Pc start op maar voor de rest niets.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo vrienden,

Voor het begin van het nieuwe jaar heb ik al een lastige vraag, ik heb van een vriendin een PC gekregen die al 2 jaar in de kast stond en zo goed als nieuw want binnenin geen vuiltje stof en daar zei nu is gescheiden van haar man kon ze daar niets meer mee aanvangen.
Nu thuis gekomen sluit ik hem aan en duw op de start knop en start direct op maar geeft niets op het scherm en hoor ook geen piep toon. Na een beetje googlen heb ik een paar zaken gedaan, bv. een nieuw batterijtje gestoken, de video kaart er uitgenomen en terug geplaatst, het geheugen er uit genomen en dan opstarten om te horen dat hij piep tonen gaf en ja dat wel en heb al ook een cd ingestoken van windows om te zien of hij zou opstarten van cd maar geen resultaat!!!
Wie weet raad !!!

Groetjes marco
 
Dan twijfel ik toch aan een defecte voeding als er verder helemaal niets gebeurd. De fan's draaien op 12 Volt dat meestal een aparte lijn heeft uit de voeding.
De voeding levert ook andere spanningen zoals 5 volt en 3.3 volt en als deze ontbreeken gebeurd er niets.

Zie de connector van een ATX

atxonou6.gif
 
Natuurlijk, dat zou ook kunnen.


Ik zet wel een paar vraagtekens hoe een pc defect kan geraken als hij zonder werk in een kast staat. Hij staat dan ook geen stof te happen waardoor onderdelen te warm kunnen worden.
Het betreft hier dus een redelijk nieuwe pc die lang in een kast heeft gestaan.

Ik maak hier wel eens pc's mee die al meer dan 10 jaar stil hebben gestaan en gewoon nog goed opstarten met Dos 6.22 of Windows 95
 
Ben je 100% zeker dat die PC in orde was toen die de kast inging? Want zomaar een PC opbergen in de kast...?? Mijn mening; PC stond in de kast omdat die al defect was... en omdat die nog niet al te oud zal geweest zijn hebben ze hem niet weggesmeten. Niet?
 
Gaat bij mijn weten Niet over een laptop. Dus dat zal geen optie zijn vrees ik...
ja kan hij spreekt over een pc bedoel hij dan een laptop of met bak met een apart scherm enzo
dit staat er niet bij vermeld hee. kan eens proberen een ander beeldscherm te gebruiken
bij mij doorgegeven link staat een paar oplossingen die mischien zouden helpen?
 
Zit hierover toch nog even te brainstormen met mijzelf.

Heeft deze pc misschien een onboard videokaart en tevens een losse videokaart ?

Misschien staat 1 er van uitgeschakeld in het BIOS en gebruik je deze toevallig voor het beeldscherm. Probeer dan eens de andere videoaansluiting.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan