Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
...het betreft mijn PC2 van mijn buurman geërfd.

Hoewel ik Administrator ben en ik dacht dat alles van vroeger overgeschreven was, blijft de oude naam 'edward' er nog opstaan en zie ik het af en toe opduiken.

De map wissen of de naam wijzigen gaat niet.

Wat kan ik doen?

Zie foto:
P1140005.jpg
 
Goed geraden. Niet geprobeerd omdat het toch mijn hoofd-Pc niet is en ik een gok kon wagen.
Met Win10 een derde keer (1 keer op Pc1 en nu 2 keer op Pc2) te installeren leer je veel en als je iets overdoet dan is het altijd beter.
 
Nog één vraagje:
Nu heb ik twee goed werkende Pc’s en vind zelfs dat de 2de wat sneller reageert.
Welke is de beste? Of is er niet veel verschil?

[1]
CPU: Pentium(R) Dual-Core E5300 @ 2.60GHz (2 CPUs), ~2.6GHz
Memory: 4096MB RAM
Display: Card name: Intel(R) G45/G43 Express Chipset
Eén SSD van 100 GB
Of
[2]
CPU: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 6000+ (2 CPUs), ~3.0GHz
Memory: 4096MB RAM
Display: Microsoft Basic Display-adapter - Chip type: NVIDIA
Twee HDD’s van 160 GB
 
Dacht ik aanvankelijk ook, omwille van de 3Ghz.
Deze is wel met een pas vers geïnstalleerde Win10.
De eerste is zeer stil met de SDD. De tweede maakt nogal wat kabaal door twee ventilatoren.
Ik heb ze in netwerk gezet via een Gedeelde Map. Ik kan ze dus samen wat gebruiken.
De enige verbetering zou een treffelijk beeldscherm kunnen worden. Een Dell Utrasharp met 1440 lijnen vertkaal. Een 4K zal geen van de twee aankunnen dacht ik.
Een opinie?
 
Neen. Zopas uileg gelezen in Computer Idee.
Een Cat5 van de Providerrouter naar een Swtich met 5 poorten. Vandaar een kabel naar Pc1 en een naar Pc2. Een Gedeelde Map gemaakt op Pc1 en dan volgens het boekje alles ingesteld en tot mijn eigen verbazing werkt het voortreffelijk. Alles wat in die map wordt gezet kan op beide Pc's gelezen worden.
 
Niet zo snel. Ik kreeg het pas vandaag voor elkaar. Ik weet niet wat een KVM-s itch is, maar het is een oud 10/100 of zo iets Switchboxje van € 25 met 5 pootjes uit en één in. De twee Pc's zijn gewoon met scherm, muis en keyboard
That's all. Ik kan het artikeltje scannen waaruit in de methode zopas geleerd heb. Voor mij was dat een openbaring met die Gedeelde Map.
 
Een KVM Switch is een schakelkastje om met 1 muis, 1 keyboard en 1 monitor, twee of meerdere pc's te bedienen.
Je hoeft het artikel niet te scannen hoor, ik gebruik hier al bijna 20 jaar een thuisnetwerk.

Een voorbeeldje via Google

CS22U-Cable-KVM-Switches-OL-large.jpg


DKVM2KU.png
 
Als er op (beiden) Windows (10) Professional (of Enterprise) opstaat, zou ik zelfs gewoon Remote Desktop toepassen op de 2de. Sluit op de eerste alles aan, en op de 2de enkel voeding en netwerk. Dan kan je via Remote desktop deze ten alle tijden overnemen en op werken alsof het op je eigen PC is. Die dient zelfs niet naast je te staan dan. In mijn omgeving nietmeer weg te denken...

Als ik je een tip mag geven betreffende scherm. Heb net twee Dell Ultrasharp U2515H schermen aangeschaft. Dit zijn QHD. Heb hier geen bureaulamp meer nodig ondertussen, en brightness staat op level 45... dus nog niet eens half.
Moet enkel zien dat je videokaart dan aankan, want is natuurlijk niet vanzelfsprekend. (2560x1440)
 
Laatst bewerkt:
Remote desktop... lijkt me ook wat om te proberen. Dan is inderdaad één goed scherm, keyboard en muis nodig. ...Moet eerst nog leren hoe dat op zijn simpelst kan. Met Teamviewer?
 
Laatst bewerkt:
Remote desktop... lijkt me ook wat om te proberen. Dan is inderdaad één goed scherm, keyboard en muis nodig. ...Moet eerst nog leren hoe dat op zijn simpelst kan. Met Teamviewer?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan