Status
Niet open voor verdere reacties.

elzo

Steunend lid
Vip Lid
LS
Mijn thuisgroep bestaat uit 1 PC (lan), 1Notebook (wifi) en 1 Laptop (wifi). Alle drie Windows 7. Op de PC is een printer aangesloten. Hierop afdrukken gaat perfect via de PC en Notebook maar niet via de laptop. Ik heb de instellingen op het notebook en laptop hetzelfde maar krijg bij de laptop als ik klik op "printer zoeken" de melding "active directory domain services is momenteel niet beschikbaar". Terwijl alles goed lijkt te staan print hij dus niet. Wat te doen ?
Met vriendelijke groet,
Elzo
 
Alles gecontroleerd. Alles 32 bits
Drivers gedownload voor W7 32 bits (vista drivers lukte niet, net als vanaf mijn schijfje)maar uit eindelijk geen resultaat. Testbericht verzenden en dan alleen maar stilte...Bij de apparaten rechts klikken op de printer geeft nog steeds "Printer gereed, 0 documenten in de wachtrij"
 
Hoe heb je die drivers geinstalleerd? Heb je de netwerklocatie van die printer opgegeven? Of heb je gewoon de drivers geinstalleerd al was het een locaal aangesloten printer?
 
Welke "Werkrgoep" naam heeft die laptop? Is dit dezelfde werkgroep als je pc?
Je kan dit terugvinden op dezelfde locatie waar je de Windows versie controleert. (zie laatste screenshot qtex).
 
Heb ook nog eens geprobeerd om de laptop via de usb kabel aan te sluiten op de printer. Printen lukt dan ook niet. "O documenten in de wachtrij. Printer gereed."
 
Ja maar de printer is door usb kabel verbonden met mijn PC en dan zou je toch via de thuisgroep (printer delen)wel met de laptop via de PC moeten printen. Dat wel met mijn notebook.
Vreemd ook dat als ik de printer via usb kabel verbind met mijn laptop er ook geen printresultaat krijg...
 
heb je de draadloze verbinding al eens getest op een ander kanaal ?
dit vond ik in de handleiding van jouw MeDion Akaya P6612 MD97110
Wijzigen van zend-/ontvangstkanalen
Indien binnen een straal van 10 meter meerdere computers met de afstandsbediening
bestuurd worden, kunnen er zich storingen voordoen. Die storingen kunt u oplossen door
verschillende kanalen te kiezen.
Wijzig de instellingen van de afstandsbediening enkel wanneer zich daadwerkelijk storingen voordoen
.
Ga daarvoor als volgt te werk:
1. Start het
Configuratiescherm.
2. Kies het menupunt Remote Control.
3. Kies de optie „Use Wireless Remote Settings with the remote set to thischannel“ uit.
4. Voer eerst het nieuwe kanaal (een getal tussen 1 en 16) in en bevestig metApply
5. Toets op de Clear-toets van de afstandsbediening en hou de toets ingedrukt.
6. Voer nu, zonder de Clear-toets los te laten, via het cijfergedeelte van uw
afstandsbediening;het kanaal in dat reeds in de software ingesteld is.
7. Toets op de OK-toets. Laat nu pas de
Clear-toets los.
8. Klik op eender welke toets van uw afstandsbediening, om het ingestelde kanaal in het venster te laten verschijnen.
9. Sluit het venster en neem de instellingen over door op
OK te klikken.

Handleiding
 
Ik denk dat je de printer eerst werkend moet krijgen aangesloten met de laptop. Pas dan kun je via delen printen als hij op een andere pc is aangesloten.

Staat hij op de laptop wel ingesteld als standaard printer en heeft hij daar de juiste drivers ?
 
Ja dat is nu juist de moeilijkheid...Ik had de laptop aangesloten met usb kabel en de printer geinstalleerd als standaardprinter. Ook de drivers geinstalleerd. Ik denk dat er iets mis is met de laptop....
Voor de rest werkt alles wel en kan ik ook met elk apparaat bestanden delen. Alleen kan ik er, op wat van manier dan ook niet mee printen.
Morgen verder, Grrrrrrtjs Elzo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan