Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb een probleempje. ik heb een popcorn hour c300 en mijn computer ziet deze niet via netwerk. alle instellingen staan goed en toch ziet hij hem niet, als ik via internet contact maakt lukt dat wel. zou echt niet weten waar het aan ligt. wie o wie kan mij hiermee helpen. alvast bedankt Marcel:applaus:
 
Het kan gebeuren dat deze mediaplayer bepaalde poorten gebruikt en deze via het lokale netwerkwerk geblokkeerd staan in de firewall van de pc. Dan ga je hem niet zien.
Schakel de softwarematige firewall tijdelijk eens uit en kijk dan of je de popcorn dan wel zie.

Nog een vraagje, heb je een harddisk in de popcorn zitten, zo nee dan valt er weinig te zien vanaf de pc.
 
hoi lana, ik heb een harde schijf in de mediaplayer zitten. als ik op de comp van mijn dochtertje zit en hem dan benaderd dan ziet deze comp hem wel. mijn comp ziet hem niet dus het zit denk ik in de instellingen. ik heb gekeken op internet hoe je de instellingen moet zetten en deze staan volgens mij goed. ik heb net mijn firewall uitgezet en nog steeds niks. nog ideeen. bedankt alvast. Marcel
 
Kijk eens of Netwerkdetectie aan staat.
Dat kun in Windows 7 vinden in het configuratiescherm / netwerk en internet / Netwerkcentrum / Daarna links naar Geavanceerde instellingen voor delen wijzigen.
Daarna als ik me niet vergis ergens bovenaan of de eerste of tweede optie.
 
Eén van de grootste fouten die gemaakt worden in zulke opstellingen is volgende;
Men koopt een draadloze router omdat men ervan uitgaat dat men dat nodig heeft om draadloos te werken.
Men sluit dan aan op de router verkregen van je ISP, hier hangen mss nog andere PC's aan.
Op die draadloze router sluit men dan ook nog toestellen aan, bedraad of draadloos? En op het einde van de rit krijgt men toestanden dat de apparaten elkaar niet "zien". Wel dat komt omdat iedereen een draadloze ROUTER koopt en niet exact weet wat dit apparaat doet. Dit maakt een logische scheiding in je interne netwerk.

Ik zeg niet dat dit zo bij jouw gaat zijn, maar dit komt zeer veel voor. Daarom men vraag hoe die apparaten allemaal zijn verbonden.
 
hoi DDragon80, de computer en de mediaplayer zijn bedraad. wat ik dus niet snap is als ik de computer van mijn dochtertje gebruikt dan zie deze hem wel. de mijne niet. moet ergens in de instellingen zitten maar ik zou me god niet weten waar. als jij nog ideeen hebt graag. bedankt voor de hulp tot nu toe. Marcel
 
hoi DDragon80, de computer en de mediaplayer zijn bedraad. wat ik dus niet snap is als ik de computer van mijn dochtertje gebruikt dan zie deze hem wel. de mijne niet. moet ergens in de instellingen zitten maar ik zou me god niet weten waar. als jij nog ideeen hebt graag. bedankt voor de hulp tot nu toe. Marcel

Bedankt voor de info. Helaas kan ik daar weinig uit afleiden. Enkel dat jouw computer en de mediaspeler bedraad zijn aangesloten.
Waarop zijn deze bedraad aangesloten?
Hoe komt internet in de woning binnen? Heb je zelf nog (draadloze) routers in gebruik? Hoe zijn deze met elkaar verbonden, ....?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan