Software pCloud Premium Plus 2 TB leren gebruiken.

display19

Steunend lid
Vip Lid
Het topic Wat is het beste alternatief voor Windows OnDrive heeft me naar pCloud Premium Plus 2 TB geleid nadat ook elders met veel lof over deze Cloud dienst werd gesproken.

Ziehier het openingsvenster:

1772053282251.png

Via Hulp / Bezoek Helpcentrum kom je bij het Nederlandstalige Drive Helpcentrum.
Deze is opgebouwd volgens het vraag en antwoord principe. Het gaat hier dus helaas niet om een handleiding. Een volledige handleiding (NL-talig) heb ik nog nergens kunnen vinden.
Daardoor mis ik duidelijke uitleg bij de verschillende functies. Zie menu - linker kolom.
Zo kun je via Uploads bestanden en mappen in de Cloud plaatsen. Helaas is me niet duidelijk of deze dan als back-up worden gezien of dat die aan de Sync functie worden gekoppeld.

Om verwarring te voorkomen hou ik het bij deze vraag totdat hier een voor iedereen, en niet in het minst mezelf ;), duidelijk antwoord op is gegeven. Specifiek voor de functies Backup, Sync en Foto's zal ik mijn eventuele vragen daarna stellen.

Ik hoop dat we hier tot een voor alle leden en lezers leerzaam topic kunnen komen. Ik kan niet constant online zijn en dus niet altijd meteen op ieder antwoord reageren, waarvoor mijn verontschuldiging.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo kun je via Uploads bestanden en mappen in de Cloud plaatsen. Helaas is me niet duidelijk of deze dan als back-up worden gezien of dat die aan de Sync functie worden gekoppeld.

Ik probeer het zelf uit te zoeken. :confused:

Uploads is enkel een functie-toets en herbergt geen geüploade mappen of bestanden.
Nadat je op Uploads klikt moet je een pCloud map kiezen.
Omdat ik de map Downloads (bron) wilde uploaden koos ik uiteraard als bestemming niet voor My Music, My Pictures of My Video's maar voor pCloud Backup (doel). Ter attentie: De inhoud van deze doelmap is simpelweg de inhoud van de map/functie Back-up. Door te uploaden naar de map pCloud Backup maak je dus een back-up. Hoe logisch hé.
1772140417714.png

Het pijltje (>) vóór pCloud Backup verraad al dat er onderliggende mappen zijn.
Dat is in eerste instantie de naam van de gekoppelde computer(s). In dit geval is dat MEDION-DESKTOP
1772140680649.png

Alle gekoppelde computers ga je hier bij naam terugvinden. In dit geval is er dat nog maar één.
We kiezen hier de bestemmingscomputer MEDION-DESKTOP en zien dat de map Downloads, documenten en Muziek eerder naar deze doel-pc al werden geüpload.
1772141026629.png

Als test heb ik de map Downloads nogmaals naar MEDION-DESKTOP geüpload. Ik meen vast te stellen dat de bestaande map Downloads (incl. inhoud) gewoon is overschreven.

Besluit:
Uploaden is een back-up plaatsen in de Cloud van deze aanbieder en staat los van de functie Sync.

Tot hier mijn bijdrage voor vandaag. Het vervolg zal over Sync handelen.

Als er iets niet zou kloppen van mijn eerste ervaringen die ik in #2 heb geplaatst dan verneem ik dat graag. Ik mis immers nog alle ervaring met dit Cloud programma en hand gehoopt dat leden/gebruikers me iets konden bijbrengen.
Het zou jammer zijn moest ik iemand op het verkeerde been zetten.

Terug
Bovenaan