Windows 11 Openen lukt niet

Als ik op "deze pc" klik zie ik dit staan:

Screenshot_39.png

Als ik daarna op netwerklocaties klik komt er dit tevoorschijn:
Screenshot_40.png

Hoe komt dit? Ik begrijp eigenlijk ook niet goed wat "mediaserver" betekend

Wat is de extensie van zo'n bestand ? Ik denk hierboven JPG te zien.

Photo Gallery is géén geldige app om een JPG bestand mee te openen, dat geeft enkel wat jij ook krijgt nl. een galery, dus overzicht.
Om die bestanden zelf te bekijken moet je JPG extensie standaard laten openen door een programma dat daarvoor geschikt is ... vb. het standaard "Photo viewer" programma van Windows of GIMP en zo vele andere.

Wijzig dat eens met de knop naast 'Openen met ...' in bovenstaand dialoogscherm.

PS : dat heeft volgens mij niets te zien met die geweigerde toegang op die mysterieuse, overgeplaatste schijf tenzij dat die E: is ...

Wat is de extensie van zo'n bestand ? Ik denk hierboven JPG te zien.

Photo Gallery is géén geldige app om een JPG bestand mee te openen, dat geeft enkel wat jij ook krijgt nl. een galery, dus overzicht.
Om die bestanden zelf te bekijken moet je JPG extensie standaard laten openen door een programma dat daarvoor geschikt is ... vb. het standaard "Photo viewer" programma van Windows of GIMP en zo vele andere.

Wijzig dat eens met de knop naast 'Openen met ...' in bovenstaand dialoogscherm.

PS : dat heeft volgens mij niets te zien met die geweigerde toegang op die mysterieuse, overgeplaatste schijf tenzij dat die E: is ...
Screenshot_46a.jpg

En al mijn foto's staan in dit bestandstype en die andere3 gaan allemaal open, en voor ik deze vraag stelde heb ik dit allemaal eersst geprobeerd met "openen met ...."
Al mijn foto's staan op die bepaalde schijf met de letter E

en de rest van mijn opmerkingen en vragen ? Kan je daar ook even opheldering over geven, aub ?
Er is een verschil tussen die ene map hier en de mappen op dezelfde schijf met andere bestanden dus ...?

Je zou toch enig verschil moeten kunnen vinden - wij zien dat uiteraard niet.

en de rest van mijn opmerkingen en vragen ? Kan je daar ook even opheldering over geven, aub ?
Er is een verschil tussen die ene map hier en de mappen op dezelfde schijf met andere bestanden dus ...?

Je zou toch enig verschil moeten kunnen vinden - wij zien dat uiteraard Ik zou niet.
Ik zou niet weten waar ik het verschil zou moeten zien , als ik naar de map kijk zijn die allemaal gelijk, en over wlke andere vragen hebt ge het , geef eens de # waar die ergens zou staan dan ga ik nog eens kijken

De eerste staan in een map van je profiel, bedoeld voor de gebruiker nl. Mijn afbeeldingen, zoals ook Videos, Muziek, Documenten etc...

De tweede staan in een 'systeemmap' waar de settings van je (oud) profiel in staan, maar niet bedoeld om als gebruiker zelf bestanden in te zetten. En als die schijf uit een andere PC komt is "\users\cris" waarschijnlijk een systeemmap van die vorige PC. En die kan de gebruiker van je huidige PC niet lezen, waardoor je ook geen thumbnails te zien krijgt maar een standaard-icoon.

De enige mogelijkheid is om te proberen een bestand uit die map te kopiëren naar een huidige map Afbeeldingen, dus van je huidige gebruiker. Maar ik heb er een hard hoofd in dat ook dit niet zal lukken door te weinig toegang...
En dan zie ik niet direct nog een oplossing.

weet niet wat ik heb gedaan , maar er is 1 foto zichtbaar geworden , dit was ene waar ik van alles op geprobeerd heb, dus morgen zien of het nog bij meerdere lukt, spijtig genoeg weet ik niet meer wat ik heb gedaan

Laatst bewerkt door een moderator:
Zie sommige "geblokkeerd" zijn? (Zoals in "E:\Mijn afbeeldingen\ik en ons gezin")
Als je dan op "unblock" klikt opent die dan wel?

Als dat lukt, open dan powershell/terminal als administrator, paste:
Get-ChildItem "x:\mydir" -Recurse | Unblock-File
Druk enter.
(Waar "x:\mydir" de driveltter en map zijn. )
Dit de-blokkeert alle geblokkeerde bestanden in die map.

Bijvoorbeeld:
Get-ChildItem "E:\Mijn afbeeldingen\ik en ons gezin" -Recurse | Unblock-File
Gaat alle geblokkeerde bestanden in die map de-blokkeren.

Of open powershell/terminal in die map als dat actief is (via rechtsklik\powershell of terminal, open here/hier openen as administrator)
en paste:
Get-ChildItem -Recurse | Unblock-File
(Als je powershell/terminal in de map zelf opent, spaart telkens locatie moeten invoeren/aanpassen.)

Laatst bewerkt:
Bij de ene staat er " ons gezin" en bij de andere staat "cris". Dat is dus u probleem. Dat diegenen die in map "cris" staat niet echt van u zal zijn omdat deze schijf nog een andere gebruiker heeft volgens mij, alle volgens die afbeeldingen die jij ons hier toont.

Bijlagen

• ons gezin.png
    ons gezin.png
    8.3 KB · Weergaven: 0
  • user cris.png
    user cris.png
    8.4 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan