Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
...het betreft mijn PC2 van mijn buurman geërfd.

Hoewel ik Administrator ben en ik dacht dat alles van vroeger overgeschreven was, blijft de oude naam 'edward' er nog opstaan en zie ik het af en toe opduiken.

De map wissen of de naam wijzigen gaat niet.

Wat kan ik doen?

Zie foto:
P1140005.jpg
 
OEF, 't Is gelukt maar...

OEF, 't Is gelukt maar...

...toch een kleine eigenaardigheid:

Ik kreeg een korte melding dat mijn Account TIJDELIJK is, zie afbeelding:
P1140007.jpg

Telkens als ik herstart, ben ik al mijn instellingen kwijt..! Is dat hierdoor?


Toch een gat in de nacht doorgewerkt...
sleeping-tired.jpg
 
aangezien je nu een tijdelijke account heb wilt dit dus zeggen dat je gebruikersprofiel niet ingelezen kan worden en daarom maakt Windows zelf een tijdelijke account aan !
dit geeft je dan de mogelijkheid om jouw gebruikersprofiel te herstellen ...
je kan een herstelpunt terug plaatsen maar dan is de naam Edward weer aanwezig of je duikt het register in..
**lees het volgende zeer aandachtig door : 'De gebruikersprofielservice verhindert het aanmelden'
 
Is er echt geen andere methode?

toch wel ...een verse installatie !
maar probeer eerst het volgende eens ...
ga naar HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList.
dubbel klik op de map ProfileList
onder "profilelist " zie je meerdere mappen open deze 1 voor 1 tot je rechts " ProfileImagePath " vermeld zie staan !
deze ga je aanpassen en je verander hier de naam Edward naar deze die jij wenst te gebruiken !

Ashampoo_Snap_2016.05.20_11h57m36s_001_.jpg
 
WoWoWoW...

Ik kan met een systeemkopie - Image alles terug zetten naar de vorige toestand, die eigenlijk goed werkte en dan die 'edward' met Unlocker of een andere manier verwijderen?

Ik blaas eerst even uit. Er moet dan toch wat mis geweest zijn in de vorige (nachtelijke) poging om dat naamke weg te doen.

Je hulp is gewaardeerd.
 
ik gebruik al een heel tijdje volgend programma als ik een "folder" of "map" niet verwijderd krijg , lukt altijd , soms moet je de pc eens heropstarten...
eenmaal "Unlocker" is geïnstalleerd dan zit ie in het contextmenu ( rechts klikken op een map of folder en kiezen voor "unlocker" , dan kiezen voor verwijderen )...
de download link : http://filehippo.com/download_unlocker/

Mvg,
Arnold.
 
Probleem met dat "tijdelijk profiel" is mogelijk een gevolg van dezelfde naamgeving. Volgende is waarschijnlijk gebeurd:
Stond een gebruiker met profielnaam "Edward" op. Je hebt de naam veranderd naar Walter.
Daarna de geschiedenis zoals te lezen valt in dit topic... Je huidige profiel staat/stond dus nog steeds onder de Edward folder.
Op aanraden van mij heb je een nieuw profiel gemaakt, waarschijnlijk terug met de naam Walter(?) -> Conflict met huidige profiel... (waar de naam Walter gebruikt werd/wordt).
 
Oké,mannen,

Ik probeer de suggestie van Q één keer en lukt het niet, dan doe ik een nieuwe installatie, want er staat toch nog niets belangrijk op PC2!

[1] Doe ik dat met de 'MediaCreation Tool'?
Of
[2] via de herstel-dinges van Windows in de Instellingen?
[3] Mijn nieuwe Partitie-verdelingen blijven toch?

Merci op voorhand en wens me geluk...
 
je kan de optie nemen "pc vernieuwen " maar kies dan wel om NIETS te behouden ...zodoende dat je volledig opnieuw de pc dient te voorzien van de instellingen ..!
*kies je ervoor om persoonlijke bestanden te behouden dan word de gebruikersprofiel " Edward " terug aangemaakt !

*er word niet aan de overige partities gekomen enkel de C partitie komt in aanmerking .
 
Herinstalleren zonder bestaande mappen was de beste oplossing!

Herinstalleren zonder bestaande mappen was de beste oplossing!

Zoals gezegd: 't Is wat werk, maar de beste oplossing.
Omdat het een tweede PC is, was er nog niet veel op geïnstalleerd.
Alles terug naar wens gedownload en zowel een Systeemkopie als een Paragon-Image gemaakt.

Q & D, Bedankt voor de morele en praktische steun.

skoupi10.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan