Hardware laptop start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

minoe

Steunend lid
Vip Lid
Mijn dochter haar laptop wil plots niet meer starten.Hij doet niets.Het gaat over een hp probook 650 G2.
Heb al ander ram geheugen geprobeerd,zonder batterij en enkel op netstroom levert ook niets op.
Zou het aan de cmos batterij kunnen liggen?
 
Als ik me goed herinner gebruikt HP een "pass-through"-schakeling voor zijn voedingen.
Dat wil zeggen dat als de batterij kapot gaat (géén stroom meer doorlaat) de voeding ook geen soelaas brengt omdat ze in serie geschakeld staan. Bij DELL vb. is dat parallel : een laptop met kapotte batterij werkt nog wel op de voeding...

Kan me niet goed herinneren of HP van die eerste soort is, maar ik denk van wel ... Je zou dus moeten proberen met een andere batterij erin : kan je niet even langslopen in een herstelpunt en dat gewoon even testen ?
 
Klopt... bij een HP licht de knop aan/uit op ! en vooraan is er verklikkerlichtje dat brandt als je voeding stroom levert tot aan het moederbord.
Je krijgt dus géén stroom in je laptop, maar je kan niet meteen besluiten dat dan je lader kapot is want .. zie mijn bijdrage #5 hierboven.
Je zal dus met testen eruit moeten geraken ... andere batterij ? andere lader ? eerst het ene, dan het andere ...

Niet meteen gaan bestellen hé - langslopen bij een hersteller / die heeft dat liggen en wil zeker even voor je testen.
 
Klopt... bij een HP licht de knop aan/uit op ! en vooraan is er verklikkerlichtje dat brandt als je voeding stroom levert tot aan het moederbord.
Je krijgt dus géén stroom in je laptop, maar je kan niet meteen besluiten dat dan je lader kapot is want .. zie mijn bijdrage #5 hierboven.
Je zal dus met testen eruit moeten geraken ... andere batterij ? andere lader ? eerst het ene, dan het andere ...

Niet meteen gaan bestellen hé - langslopen bij een hersteller / die heeft dat liggen en wil zeker even voor je testen.
Andere lader heb ik al geprobeerd en werkt dus ook niet.Batterij heb ik niet liggen
 
vermoedelijk dat het de power jack ingang is, de plaats waar je uw kabel in de laptop verbind dat kapot is

In dit filmpje laten ze zien het verschil tussen kapot en goede op 19min30 sec

 
Als het niet lukt denk je best een hersteller zoekt, winkels zullen je hier meestal niet mee helpen.

Er kan trouwens ook wat meer aan de hand zijn denk enkel een slechte connector.
Elektronica onderdelen gaan ook wel eens stuk en er zitten er wel wat in een computer of laptop.

Als je niemand vind, herstel die wel eens, wil ook wel een poging wagen.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn er heel veel maar gaan die ook de laptop uit elkaar halen, componenten uitmeten en vervangen?
Dat doen er maar weinigen hoor, meestal is 't "moederbord stuk, kan niet hersteld worden", zelfs als 't enkel een slechte connector is.

En dat moederbord stuk is klopt heel vaak, maar "kan niet hersteld worden" klopt vaak niet.
Kan een (SMD) zekering, condensator of spanningsregelaar zijn die in kortsluiting ligt, of een CPU/GPU die slecht contact geeft en moet reballed worden.
Of...
Niet alles is the herstellen maar er wordt toch teveel al te snel vervangen terwijl het na herstelling vaak nog jaaaaaren kan meegaan.
 
Ik ben klant bij een winkel/hersteller die er geen belang bij heeft dat te doen want ... zij verkopen géén nieuwe toestellen !
Zij herstellen - als het moet een halve laptop als dat nog rendabel is ...
En je kan er prima toestellen kopen, maar enkel refurbished ! Even zoeken misschien, maar ze bestaan die herstellers.
 
Zij herstellen - als het moet een halve laptop als dat nog rendabel is ...
Zo zouden er meer moeten zijn.
Wat ik me wel afvraag is of ze dan enkel onderdelen zoals hdd/ssd, geheugeh, scherm enz... vervangen?
Of gaan ze ook echt een laptop of computer die niet meer start omdat een component op de printplaat stuk is herstellen?

Dus, uitmeten, kapotte componenten vervangen, lossolderen en nieuwe plaatsen zoals hieronder?
Gemarkeerd IC is stuk, vervangen en de laptop (Acer) werkt weer.

Dat is wat topic starter misschien wel eens nodig kan hebben om de laptop van haar dochter weer werkend te krijgen.

Acer Aspire A515-52G - Realtek ALC 255 te vervangen.jpeg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan