Hardware laptop start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

minoe

Steunend lid
Vip Lid
Mijn dochter haar laptop wil plots niet meer starten.Hij doet niets.Het gaat over een hp probook 650 G2.
Heb al ander ram geheugen geprobeerd,zonder batterij en enkel op netstroom levert ook niets op.
Zou het aan de cmos batterij kunnen liggen?
 
Ja dat doen : wat bij de fabrikant besteld kan worden zullen ze je zeggen wat het kost, wat de werkuren zullen kosten en dan beslis je.

Ik heb daar vlakbij een appartementje waar mijn 4 kinderen een studentenloopbaan hebben doorlopen aan de UGent. En al hun informatica-support gebeurde daar .... Ik stuur je in PB even het adres en de naam door.
 
Heb haar harde schijf eruit gehaald om backup te maken en onderstaande gekocht om deze uit te lezen maar niets te zien of bereikbaar,ook niet met een knoppix live cd.
Heb ook andere live cd's(usb) geprobeerd maar geen resultaat.
Had vroeger een dockingstation om harde schijven en ssd's uit te lezen maar deze werkt dus niet,tenzij harde schijf het begeven heeft.
https://www.amazon.nl/dp/B07YF9VLH1?ref_=pe_28126711_487767311_302_E_DDE_dt_1&th=1
Dit is harde schijf 20231226_085159.jpg
 
bij een SATA staat ' SATA ' gedrukt .... indien niet goed zichtbaar: ' P/N: xxxxxx ' in Google steken.

 
Laatst bewerkt:
Voer eventuele reststroom eens van het moederbord nog eens af zoals lange pier ook al heeft gezegd.
Verwijder de batterij en de lader en hou de powerknop eens een tiental seconden ingedrukt. Nog eens herhalen kan geen kwaad.
Laat de accu aan de kant liggen doch plaats de lader terug en start op.
Als het dan nog niet lukt dan is de kans zeer groot dat je het probleem bij de powerjack moet gaan zoeken.
 
Heb de converter gekoch tvan in post #26 en is nu leesbaar.
Bestaan er gratis progjes om te klonen,backuppen met volledige functionaliteit.
Gebruikte vroeger AOMEI backupper en maximum reflect maar daar heb je nu een betalende versie voor nodig voor volledig gebruik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan