Nieuwe computer gekregen,

Status
Niet open voor verdere reacties.

nijltjetweety

Niet meer actief
De persoon kocht een snellere pc,
Het staat hier omdat het geen pc is maar een imac van 2000 (de systeemklok staat ook op het jaar 2004,
Ik werk er niet graag mee, er staat van mac os 9,2 op (frans)
Wat ik wil doen is eerst die systeemeigenschappen aanpassen 'systeemklok, maar ook alle bios instellingen aanpassen of hoe dat ook mag noemen bij een mac)
Dit is iets nieuws voor me,
Is er iemand hier die mij op weg kan zetten,

Bijkomend nog de vraag hoe ik een recentere versie van mac kan installeren, partitioneren, kan er linux op?
Kan op oude mac een windows draaien?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er via macfora achter gekomen dat voor een recentere mac os een firmwareupgrade moet gebeuren omder mac os 9.1 of 9.2.
Er zijn diverse cd van op het net, maar meestal zijn die in .dmg formaat (iso bij windows).
Ik heb er enkele kunnen openen, maar de meeste zijn in hfs bestandssysteem gebrand.
Om opstartbaar te zijn moeten ze in hfs+ worden gebrand.
Als ik zo een versie vind heb ik enkel nog iemand nodig die een mac heeft (of kan gebruiken) om die image op cd te zetten.
Als iemand me hiermee kan helpen hoor ik het graag.

Verder is er het linuxprobleem.
Recente linux (zelfs de al wat oudere) hebben een grafise kaart nodig van 16 of 32MB, deze imac heeft er eentje van 8MB.
Nu ben ik op zoek naar een linuxdistro uit van 8 jaar of ouder die met 8MB ram reeds tevreden is.
Als iemand suggesties heeft graag even reageren aub, de power versie ervan zoek ik zelf wel op.
Deze laatste ga ik ook in het linuxforum zetten, die hoort daar.
 
Voor die Mac heb ik hier een progje genaamd "MacDrive", deze werkt onder windows en ik gebruik die om mijn films op mijn ext hd te zetten zodat ik die kan afspelen op mijne xbox360 op TV. Ik weet nu niet of je hiermee ook kan branden dus zoek ff op "Macdrive" in google dan ;)
 
Ik heb de testversie net de 5e dag staan, nog 1 dan en de test is uit.
Ik heb dmg gebrand ermee, dmg naar virtual drive met deze en terwijl die daar in zit de image op de virtual drive gebrand met nero en alcohol 120% (ultimate iso liep vast).
Verder herkent ultimate iso ook dmg, en brand dat ook.
converteren heb ik ook al gedaan met dmg2iso (via de commandline).
Tot nu geen opstartbare schijf kunnen maken.
2x dat er volgens mij iets mis was met de gedownloade cd (eentje was in meer dan 20 stukken verdeeld met winrar), en een geprobeert, maar dat bleek de verkeerde versie, was 9.04, die gaat niet op deze G3 is mij verteld.

Ik ga zo een cd kopen, heb er al gezien voor 15 euro op marktplaats.nl.
Met linux blijf ik proberen, net weer een mogelijke oplossing gekregen (engelstalig).
Ik denk niet dat er in windows nog programma's zijn voor dmg files.
Misschien als ik geluk heb op torrentsites komt er toch nog eens een goede iso.
Ik wil nog vragen of er iemand eens wil kijken bij nieuwsgroepen, en als je die vind of je die eventueel voor me even download.
Ik zit al te ver boven mijn datalimiet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan