Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Ook ik heb wel eens een probleem waar ik geen oplossing voor heb gevonden.

Ik heb hier een pc met legitime Windows 7 besturing en na verloop van tijd kan ik niets meer bereiken op het netwerk. ( zie afbeelding ) Het netwerk pictogram doet niets meer.

netwerk 1.jpg

Zodra ik mij afmeld en weer opnieuw inlog is alles weer bereikbaar.

Netwerk2.jpg

Maar na verloop van tijd is alles weer weg en moet ik weer opnieuw inloggen.

Behoorlijk irritant dus. Gelukkig is het niet mijn hoofd pc, maar hier moet toch een oplossing voor te vinden zijn.
 
Dit is een probleem dat nogal vrij vaag omschreven wordt bij Microsoft. In je netwerk wordt er een Master Browser Server aangeduid die de lijst (via Netbios) bijhoud van zen clients in zen netwerk segment. Die server wordt "verkozen". Als je een domein controller hebt (Active Directory) kan je deze laten vastzetten als Master Browser server voor jou netwerk segment. Alle andere clients kan je disablen. Dit allemaal via registry keys.
https://technet.microsoft.com/en-us/library/cc959923.aspx

Dus voor de domain controller zet je:
MaintainServerList YES
IsDomainMaster TRUE

Voor alle client zet je:
MaintainServerList NO

(Of via de service: Computer Browser service DISABLED. Maar ik weet niet zeker of je dan wel leden ziet in je network omgeving)

Ik vermoed dat je ook een niet domein controller kan zetten als "DomainMaster".

Dit is trouwens een euvel wat ik hier intern ook nog moet zien te fixen...

Maar zolang een Windows client standaard "MaintainServerList" actief heeft, kan die in theorie verkozen worden en die rol op zich nemen. Daar loopt het dan meestal fout. Die lijst wordt dan op die andere client opgebouwd...
Allemaam vrij slordig en vaag, ... maar daar moet je gaan zoeken.
 
Dit waren de instellingen en heb MaintainServerList veranderd van Auto naar Yes.

De key IsDomainMaster staat er niet tussen.

Eens een poosje aankijken of dit al resultaat geeft.

Browser.jpg
 
Vandaag eens enkele uren de bewuste pc aan laten staan en wonder boven wonder zijn er geen netwerk problemen meer.

Het lijkt dus de oplossing te zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan