Windows 10 Krijg Virtualbox niet tevreden

Status
Niet open voor verdere reacties.

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
Ik krijg altijd bij het aanmaken van een VM in Virtualbox (nieuw geinstalleerd) deze melding :

Oracle VM VirtualBox Manager.jpg


Dus heb dan die Windows Hypervisor feature ge-enabled :

Machine VM.jpg


en in deze bijdrage : https://www.pctuts.be/threads/fout-melding-virtualbox.243920/ las ik dat dit blijkbaar conflicten geeft met Windows Sandbox, dus heb deze uitgezet ....

en in de BIOS staat de processor met hypervisor threading ingeschakeld (géén screenshot, maar het is zo ...)

En toch blijft die error onveranderd !!!

Iemand een clue ?
Wat is de optie Virtual Machine Platform hierboven ?
Wat is dan weer de relatie tot Hyper-V ? Die staat nu uit ...

Machine2 VM.jpg


Uit de foutmelding leid ik af dat de VT-X feature ontbreekt maar ... waar staat die schakeling ???
 
Laatst bewerkt:
klopt ook gevonden, maar daar durf ik niet aan beginnen op deze PC ... Is mijn dagelijkse, meest gebruikte en onmisbare (als het te vermijden valt) PC ...

en ook niet te vinden oif dit het probleem van VT-x zal oplossen dus pure gok ... die ik dus niet waag ...
 
Ik denk dat ik eens deftig ga overwegen om over te stappen voor mijn 'core'-PC naar de HP Z-420 (recenter) en waar nu al een VirtualBox op draait maar ... op een OS Windows Server 2012 R2.
Probleem is dat die wat beperkter is in geheugen - in die Z-400 hier zit 20 Gb aan latjes, de Z-420 maar 8 ...
Dat gaat wel, maar dan met deling 50/50 tussen host en guest en wil die eigenlijk merendeels gelijktijdig vlot gebruiken.

Wordt dus even afwegen ... en eens nazien of die DDR3 latjes dezelfde specs hebben, anders gewoon versteken misschien.
 
Ja, ik kan daar opteren voor W8 en dan toch gewoon de BIOS update downloaden, klopt...
Maar zoals ik hogerop al zei : op deze kritische PC ga ik me niet aan een BIOS update wagen ... zeker niet omdat er niet te achterhalen valt of die dan het probleem van virtualisatie zal oplossen.

Bedankt maar hier stopt het dan voor mij - wil géén risico.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan