Status
Niet open voor verdere reacties.

elzo

Steunend lid
Vip Lid
LS
Mijn thuisgroep bestaat uit 1 PC (lan), 1Notebook (wifi) en 1 Laptop (wifi). Alle drie Windows 7. Op de PC is een printer aangesloten. Hierop afdrukken gaat perfect via de PC en Notebook maar niet via de laptop. Ik heb de instellingen op het notebook en laptop hetzelfde maar krijg bij de laptop als ik klik op "printer zoeken" de melding "active directory domain services is momenteel niet beschikbaar". Terwijl alles goed lijkt te staan print hij dus niet. Wat te doen ?
Met vriendelijke groet,
Elzo
 
Nee, geen vreemde dingen of gebreken. Deskjet staat vermeld en ook IEEE 1284.4 en alles werkt correct. Stuurprogramma's zijn up to date en aangevinkt als correct geïnstalleerd. De printer staat aangevinkt als standaardprinter. Ook heb ik nog eens het hulpprogramma van HP helemaal doorgelopen en Printspooler opnieuw gestart en ook de poorten gecontroleerd. Alles OK. Alleen als je na een printopdracht nog eens de printer opent dan zie je weer "0 doc. in de wachtrij. Printer gereed. En er wordt niet geprint dus.
Het lijkt mij dus wel een fout in de laptop die zorgt dat printopdrachten niet worden doorgegeven maar verder gaat mijn kleiene wijsheid niet. Toch maar weer gaan printen via een usb-stick vrees ik...
 
probeer eens de hp dokter te gebruiken op de laptop ...

rechtstreekse link naar de HP Dokter
Beschrijving:
s.gif

HP Print and Scan Doctor, HP's diagnostische hulpprogramma van de volgende generatie, is de volledige vervanging van HP Print Diagnostic Utility en HP Network Diagnostic Utility.
Alle oplossingen voor problemen die in het vorige HP Print Diagnostic Utility en HP Network Diagnostic Utility beschikbaar waren, zijn nu samengevoegd in één gebruiksvriendelijk hulpprogramma: HP Print and Scan Doctor.
HP Print and Scan Doctor is ontworpen door HP om gebruikers oplossingen te bieden voor problemen die vaak voorkomen wanneer HP producten op Windows-computers zijn aangesloten.
Start simpelweg het hulpprogramma en volg de instructies op het scherm.

dit tool is te gebruiken met windows XP32bit vista (32/64bit) win7 (32/64 bit)
u moet beheerdersrechten hebben over de pc
 
Hartelijk dank voor de HP dokter-link. Het probleem is uit de wereld en alles werkt perfect. In het kort kwam het hier op neer. Op de laptop zat oorspronkelijk Windows Vista. Ik heb dit ge-upgrade naar Win 7. De printerdrivers van Vista waren nog aanwezig en verhinderden de werking door Win 7 drivers. Dus alle drivers verwijderd en daarna opnieuw geïnstalleerd...
Qtex, Pluis en Ddragon hartelijk dank voor jullie hulp en geduld. In mijn eentje had ik het al veel eerder opgegeven.

Super !!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan