Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Allemaal,

Plots is mijn favorietenlijst in IE11 foetsie. Gelukkig heb ik het nog in OneDrive staan, maar hoe kan ik deze lijst terugzetten in IE?

Ik heb een melding van Q. gelezen en Regedit gedaan tot HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
• Right click Favorites

...maar ik vind in de rechterkolom Favorites niet!

Twee herstelpunten gerpobeerd en het blijft zo. Zelfs een image heeft niet geholpen (op de zelfde dag weliswaar).

Wat kan ik nog doen?

WW
 
Bedankt voor jullie input.
Het is me gelukt om ze te importeren. Hoe? Weet ik zo goed niet meer. Ik heb vanaf mijn Favoriten map op mijn bureaublad gekopieerd naar een cache map. Welke weet ik niet zo goed meer, maar ik zag er de manuele al in staan en dan heb ik met twee geopende verkenners Ctrl-C en Ctrl-V gedaan en 't was goed..!
Jullie weten hopelijk over welke cache het gaat en dan zeg je het me maar voor de volgende keer.
Na je antwoord mag je het afsluiten.
MERCI!
 
Ik maak regelmatig een copy van bepaalde zaken. Ook van de map Favorieten.
Bij het vervangen van een computer maak ik gewoon een copy naar de map "Gebruikers/ UW NAAM".
Nog nooit anders gedaan en het werkt.
 
Als je deze Favorieten map dan synchroniseert naar een andere schijf / netwerkschijf / NAS server of wat dan ook en je past deze synchronisatie met regelmaat toe, dan kun je deze terugzetten met het synchronisatieprogramma mocht dit nodig zijn.

Als ik hiervoor eens tijd heb, zal ik daar eens een workshop over maken.
 
Als je deze Favorieten map dan synchroniseert naar een andere schijf / netwerkschijf / NAS server of wat dan ook en je past deze synchronisatie met regelmaat toe, dan kun je deze terugzetten met het synchronisatieprogramma mocht dit nodig zijn.

Als ik hiervoor eens tijd heb, zal ik daar eens een workshop over maken.

Ik gebruik Robocopy voor die zaken die ik wil houden en synchroniseren. Robocopy is in Windows aanwezig. je maakt een bat file aan voor hetgeen je wil synchroniseren. Enige fout er aan is, als je een program verwijderd op Uw systeem, dan blijft het toch nog in de nieuwe opslagmap staan. Grote voordeel, al mijn data die ik wil veilig stellen, kan ik doen in minder dan 2 minuutjes.
 
Graag een voorbeeld voor de mindere goden zoals ik.

Dit staat in de "BAT file"
c:\robocopy\robocopy.exe C:\Users\Mik\documents D:\Mik\Documents /E /V /R:2 /W:3

c:\robocopy\robocopy.exe C:\Users\Mik\Downloads D:\Mik\Downloads /E /V /R:2 /W:3

c:\robocopy\robocopy.exe C:\Users\Mik\Favorites D:\Mik\Favorites /E /V /R:2 /W:3

c:\robocopy\robocopy.exe C:\Users\Mik\Music D:\Mik\Music /E /V /R:2 /W:3

c:\robocopy\robocopy.exe C:\Users\Mik\Videos D:\Mik\Videos /E /V /R:2 /W:3

c:\robocopy\robocopy.exe C:\Users\Mik\Desktop D:\Mik\Bureaublad /E /V /R:2 /W:3

c:\robocopy\robocopy.exe C:\Users\Mik\Pictures D:\Mik\Pictures\ /E /V /R:2 /W:3

c:\robocopy\robocopy.exe C:\Users\Mik\Documents\Outlook-bestanden D:\ /E /V /R:2 /W:3


Als je telkens Mik vervangt door Uw gebruikersnaam, kan je Uw eigen zaken naar de D drive in die map overzetten.
Houd er rekening mee dat ik op de c-drive een map gemaakt heb met de naam robocopy en daar de robocopy.exe in gezet heb.
robocopy.exe staat in de map Windows. Geef het bat bestand dat ge op Uw pc zet de naam vb. houd.bat. Hier is .bat de extentie.
Doe eens een test.
 
#Mik

*best dat je er een werkwijze van aanmaakt hoe je dient om te gaan met Robocopy en waarvoor deze immers kan gebruikt worden ..
wat de voordelen zijn in vergelijking met een backup ( image )
ook hoe je deze dient te gebruiken en hoe je een bat file aanmaakt ...
zo zie ik nu " /E /V /R:2 /W:3 " vermeld staan maar dit zegt me dus niets !

zelf heb ik nog nooit robocopy gebruikt en denk dat ook de meeste gebruikers deze optie niet kennen .
 
Robocopy is in Windows aanwezig
Vind dit niet in Win8.1...maar is helemaal niet erg!Iedere persoon werkt op zijn wijze toch!
Waar om ik bladwijzers(FF) in Onedrive plaats, heeft twee redenen is heel makkelijk te exporteren/importeren , had geen favorieten staan in IE11,door Walter te willen helpen ,op één minuut waren ze er wel!
Reden twee is , ben ergers op verplaatsing...wil één link delen,maar weet niet juist de naam, effe zien bij Onedrive!
Natuurlijk is werkwijze van Mik, Lana en... ook wel ok zeker!
mvg
P.S in geval Microsoft ontploft/van de wereld verdwijnt...plaats ik ze ook Gmail drive....en als .....ja dan ben ik ......:p
 
#Mik

*best dat je er een werkwijze van aanmaakt hoe je dient om te gaan met Robocopy en waarvoor deze immers kan gebruikt worden ..
wat de voordelen zijn in vergelijking met een backup ( image )
ook hoe je deze dient te gebruiken en hoe je een bat file aanmaakt ...
zo zie ik nu " /E /V /R:2 /W:3 " vermeld staan maar dit zegt me dus niets !

zelf heb ik nog nooit robocopy gebruikt en denk dat ook de meeste gebruikers deze optie niet kennen .

Voor de werkwijze is Windows de aangewezen bron. Open de bureau-accesoires en selecteer daar de opdrachtprompt.
Geef het commando "Robocopy /?" in. Je krijgt de hele lijst. Best het Dos scherm op maximaal zetten.
Er is een duidelijke Nederlanse tekst voor alle commando's.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan