Windows 10 Krijg Virtualbox niet tevreden

Status
Niet open voor verdere reacties.

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
Ik krijg altijd bij het aanmaken van een VM in Virtualbox (nieuw geinstalleerd) deze melding :

Oracle VM VirtualBox Manager.jpg


Dus heb dan die Windows Hypervisor feature ge-enabled :

Machine VM.jpg


en in deze bijdrage : https://www.pctuts.be/threads/fout-melding-virtualbox.243920/ las ik dat dit blijkbaar conflicten geeft met Windows Sandbox, dus heb deze uitgezet ....

en in de BIOS staat de processor met hypervisor threading ingeschakeld (géén screenshot, maar het is zo ...)

En toch blijft die error onveranderd !!!

Iemand een clue ?
Wat is de optie Virtual Machine Platform hierboven ?
Wat is dan weer de relatie tot Hyper-V ? Die staat nu uit ...

Machine2 VM.jpg


Uit de foutmelding leid ik af dat de VT-X feature ontbreekt maar ... waar staat die schakeling ???
 
Laatst bewerkt:
kijk es of je wat wijzer wordt van bijgevoegde zip file ... checkt instellingen van virtualisatie:

1647169794527.png


misschien brengt DIT een oplossing?
 

Bijlagen

  • VirtualChecker3.zip
    314.1 KB · Weergaven: 87
Wat ik al vreesde ....

2022-03-13 12_46_17-Window.jpg


Terug naar af op deze PC : verdorie ... HP Z-400 Workstation nochtans.
Ik heb ook een HP Z-420 Workstation en die kan het wel, maar heeft andere BIOS .
 
Wil ik wel eens proberen, maar is dat geen server/client opstelling ? Zoiets als Citrix waar een server een virtuele desktop aanlevert ...
Kan het ook volledig stand-alone ?

Zou passen want het enige wat ik wil is een Windows 11 draaien op mijn niet-conforme PC met Windows 10. Dual boot is dus geen stevige optie en daar wil ik overigens niet gaan mee experimenteren.
 
Ik heb 'm vrougah wel gebruikt, start nu alles op via de bootkey, XP/W7W10/W11 en een paar linux distro's, eerst installeren op een afzonderlijke schijf en later de anderen er weer bij, werkt voor mij prima.
 
Ja en nee...

Hyper-Threading staat op, maar dat is de enige keuze die wordt aangeboden.
De VT-x optie en de Extended VT-x pages optie staat niet in mijn bios settings... Zal dus iets met moederbord te maken hebben.

2022-03-13 14_48_35-CPU-Z.jpg
 
Intel IO Virtualization—Enables or disables Virtualization Technology to increase workstation I/O performance.


Waar die bios staat? en of dat nodig is?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan