dit heeft te maken met de indeling van de schijf. De standaard indeling is namelijk Systeem partitie, Microsoft System Reserve partitie en als laatste de partitie waarom Windows staat. Andere volgorden werken normaliter maar wordt niet aangeraden.

Meer informatie:
Recommended UEFI-Based Disk-Partition Configurations

Gezien de disk nieuw is (en je hebt er dus nog geen data opstaan neem ik dan aan!), kun je die net zo goed allemaal verwijderen. In de Windows setup druk je op toets combinatie Shift + F10. Je krijgt de command prompt. Typ diskpart en druk op enter.

Typ nu list disk en druk op enter. ALs je meerdere disks hebt, controleer dan heel goed welke de SSD is met behulp van de grote van de schijf! We gaan de schijf namelijk volledig wissen. Typ select disk x (waarin x de SSD is) en druk op enter. Typ clean en druk op enter. De schijf is nu helemaal leeg zonder partities.

Typ list partition en druk op enter om te zien of er nog iets aanwezig is op de disk.

Start de Windows installatie nu op je lege SSD zodat Windows de indeling zelf kan regelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan