probleem met het herinstaleren van xp home

Status
Niet open voor verdere reacties.
Door een partitie te verwijderen kan de bootsector van pacard bell corrupt geworden zijn, waardoor een opstart vanaf HD niet lukt.
Als je cd-rom dan als 2nd boot of 3rd boot staat in bios valt de pc daarop terug, denk ik.
Beste is dan een format met xp maar fat32 kiezen, als dat niet word gevraagd doe je een format met een oude windows of met linux.
Let op, alle ntfs partities zullen wegmoeten.
Als er nog wat opstaat moet je alles backuppen, dat zal maar kunnen met een 2e pc als de situatie is zoals ik denk.

de hdd is nu ntfs kan ik dan terug naar fat 32 fomateren?
 
Heb je nog de cd van packard bell ? zoja probeer met deze eens denker wel dan aan dat hij helemaal de schijf zal formateren dan zullen je partitie weg zijn.

de cd van packard bel heb ik nooit gehad,er was wel een recovery cd bij maar als ik die gebruik ,gaat er een scherm open van ghost,als ik dan de instrukties volg zegt hij dat de cd niet gemaakt is door ghost? ik begrijp er niks van maar ga alleszins proberen te doen wat je voorsteld formateren naar fat32 ik laat je het resultaat weten ondetussen aan gans het forum een gelukkig nieuwjaar!!!!! wiosna
 
Jazeker, maar de setup zal vragen of je ntfspartitie weg mag, alleen dan kan het.
De MBR sector (master boot srecord) die door packard bell is aangemaakt word alleen dan overschreven.
Onder dos en onder windows blijft die onzichtbaar.
Windows 2000 en xp kunnen ook fat32 geinstalleerd worden, maar ntfs is stabieler, dus eerst fat 32, en dan terug ntfs.
En om alles in de mbr goed te overschrijven kies je dan volledig formateren, niet snel.
Staat er nog data op je andere partitie die belangrijk is, dan gaat die wel verloren.
ik denk dat het reeds vermeld is hier, het kan ook de ide kabel zijn.
Schrijven van de setup van windows, en de hd starten via de bios gat via 2 verschillende aders van de ide kabel.
 
Jazeker, maar de setup zal vragen of je ntfspartitie weg mag, alleen dan kan het.
De MBR sector (master boot srecord) die door packard bell is aangemaakt word alleen dan overschreven.
Onder dos en onder windows blijft die onzichtbaar.
Windows 2000 en xp kunnen ook fat32 geinstalleerd worden, maar ntfs is stabieler, dus eerst fat 32, en dan terug ntfs.
En om alles in de mbr goed te overschrijven kies je dan volledig formateren, niet snel.
Staat er nog data op je andere partitie die belangrijk is, dan gaat die wel verloren.
ik denk dat het reeds vermeld is hier, het kan ook de ide kabel zijn.
Schrijven van de setup van windows, en de hd starten via de bios gat via 2 verschillende aders van de ide kabel.

bedoel je dat de ide kabel defect is?
Als setup vraagt formateren staat daar enkel ntfs snel formateren? of ntfs formateren , er staat niks bij van fat 32? hoe moet dat dan?
 
Met een oudere windowscd of bootdiskette ervan.
Die laatste kan je downloaden.
Ik zal hier straks een locatie bijzetten.
Ik denk veeleer dat je enkel de windowspartitie gewist hebt, en geen uninstal wan xp.
In de MBR staat nog steeds dat hij moet opstarten vanaf een partitie die hij niet vind, en de setupbestanden van xp zeggen dat de setup moet verder gaan.
Dan is het zaak die MBR clean te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
ga naar dezesite en maak een bootcd
verwijder dan al de partities en daarna maak je nieuwe aan(liefst 2 of meer)
en formateer deze dan
cd eruit opnieuw booten met orginele cd van xp home en dan insteleren
of lees dit eens zorgvuldig door
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt Rudi.
Ik moest even weg.
Het is nog eenvoudiger als je iemand zijn oude windowscd gebruikt,
Een format met linux overschrijft ook de mbr.
Als je een nieuwe schijf steekt kan je ook gewoon met xp een format doen met fat32.
Bij opstart met xp in dos moet het ook in fat32 kunnen, maar ik weet niet precies hoe.
 
ga naar dezesite en maak een bootcd
verwijder dan al de partities en daarna maak je nieuwe aan(liefst 2 of meer)
en formateer deze dan
cd eruit opnieuw booten met orginele cd van xp home en dan insteleren
of lees dit eens zorgvuldig door

ik heb op mijn hd geen enkele partitie meer staan,de hdd heb ik van ntfs naar fat 32 geformatteert,een grote partitie,xp setup gedaan en de prutser gaat opnieuw naar de cdrom?
 
Als je in het bios de bootvolgorde veranderd, sla je die verandering dan ook op?
Meestal met F10 en bevestigen met Y of Yes
 
Laatst bewerkt:
mijn gevoel blijft erbij, ergens iets mis met ide kabels.
Heb hier ook zo eentje gehad die bleef herstarten na laden bestanden. Dus een loop.

Is uw ide een 80 aderige kabel. De oude zijn minder aderig en geven dat probleem soms

staat je hd op master? Doe de jumper van je hd eens weg

Ook een niet correcte format van de harde schijf kan leiden tot dit probleem

Heb je nog dingen in je pc steken zoals printer,..... Trek deze eens uit.

Reset je moederbord eens.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
mijn gevoel blijft erbij, ergens iets mis met ide kabels.
Heb hier ook zo eentje gehad die bleef herstarten na laden bestanden. Dus een loop.

Is uw ide een 80 aderige kabel. De oude zijn minder aderig en geven dat probleem soms

staat je hd op master? Doe de jumper van je hd eens weg

Ook een niet correcte format van de harde schijf kan leiden tot dit probleem

Heb je nog dingen in je pc steken zoals printer,..... Trek deze eens uit.

Reset je moederbord eens.

ik zal hier antwoorden op al de vragen: mijn pc is vrij jong 2 jaar ik hoop dat de kabels beantwoorden aan de gestelde eisen?
In de bios op het ogenblik staatcdrom/hdd/floppy maar dat heb ik al eens veranderd naarhdd/cdrom/floppy niks mocht baten.
op pc is niks anders aan gesloten dan toetsenbord+muis.
ik heb nog een win 98 se cd +opstart diskette, maar als ik de opstart diskette inde floppy steek zegt m plaats een andere diskette .
in de dos modus geraak ik niet (sorry voor mijn mischien domme vragen ) hoe geraak ik daar?
 
met windows 98se opstarten van cdrom
Kies opstart met cdromondersteuning, dan kan je ook cd lezen
Op het moederbord staan 2 ide connectoren.
Als je de cdrom op de 2e zet en de hd op de 1e is het probleem van de jumpers al opgelost, eender hoe ze staan.
Hoe zijn ze nu aangesloten?
Als de ide kabels origineel zijn zijn het zeker 80aderide, maar ze kunnen beschadigd zijn.
Zo een ader is zeer dun, 1x te kort plooien kan al voldoende zijn.
Dat strookt met de redenering van Ben.
Hoe staan de cdrom en de hd aangesloten?
Wissel de kabels eens, zo kan je testen of het aan de kabels ligt.
Kan ook mb of hd zijn.
Als je nog een schijf, of ide reserve hebt, probeer daar eens mee.
 
Laatst bewerkt:
Misschien heeft packard bell een door hen aangepaste bios zoals al de grote merken van moederborden die hebben? In zo'n aangepaste bios zijn extra opties aanwezig die voorrang kunnen hebben op de "normale bios settings" en misschien zit daar ook een extra boot volgorde optie tussen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan