Software map Temp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wie kan mij helpen?
De laatste tijd krijg ik iedere keer als ik software op mijn pc wil installeren, de melding "De tijdelijke map staat op een vol station of is niet toegankelijk. Maak schrijfruimte vrij of controleer of u gemachtigd bent om in de map Temp te schrijven."
Ik kan echter die tijdelijke map noch de map Temp nergens vinden. En ik weet ook niet hoe ik daar toegang toe kan krijgen! Gaarne, indien mogelijk, stap voor stap uitlag.

Gerard
 
Niet zo snel !!!

Doe het volgende :
  1. Ga naar je instellingen
  2. tik in de zoekbalk bovenaan 'omgevingsvariabelen'

    1589139185452.png
  3. Kies de omrande optie en dan krijg je dit :
    1589139293808.png
  4. Kies voor Geavanceerd en dan omgevingsvariabelen
    1589139319622.png
  5. Noteer die beide temps (of 1 als ze gelijk zijn - meestal is dat zo)
  6. Ga nu op de manier die je wil even browsen interactief op je PC naar die folder en kijk of je die kan openen, lezen en schrijven...
Krijg je foutmeldingen dan zijn je rechten inderdaad de boosdoener.

--> Verzet de omgevingsvariabelen dan naar folder waar je zeker ben dat je eraan kan (door knop Bewerken ...), daarna wel herstarten.
 
Zijn alleen de user variabelen. System variabelen onderaan zijn verschillend.
Maar... als je Powershell niet open krijgt, en nog zo'n zulke rariteiten. Dan kan ik een herinstallatie alleen maar aanbevelen.
Het zou een simpel probleem kunnen zijn, met een eenvoudige oplossing. Maar ik vrees dat er mss meer aan de hand gaat zijn...
 
Wie kan mij helpen?
De laatste tijd krijg ik iedere keer als ik software op mijn pc wil installeren, de melding "De tijdelijke map staat op een vol station of is niet toegankelijk. Maak schrijfruimte vrij of controleer of u gemachtigd bent om in de map Temp te schrijven."
Ik kan echter die tijdelijke map noch de map Temp nergens vinden. En ik weet ook niet hoe ik daar toegang toe kan krijgen! Gaarne, indien mogelijk, stap voor stap uitlag.

Gerard

Typ eens in "uitvoeren" %temp%. Alles selecteren en verwijderen.
 
@DDragon80 - %temp% is ALTIJD een user variable en rechten daarop zijn gedefinieerd op user - niveau dus de vraag om even dat te testen is legitiem.
Nope... het is onder welke context men het opvraagt dat het user of machine gebonden is. Daarom men powershell commando's. Die 2de parameter definieerd User of Machine omgeving (en zelfs nog een 3de omgeving: process). En het is de applicatie die bepaald waaronder dit gaat draaien (user of service account).

En dan is er ook nog de Windows Temp, welke zich normaal onder c:\Windows\Temp bevind.
 
Het ging mij niet om het opvragen an sich ... wel het gebruik. Als de TS een foutmelding krijgt ivm. onvoldoende rechten op de temp is dat altijd met een user, niet op machine-niveau. (tenzij met een installatie die vraagt naar 'deze gebruiker' vs. 'alle gebruikers' - maar daar heb ik TS niets over zien zeggen). En als hij met gebruiker X die fout krijgt, is het checken van de rechten op de temp met diezelfde user X volgens mij wel verhelderend hé ...
 
En dan is er ook nog de Windows Temp, welke zich normaal onder c:\Windows\Temp bevind.
Anderzijds, als hij daar geen rechten heeft zal er niet véél meer werken van die installatie - zou de reden van het niet starten van Powershell kunnen zijn, inderdaad ! Maar ook dat kan hij checken alvorens helemaal opnieuw te gaan installeren, niet ?
 
Ja... kan op zich geen kwaad.
Alleen ga je er heel veel tijd insteken om uit te zoeken wat er scheelt. De kans is daarbij groot dat je nooit te weten gaat komen hoe dat gekomen is. En daarbij is er ook een grote kans dat er meerdere problemen zijn die (nog) niet bovenkomen.
Als dat alles kan verholpen worden door een cleane herinstallatie van een paar uurtjes... dan zou ik geen seconde twijfelen.

De meeste mensen zien daar tegenop omdat ze een hoop software geinstalleerd hebben (die ze nooit gebruiken btw), en niet weten dat een herinstallatie niet moeillijk is in de meeste situaties (drivers incl in windows).

Maar bon, dat is aan de TS om te bepalen.
 
Het is veel erger dan ik dacht. Ik heb geprobeerd om Windows opnieuw te installeren (schone installatie), maar dat is niet gelukt. Er kwam een blauw scherm met de melding dat er een probleem is met de computer waardoor er niks is gewijzigd ! !
Wat kan ik nu nog doen? Ik heb deze pc pas in oktober 2019 aangeschaft en de eerste maanden was er niets aan de hand. De omgevingsvariabelen heb ik tijdens het browsen niet kunnen vinden.
 
heb jij de Windows getracht opnieuw te installeren vermits het opstarten vanaf een dvd of een usb stick ..via start>instellingen >bijwerken en beveiliging >systeemherstel kun je de optie nemen "deze pc opnieuw instellen " je klikt daar voor op "aan de slag "
*heb jij een merk pc en wil je tevens van de meegeleverde bloatware af dan kun je tevens klikken op de regel " opnieuw beginnen met een schone installatie van Windows ..
 
Ik heb inderdaad geklikt op "deze pc opnieuw instellen" en vervolgens "aan de slag", daarna op de regel "....beginnen met een schone installatie van Windows". Vervolgens kwam er een blauw scherm waarop de melding "Deze pc opnieuw instellen" en zag je het percentage oplopen. Na 100% kwam opeens de melding "Er is een probleem met deze computer", waarna "er is niets gewijzigd".
Toen ik de pc kreeg was W10 Pro voorgeïnstalleerd. De problemen begonnen toen er in op en gegeven moment een update niet geïnstalleerd kon worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan