Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb een HP2050. Werkte goed, zelfs met gekloonde patronen .Nu had mijn dochter wel een probleem met haar HP printer 2150 , (zelfde cassettes HP301), wel van andere leverancier. Om dit uit te testen (de kleuren werkte helemaal niet) de zwarte wel(dacht hij), heb ik de zwarte in mijn printer gestopt en via men pc gezien dat de zwarte defect zou zijn.

Heb vervolgens mijn cassettes er terug ingestopt , en toen begonnen al de lampjes te flikkeren. Heb alles geprobeerd (reset printer door stroom onderbreking............................) . Niks werkt , is er een andere optie viaa een pc (software instaleren drivers.....) en dan ergens in de systeemmappen ergens een reset doen van de printer. Of is dit zever (ergens gelezen) . Of kan ik via pc zien wat er loos is .

Printer reageert bij vervanging van cassettes, maakt lawaai doch valt dan in een soort veiligheid . Iemand ervaring met deze printer.

Heb hem al opengedaan en zie niks abnormaals binnenin.

grtjes
 
zelf gebruik ik de HP all in one deskjet printer F4210 met enkel de orginele vullingen ..
ik heb het meermaals ondervonden dat bij gebruik van vervangende inktvullingen (ook al beweerd men dat deze dezelfde zijn ) dat de printer er gewoon mee ophoud ...

*wat jouw probleem betreft raad ik je aan om eens een harde reset te doen van de printer door deze terwijl hij aanstaat ( hoeft niet met printen bezig te zijn ) de stroomstekker er uit te trekken en vervolgens bij het aansluiten van deze stroom stekker de op/aan knop ingedrukt te houden gedurende 30 seconden om deze daarna aan te zetten .
 
er bestaat zoiets als een HP dokter die jou printer doorzoekt op fouten ...mocht het boven staande je niet geholpen hebben !
Ashampoo_Snap_2015.10.30_18h50m33s_003_.png

bezoek deze HPsupport site en klik op "nu installeren "
 
Tegenwoordig ziet men dat bijna in elk grootwarenhuis staan, zo een grote inktcatridge om lege cartridges in te deponeren om te recycleren. Die gaan naar een firma om te hervullen en men kleeft daar dan een ander etiket op , niet van het merk zelf. Dat is ook inkt maar van veel minder goede kwaliteit. Droogt sneller uit waardoor de gaatjes verstopt raken en de printer doet het niet meer . Omdat ik bijna niet print met kleuren heb ik mij een laserprinter gekocht . Die zijn enorm goedkoop geworden. De toner met het inktpoeder is wel niet goedkoop maar hiermee print je gemakkelijk 10.000 bladen , met als voordeel . Droogt niet uit. Ik heb eens de prijs gezien van een nieuwe inktcartridge , sommige zijn nog duurder dan de printer zelf.

@reynkust
Als je cartridges van HP koopt daar staat een houdbaarheidsdatum op . Dat heeft niets te maken met de houdsbaarheiddatum van de inkt , maar met de CHIP . Die CHIP is geprogrammeerd om de cartridge tot een bepaalde datum te kunnen gebruiken.
 
Die niet originele navullingen zijn inderdaad goedkoper, maar hier hebben we met vorige printers ook al ondervonden dat alles goed gaat zolang je de originele dure navullingen gebruikt, eens je naar de goedkopere versies gaat is een linke boel en gaat je printer naar de haaien. Wij hadden een heel mooie vrij dure HP all in one printer waar mijn vrouw eens goedkopere niet originele navullingen in had gedaan en die is sinds dien ook nooit meer de oude geweest. Na een paar jaartjes was hij dan stuk en zochten we eigenlijk een gewone printer omdat scanner en copieren wel nog perfect werkte. Ik keek naar de prijzen omdat we krap bij kas zaten en we hadden bij Vandenborre dan in promotie een super goeiekope all in one printer van HP gevonden die nog goedkoper was dan de goedkoopste printer bij Vandenborre. Wij met een heel bang hartje en met de ogen toe hem toch besteld en hij doet alles wat hij moet doen, maar dan zonder toeters en bellen. Er steekt niets op of aan. Voelt heel licht aan, maar print heel goed. Het scannen en copieren gaat ook heel goed, hij ziet er alleen niet erg mooi uit, is een witte. HP Deskjet 1510 all-in-one printer(B2L56B)| HP® België
Nu gaan er enkel originele cassetes in en so far, so good.
 
@ Ranger staat deze houdbaarheidsdatum dan op de inkt vulling zelf of eerder op de verpakking !
zo heb ik hier wel een voorraadje ingedaan ..
van 4 zwart en 4 kleuren ink vulling nr : 300
deze werden gelijktijdig aangekocht en toch hebben ze verschillende datum's meegekregen !
de kleuren zijn bruikbaar tor januari 2017 en de zwarte vullingen tot november 2016 echter is er 1 zwarte vulling met een datum juni 2014 deze zou dan niet meer gebruikt kunnen worden volgens u ..alhoewel deze dus nog steeds in de verpakking zit !

*waarom ik hier zo een voorraadje heb was omdat deze destijds in promotie stonden ...(de helft is opgebruikt.. )..er blijven er nog een 3 tal over
 
Iedereen hier tegen de cloon cartridges?? Druk nogthans minstens 10 jaar af met zulke cartridges. Noot geen probleem gehad , zelfs bijgevuld en zo. Deze was wel van een pools Merk

Hard reset , heb ik al eens geprobeerd en nog vele andere zaken . De winkel heeft de cassette onmiddellijk terugbetaald (. Een originele HP erin hielp niet. Dus zal eens naar de HP dokter gaan, (waarschijnlijk zal deze em dood verklaren).
 
Iedereen hier tegen de cloon cartridges?? Druk nogthans minstens 10 jaar af met zulke cartridges. Noot geen probleem gehad , zelfs bijgevuld en zo. Deze was wel van een pools Merk

Hard reset , heb ik al eens geprobeerd en nog vele andere zaken . De winkel heeft de cassette onmiddellijk terugbetaald (. Een originele HP erin hielp niet. Dus zal eens naar de HP dokter gaan, (waarschijnlijk zal deze em dood verklaren).

Vroeger niet, maar na 3 printers naar de haaien ben ik het inderdaad wel beu ja.
 
Ook ik heb reeds meer dan 10 jaar goede ervaring met kloon cartridges. Moet er bij zeggen dat ik altijd een Epson gekocht hen.
Reden hiervoor is kloon cartridges zijn makkelijk te krijgen en heel goedkoop. Ik heb diverse foto's die ik zelf genomen heb afgedrukt op een A4. Die hangen bij ons in de living en iedereen zegt er van dat het moeilijk te zien is dat ze geprint zijn.

Als je weet dat de HP een cartridge heeft waar bij het vervangen van de cartridge, de inktkop mee vervangen wordt en dat dit niet het geval is bij Epson, dan vraag ik me af hoe het mogelijk is dat de HP kan defect gaan met kloon cartridges. Immers de cartridge vervangen is printer vernieuwen en niet alleen verse inkt. Als de HP verstopt, is de verstopping opgegeven door het vervangen van die cartridge. Daarom zijn ze immers ook zoveel duurder.
 
Dat vinden wij ook veels te duur hoor, maar we willen niet nog eens een printer naar ge haaien hebben door die rot cassetes.

Hoeveel betaal je voor de cartridges? De cartridges van mijn Epson DX8400 kosten per volledige set (3 kleur en 1 zwart) maar een 6tal € in Action. Is ook printer-scanner en kopiër.
Heb je dan niet bij 3 maal vervangen een nieuw toestel?
Mijn DX8400 is nu denk ik meer als 5 jaar en heeft nog NOOIT originele cartridges gezien.
 
Hoeveel betaal je voor de cartridges? De cartridges van mijn Epson DX8400 kosten per volledige set (3 kleur en 1 zwart) maar een 6tal € in Action. Is ook printer-scanner en kopiër.
Heb je dan niet bij 3 maal vervangen een nieuw toestel?
Mijn DX8400 is nu denk ik meer als 5 jaar en heeft nog NOOIT originele cartridges gezien.

Heel veel geld dus. http://www.vandenborre.be/all-in-one-printer/hp-deskjet-1510

We hebben een epson printer ook naar de haaien hoor met die kloon dingen. een canon printer en een HP printer en nu ik erover denk nog een brother printer ook naar de haaien door die rommel dingen. Nu ja het geluk geeft ook nog maar heel weinig aan onze kant gestaan. Vandaar dat we nu de goedkoopste all in one printer hebben staan thuis dat we toen konden vinden. Die was toen nog geen 50€.
 
@ Ranger staat deze houdbaarheidsdatum dan op de inkt vulling zelf of eerder op de verpakking !
zo heb ik hier wel een voorraadje ingedaan ..
van 4 zwart en 4 kleuren ink vulling nr : 300
deze werden gelijktijdig aangekocht en toch hebben ze verschillende datum's meegekregen !
de kleuren zijn bruikbaar tor januari 2017 en de zwarte vullingen tot november 2016 echter is er 1 zwarte vulling met een datum juni 2014 deze zou dan niet meer gebruikt kunnen worden volgens u ..alhoewel deze dus nog steeds in de verpakking zit !

*waarom ik hier zo een voorraadje heb was omdat deze destijds in promotie stonden ...(de helft is opgebruikt.. )..er blijven er nog een 3 tal over

Ik heb dat ooit ook maar eens per toeval ontdekt bij HP. Die datum dat op de verpakking staat , staat ook in de chip van de cartridge. Als de datum overschreden is ga je een melding krijgen dat de cartridge moet vervangen worden . En dan zei ik bij mezelf dat kan toch niet , ze komt juist uit de verpakking .
Eens gaan lezen
https://www.inktweb.nl/blog/waarom-zit-er-een-chip-in-een-cartridge-en-wat-doet-het/

[url]https://www.inktweb.nl/blog/hoe-lang-is-een-inkt-cartridge-houdbaar/

[/URL]
 
Ik print zelden en heb daarom een hele oude Canon BJC 250 die ik onder Windows 7 werkend heb gekregen. Hiervoor gebruik ik een verloop kabeltje van parallelle centronic's poort naar USB.

at-uc1284b.jpg


Een Cartridge koop ik meestal op de rommelmarkt voor rond de 50 euro cent en daarmee kan ik weer twee jaar vooruit. Soms is de inkt eerder uitgedroogd dan dat de cartridge leeg is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan