Software map Temp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wie kan mij helpen?
De laatste tijd krijg ik iedere keer als ik software op mijn pc wil installeren, de melding "De tijdelijke map staat op een vol station of is niet toegankelijk. Maak schrijfruimte vrij of controleer of u gemachtigd bent om in de map Temp te schrijven."
Ik kan echter die tijdelijke map noch de map Temp nergens vinden. En ik weet ook niet hoe ik daar toegang toe kan krijgen! Gaarne, indien mogelijk, stap voor stap uitlag.

Gerard
 
er zijn dus meerdere problemen 1 deze problemen is dus het opnieuw instellen van de pc dat dus niet wilt lukken ...
we gaan eens proberen de pc te herstellen zonder dat we nu deze trachten opnieuw in te stellen ..volg de werkwijze op die ik hier onder neerzet ...!

Start een opdrachtprompt op als administrator ..

Geef vervolgens de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth en druk op enter
Wacht nu geduldig deze moet de 100% behaald hebben en zal indien er geen fouten worden gevonden het volgende scherm laten zien ..

5929343eee-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h33m32s_004_.png


indien je dus een melding krijgt zoals hierboven mag je de opdrachtprompt sluiten ..
Er dient immers niets hersteld te worden !
Word er wel een vermelding gegeven dat er fouten zijn gevonden krijg je het volgende venster te zien ..

-Ashampoo_Snap_dinsdag_23_juli_2019_14h35m39s_002_.png


In dat geval ga je verder met de tweede opdracht regel !
Geef deze opdrachtregel DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth in en druk op enter
Ook nu weer wacht je geduldig al ...
Beiden opdrachten samen hebben ruim 30 minuten geduurd vooralleer deze gedaan waren .


Ook deze gaat weer tot de 100% behaald is ..
En indien het geluk aan uw kant staat dat het probleem verholpen kon worden ..dan zie je het volgende scherm.

-Ashampoo_Snap_dinsdag_23_juli_2019_14h53m23s_004_.png


Sluit de opdrachtprompt af en herstart uw systeem ..
Nadat je systeem herstart is kan je weer verder met hetgene wat je daar voor bezig was ..

indien blijkt dat je na het ingeven van de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
een foutmelding krijgt omwille dat de “source file niet gevonden word”
dan zal je een foutcode 0x800f081f te zien krijgen ....doen dan het onderstaande..
*indien je een Windows 10 dvd heb is deze in je drive plaatsen ..heb je géén Windows 10 dvd maar wel de Windows10.iso dan mount je deze .. om dit "mounten"te kunnen doen is het voldoende om de iso via de verkenner weer te geven m.a.w. rechts klik op de iso en kies openen met "Windows verkenner"
nu dat de iso geladen is of via de verkenner gemount word dien je in de opdrachtprompt (administrator) de volgende opdracht in te geven ...

DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /source:WIM:X:\Sources\Instal.wim:1 /LimitAccess

**letop: de letter X dien je te vervangen ...door de letter van je drive of door de letter dat dus je gemounte drive vermeld !
klik na het ingeven van de opdracht op enter ..

*heb je géén Windows 10 dvd of usb stick of iso dan kun je via het media creation tool 1909.exe je 1 der deze aanmaken ..
 
je heb dus een iso virtueel opgeladen in drive F
dus je opdracht dient dan DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /source:WIM:F:\Sources\Instal.wim:1 /LimitAccess te zijn gevolgd door enter ...
wees geduldig of geeft deze dan nog steeds error 0x800f081f aan ..indien deze nog steeds een error aangeeft dan bevat deze opgeladen iso de instal.esd en niet de instal.wim
***en na vaststelling gedaan te hebben door hier zelf een iso aan te makken via het media creation tool 1909.exe blijkt het inderdaad zo dat de instal.esd aanwezig is en niet de instal.wim
het media creation tool 1909.exe levert dus niet de juiste iso aan .. doch ben ik verder aan het zoeken geweest en het iso download tool van heidoc leverde wel de juiste iso aan met de instal.wim file ..
*heb je een 64 bit systeem met een 64 bit Windows dan kun je via deze Download link je de Windows10 dutch 1909 x64 ophalen ..deze link blijft 24 uur geldig daarna vervalt deze.
hier 2 afbeeldingen ..de eerste is de iso verkregen via het media creation tool 1909 exe waar dus de instal.esd aanwezig is ..
Ashampoo_Snap_maandag 11 mei 2020_15h32m16s_001_.jpg

de 2de is de iso verkregen via de heidoc iso downloader en deze heeft dus wel de instal.wim meegekregen .

Ashampoo_Snap_maandag 11 mei 2020_15h33m00s_002_.jpg



**het duurde effe maar diende dit zelf ook eerst te onderzoeken ..
 
Heel erg bedankt. Ik heb de link gedownload en ga er morgen weer mee verder. Dan kijk ik wel hoe alles loopt.
Ik ben 77 jaar dus is het allemaal af en toe wel te technisch voor mij, maar ik blijf moed houden.
Nogmaals bedankt en het moet toch een keer lukken.
 
indien je de iso gebruikt die jij zojuist heb opgehaald dan moet het inderdaad wel lukken .. dit zien we morgen dan wel .
ik ben er morgen pas na 16.00u ..
 
mooi zo ..je zegt echter "een schone W10 " indien je de disk.exe opdracht heb gevolgd dan verkreeg je dezelfde Windows echter werden de Windows systeem bestanden opgeruimd en vernieuwd ..pluspunt hier is dat er niets van foto's , muziek , films en software verwijderd werd ..alles bleef behouden .
 
Ja, dat klopt. Het windows systeem was opgeruimd en mijn eigen bestanden (foto's, muzie, e.d.) bleven behouden. Alleen moest ik sommige software opnieuw installeren maar dat was geen probleem.
Dus, nogmaals heel erg bedankt. Blij mee ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan