Status
Niet open voor verdere reacties.

broere69

Steunend lid
Vip Lid
Beste vrienden ,

Ik heb hier nog een packard bell imedia 7020 BE staan .
ik heb die geïnstalleerd met vista win 7 en win 8 en komt telkens te zien dat de audio kaart niet geïnstalleerd is en vindt ook geen drivers meer bij fabrikant alle drivers zijn geïnstalleerd maar ik ging kijken of er nog iets anders was van software voorbeeld.
Heb ook al aid​a geprobeerd en kan niet niet zien van wie de fabrikant is ik heb gekeken op de mobo zelf is een MS-703 als ik me niet vergis en mij MSI vindt hij niets.
 
MSI maakt voor HW Vendors customized borden met een apparte nummer. Deze ga je niet terugvinden op hun website omdat dit geen commercieel product is. Meestal zijn die borden wel afgeleid van een ander product mits kleine aanpassingen.
Betreffende je drivers, VIA... VIA heeft indertijd Chipsets ontwikkeld ten tijde van Windows XP. Daarna zijn ze ermee gestopt. Ook drivers werden nietmeer ontwikkelt voor Windows 6 versies (Vista en later). Dus geen support meer hiervoor.
 
Ik denk dat hier de beste oplossing is, mits er ruimte is op het moederbord, om een los insteekkaartje te kopen en de onboard audiokaart uit te schakelen in het BIOS.
Zo'n kaartje hoeft niet duur te zijn en wordt vaak voor een appel en een ei tweedehands op diverse veilingsites aangeboden.
Als je geluk hebt vind je zoiets eens op en rommelmarkt of een pc dump winkel. ( als deze in Belgie bestaan )
Wel even checken of daar wel drivers voor beschikbaar zijn voor de juiste besturing.
In Nederland wordt grofvuil gescheiden ingezameld en elke gemeente heeft wel ergens zo'n verzamelpunt.
Hier kun je in containers vele pc's vinden met vaak een losse geluidskaart. Even een schroevendraaier meenemen en je kunt gratis meenemen wat je wilt. Ik denk dat jullie zoiets in Belgie ook wel zullen hebben.
 
klopt Pluis in belgie worden afvallige computers ingezameld op het containerpark ..
echter is het niet toegelaten om daar stukken (onderdelen) mee te nemen ....
deze ingezamelde computers gaan eerst naar een ander verzamelpunt waar men van meerdere pc's dan tracht om er een werkende van te maken ...
diegene die ze aan de praat krijgen gaan of naar de kringloop winkel of naar een goed doel (minder bedeelden )
hoe ik dit weet is omdat ik zelf gedurende een maand daar gewerkt heb ...ik was maar een tijdelijke invaller.!
 
wete wa ik nu ontdekt heb er is op deze HD een Herstelpartitie met de naam OEMPB dus daar staan er drivers op :) maar dat is dan een kopie een recovery ik heb dus de vista cd gedownload maar nu eens de 32 bit proberen si ;-)
 
dat dacht ik ook maar noppes ,ik ben nu met veel zoeken in die herstelpartitie kunnen geraken ,en er staan swm files die kan ik inlezen met 7zip of zoiets ,ik ben ze nu aan het uitpakken naar een andere schijf en zo eens proberen opstarten en zie wat het geeft.
 
@boere69
jij bent nu in het recovery partitie van deze vista aan het neuzen.....wel dit had je beter niet gedaan .
het is best mogelijk dat deze nu niet meer te benaderen valt indien je de vista terug naar de fabrieksinstellingen wenst te zetten !
 
je ziet in deze recovery partitie meerdere swm files ...
wel deze SWM-bestanden is een opgesplitste. WIM-bestand.
Concreet betekent dit dat het. WIM-image-bestand is gesplitst in meerdere swm bestanden, omdat een. wim te groot zou zijn voor een schijf.

dus indien je deze wil gebruiken dan zou je van al deze SWM files > 1 WIM bestand moeten maken !!!
 
ik heb ze allemaal uitgepakt op een HD en dan in de pc gestoken ,en dan met een vista repaircd opstarten en klaar is kees het machine werkt terug. ;-)

verklaar dit dan eens ...?

bedoel je dat je van de opgesplitste SWM files dus eerst een WIM bestand heb gemaakt .
een WIM bestand is een Windows Image bestand ...of anders gezegd iso file waarmee je dus een windows installatie dvd kunt aanmaken voorzien met al de drivers.
leg me eens uit hoe je deze dan heb kunnen gebruiken om je systeem te herstellen zonder een herinstal !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan