Varia opslag

Status
Niet open voor verdere reacties.

bertje

Geregistreerd lid
Hallo,
Voor het ogenblik heb ik ongeveer 10000 foto's en veel shows van mijn reizen en familie op verschillende usb sticks staan en zie het bos niet meer door de bomen.
Ik wil alles orderlijk en in mappen bewaren op een externe schijf en wat zou de beste oplossing zijn voor later om alles veilig op te slaan.

Mvg

Er is een belangrijk verschil tussen een backup/image programma en een sync programma (Syncredible of FreeFileSync). Met een sync programma kan Windows niet worden hersteld. Een sync programma kan goed worden gebruikt als data backup (persoonlijke bestanden). Ook zit er bij een sync programma geen opstartbare usb-stick om een complete backup terug te zetten.

Ik ga binnenkort RescueZilla bekijken. Dat is een gratis en open-source programma dat op een usb-stick wordt gezet (de iso zet je met BalenaEtcher op een usb-stick). Het is geschikt voor Windows/Mac/Linux en bedoeld voor backup/restore van partities of de volledige disk. Ook zit er een disk cloner in. Omdat het draait op Ubuntu zitten er extra tools bij zoals partitiebeheer en een browser. Ziet er veelbelovend uit.

1786189337232.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan