Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Eindelijk ook eens een probleem waar ik geen antwoord op weet.

Ik heb hier een laptop van iemand anders om dit probleem eens uit te zoeken.

Het probleem is het volgende:
Als deze laptop opgestart is, en daarna wordt er een andere PC of Netwerkschijf opgestart of aangezet, ziet deze laptop deze apparaten niet via het netwerk ikoontje in de verkenner. Deze apparaten zijn dan ook niet via een ping naar hun IP adres bereikbaar.
Nadat deze laptop opnieuw is opgestart worden alle netwerk apparaten wel gezien en werkt alles goed.

Ik heb deze laptop nu hier aan mijn eigen netwerk hangen en precies hetzelfde.
Dus eerst de laptop opgestart en daarna de andere netwerk apparaten aan werkt niet. Na een reboot van de laptop werkt alles wel goed.

Zal vast ergens een instelling zijn binnen Windows, maar waar ?
Ik weet dat het soms even kan duren dat alle apparaten zichtbaar zijn, maar na 10 minuten wordt er nog niets gevonden, na een nieuwe opstart vind hij alles binnen enkele seconden.
 
als je de betreffende laptop opgestart heb en je sluit er dan een usb device op aan zijnde een usb stick of een ander usb device deze worden dan wel gezien in de verkenner !
dus ik spreek hier niet over een andere pc of netwerkschijf !
 
Yep, geen USB problemen er komen keurig stations bij als er een USB stick, camera of een Externe USB schijf wordt aangesloten, alleen dus netwerk problemen.
 
sorry , heb het internet afgespeurd maar ik besef dat dit te veel hooi op mijn vork was , m.a.w. dit gaat mijn petje te boven !
ik weet zelfs niet waar ik naar dient te zoeken ...heb nooit een netwerk van meerdere communicatie toestellen gebruikt !
 
Even enkele vragen voor diagnose.
- Heb je dit probleem bij Wired, Wireless of beiden?
- Bij een eerste boot (probleemsituatie), kan je niet pingen naar de betreffende devices. Kan je dan wel pingen naar een internetlocatie of je router ofzo?
- Staat er een 3th party firewall op, of is Windows firewall actief?
- Wat is het OS van die laptop?
 
Alleen bedraad geprobeerd.
Router is niet bereikbaar na een eerste boot. Alleen de gedeelde mappen van de Laptop zelf zijn zichtbaar. Maar wel internet via deze router.
Firewall is NOD32, Windows Firewall staat uitgeschakeld.
Windows 7 32 bits.
 
Wacht effe, ik kom wel in het configscherm van de router via het IP adres na een first boot. Maar zie deze niet in de verkenner bij Netwerk.
Na een reboot krijg ik deze router wel te zien bij Netwerk.
 
Dus, corrigeer me indien fout..

Bij een first boot kan je wel:
- Browsen op internet
- Naar de webconfig van je router

kan je niet:
- Pingen naar interne of externe adressen
- Zijn er geen devices zichtbaar in je netwerkbrowsing
 
Om er enige logica in te krijgen: Bij een eerste boot werkt je communicatie via http (poort 80), al de rest geeft blijkbaar problemen.
Lijkt me eerder op een firewall probleempje. Kan niet onmiddellijk een verklaring geven waarom dit na een reboot wel werkt.

Wat ik zou proberen;
Verwijder ESET Smart security (heeft een firewall, NOD32 is enkel AV)
voer volgende commando's uit op een elevated command prompt;
Code:
netsh int ip reset c:\ipreset.log
netsh winsock reset catalog
netsh advfirewall reset
Kijk daarna na of het probleem verholpen is en installeer ESET terug.
 
Laptop is niet van mij, hier ga ik niet ongevraagd software verwijderen. Zal hem vanavond eerst eens bellen hierover.
Is inderdaad Smart Security, mijn fout. Ik blijf dit altijd NOD32 noemen.
 
Ik heb nu de ESET Main GUI , egui uitgeschakeld in de opstart van de laptop en nu werkt het goed.
Nu nog de juiste instellingen zien te vinden in ESET om dit op te lossen. Ik ga eens wat proberen, ik weet in iedergeval nu waar ik moet zoeken.
 
Gaat volgens mij geen instelling zijn als het na een reboot wel werkt. Lijkt me eerder wat in de knoop gedraait. Als je niets verdachts vindt, raad ik je aan om een herinstallatie van ESET.
 
Het beveligingsprogramma er eens afgegooid en daarna werkte alles goed.
Na ESET weer geinstalleerd weer hetzelfde probleem. Alle lokale IP adressen als veilig toegevoegd, nog steeds hetzelfde probleem.
Daarna Comodo firewall en een free AVG antivirus er op gezet, dit werkt goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan