Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Ik probeer nu al hele tijd achi te activeren in bios maar als ik dit doe krijg ik een fout melding.

F731A19C-0D53-4A30-A88B-8B5F0DCBE58B.jpg

Ik maak gebruik van een ssd en in windows 8.1 werkte dit, maar voor de upgrade naar win 10 moest ik in bios deze op IDE zetten anders kon ik niet upgraden.
Iemand een oploosing er voor ben al een een maand aan zoeken geweest en nog geen oplossing gevonden.
 
er staat dan ook een besturingssysteem op de SSD daar jij nu de ahci heb aangezet word deze niet herkend ...
zet eerst de ahci uit en start dan eerst op met een Windows installatie dvd ... je dient het besturingssysteem op de SSD in zijn geheel te verwijderen de SSD moet een niet toegewezen ruimte worden ...
 
De reden waarom je de disk niet ziet ligt niet aan een vorige installatie of de SSD. Je moet drivers hebben voor de storage controller (AHCI) zoals ik eerder al aanhaalde. Dat was ook de reden waarom de registry fix niet werkte. Zonder de correcte driver kan die de aangesloten disk niet zien. Dus zoek even op de website van de fabrikant naar de storage controller drivers. Zet die op een USB stick en laad de drivers in het menu waar je de disk normaal moet selecteren. Wanneer de correcte driver gevonden, gaat die de SSD wel tonen.
 
Over welk moederbord gaat het aub? Gaat sowieso liggen aan de drivers voor je storage controller. Ben hier 100% zeker van. Is iets wat ik al meermaals heb moeten toepassen.
 
hetzelfde heb ik hier verleden week meegemaakt bij een binnen gebrachte Asus desktop .
maar ook hier werd zoals je in de 1st afbeelding van Tuts kunt zien bij bericht #6 niets vermeld betreffende een aangesloten schijf ...
wel toen ik hier dan bij port 1 de SSD selecteerde en vervolgens in de 2de afbeelding bericht #6 de SSD ook instelde als eerste boot optie ..
startte deze vervolgens ook op ...( niet van de eerste keer !) *ik diende deze instelling wel 3x na te gaan voor al leer dat deze dan ook bewaard bleef .. en voor al leer er daadwerkelijk van af de SSD kon opgestart worden ( de eigenaar van deze desktop kwam hier aan bellen en zei "ik geloof dat de SSD overleden is "" ) dit was dus niet het geval !
 
in bericht #6 eerste afbeelding staat niets ingesteld betreffende de SSD
Bekijk bijlage 15871
deze zou daar vermeld dienen te staan bij port 1 ( eerder al vermeld)

Moet daarom niet persé op SATA port 1 mag ook op 3 of 4 zijn . Als de zoekvolgorde maar juist staat . Bij sommige moederborden , zoals bij het mijne moet de SATA controller waarop je de schijf gaat aansluiten in het BIOS geactiveerd worden of de schijf word ook niet herkend . Ik weet niet of dit ook van toepassing is bij dit moederbord .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan