Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb een HP2050. Werkte goed, zelfs met gekloonde patronen .Nu had mijn dochter wel een probleem met haar HP printer 2150 , (zelfde cassettes HP301), wel van andere leverancier. Om dit uit te testen (de kleuren werkte helemaal niet) de zwarte wel(dacht hij), heb ik de zwarte in mijn printer gestopt en via men pc gezien dat de zwarte defect zou zijn.

Heb vervolgens mijn cassettes er terug ingestopt , en toen begonnen al de lampjes te flikkeren. Heb alles geprobeerd (reset printer door stroom onderbreking............................) . Niks werkt , is er een andere optie viaa een pc (software instaleren drivers.....) en dan ergens in de systeemmappen ergens een reset doen van de printer. Of is dit zever (ergens gelezen) . Of kan ik via pc zien wat er loos is .

Printer reageert bij vervanging van cassettes, maakt lawaai doch valt dan in een soort veiligheid . Iemand ervaring met deze printer.

Heb hem al opengedaan en zie niks abnormaals binnenin.

grtjes
 
Bij Epson staat er duidelijk op hoeveel milliliter er in de tooner zit. Dit is ook zo voor de meeste compatibele.
Ik breng de cartridges meestal mee als ik naar de computerbeurs ga. Ik koop er ook altijd bij dezelfde persoon. Kan niet zomaar zeggen welke website.
Heb een Epson printer (+scan + copy) meegebracht van de beurs (4 jaar terug) voor mijn schoonzoon. Heeft 44€ gekost en print nog altijd. De printer die ik aankocht had geen cartridges meegeleverd. Heeft dus van de eerste dag met compatibele gewerkt. Hij is nog altijd heel tevreden erover.
 
Dat 123inkt.nl al meerdere jaren site van het jaar is geworden is door de klanten de bewuste site zelf gekozen hoor!
Iedereen die ooit iets bij de site besteld heeft krijgt een mail met de link toegestuurd om de site van het jaar te kiezen en op de site kan je dus uit alle genomineerde sites uw keuze maken.
het is zeker geen doorgestoken kaart , de service van 123inkt.nl is echt uitmuntend, als ik vandaag mijn cartridges bestel heb ik deze reeds morgenvoormiddag, en 14 dagen tijd om deze te betalen via overschrijving .
Uitgezonderd de eerste bestelling, deze dient vooraf betaald te worden .
 
Ik vraag me zelfs af of in de printer zelf geen ingebouwde chip zit die geprogrammeerd is om de printer tot een bepaalde tijd te laten werken . Er worden dagelijks nieuwe printers gemaakt, die moeten ook verkocht geraken.

Niet helemaal paranoia worden hoor. Als je het zo gaat benaderen zou in alle elektronica een chip in kunnen zitten dat het apparaat tot een bepaalde tijd laat werken.
 
Voorbeeld:: In professionele printers wordt zeker bijgehouden hoeveel prints een onderdeel doormaakt. En adv dat aantal gaat die bij "einde levensduur" klagen dat het betreffende onderdeel moet vervangen worden. Kwestie van die teller op nul te zetten en door te gaan zonder veel problemen.
Stel nu HP. Bij sommige mid range pro printers gaan die tot 250.000 pg. Daarna geeft die aan om een maintenance kit toe te passen. Dan kan die normaal terug 250.000 pg mee. Of een Image transfer beld vervangen na een aantal pg. Wel, even de teller op nul en was terug in bedrijf, zonder enig verschil. Dus ja, die werken wel zeker met tellers. In Pro toestellen weet je dat, en moet je naar handelen (onderdelen vervangen). Bij goedkope toestellen...???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan