Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste mensen.
Kort geleden heeft UPC-Nederland de snelheid verhoogd van 50 naar 120 Mbps.
Na de speedtest blijkt nu dat de uploadsnelheid net hoger komt dan plm 90 Mbps en de uploadsnelheid op 12.55
Volgens UPC komt dit doordat ik een PC heb met wellicht een netwerkkaart van 100mb en dat moet minstens 1 GB zijn om de 120 Mpps te halen.
Mijn Medion-PC met Windows 8.1 is vrij nieuw (Type MD8825) en mijn vraag is nu hoe en waar ik de gegevens van de netwerkkaart kan. vinden.
Graag hoor ik van u................
met vriendelijke groet,
Willem Boer
 
De netwerkkaart aanwezig in dat toestel ondersteund Gigabit. Dus daar ligt het niet aan.
Ik persoonlijk vind de resultaten van 90Mbps down niet slecht. Afhankelijk van het type verbinding...
Die speedtest kan door een aantal factoren beinvloed worden, zowel hardware als software.
Dit zijn enkele vragen die invloed kunnen hebben: Is de gebruikte "lijn" (extern) beinvloed door het aantal gebruikers? Gebruik je een eigen router in je netwerk? Met welke browser voer je die speedtest uit? ....
 
zoals Ddragon al heeft meegedeeld kan je snelheid beperkt worden als je systeem besmet is ...
ook dient de UTP-kabel rechtstreeks aangesloten te zijn aan de modem .
 
mijn vraag is nu hoe en waar ik de gegevens van de netwerkkaart kan. vinden.

Deze gegevens van de netwerkkaart zijn te vinden via het Configuratiescherm.
Klik met de rechtermuisklik op de kaart en kies dan Status.
Hier zal moeten staan op werke snelheid de netwerkkaart werkt.

Als het een Gb kaart is en hij werkt maar op 100Mb kun je dit veranderen. Ook weer via het configuratiescherm en dan weer rechtermuisklik op de kaart en kies dan eigenschappen en daarna configureren.
Ga naar het Tabblad Geavanceerd en in het linkerveld moet Snelheid & duplex staan. Rechts kun je de waarde veranderen.

Netwerkkaart.jpg
 
De tip van Lana uitgevoerd maar er veranderd niets aan de snelheid, deze blijft rondom de 90 Mbps. Volgens Ddragon is dit niet slecht maar als UPC 120 Mbps belooft dan wil je dat ook graag hebben. Verder laat ik het maar zo, ben zelf best wel tevreden dus bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan