PuP.blabbers gevonden via malwarebytes antimal-ware

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het probleem is volgens mij ook niet begonnen omdat ik eerder vandaag te veel van het goede gewist heb met het msconfig cleanup tool.
Ik had al problemen vanaf het moment dat de "pupblabbers" hun intrede deden, toen waren al mijn herstelpunten weg.

in dit geval vergeet dan alle voorgaande herstelpunten ...die ben je zo wie zo kwijt .
je heb nu al een nieuw herstelpunt kunnen aanmaken zeg je ...
echter beweer je dat je deze niet kunt oproepen ....en dit terwijl deze op Handmatig staat ingesteld via de services....klopt dit ?
indien mijn vermoeden juist is dien je terug naar de microsoft shadow copy provider te gaan in services en deze optie te controleren of deze ook aanstaat !
edit
**heb je trouwens al geprobeerd om dat herstelpunt aan te spreken ?
 
Laatst bewerkt:
Jouw vermoeden is volkomen juist

Het probleem is echter dat als ik naar shadow copy provider ga om te kijken deze op handmatig staat, als ik deze inschakel komt er ook ingeschakeld te staan, maar desondanks mislukt het systeemherstel nog steeds.
Ik heb nog herstelpunten staan bv: gisteren update windows en nog iets er voor de instalatie van avg 13.

Wat bedoel je met aanroepen? ik kan deze selecteren, hij begint er dan ook aan maar na het terugopstarten van mijn pc krijg ik dus de melding dat systeemherstel mislukt is o.w.v. een onbekende reden.

Als ik dan terug ga naar microsoft shadow staat deze nog steeds handmatig, maar ingeschakeld is dan weer weg
(dat is wat ik dus vreemd vind want bij andere dingen zie je dat ze ingeschakeld blijven maar deze nu net niet)
 
Dit is een service die geactiveerd wordt door je systeem. Je kan die ook zelf starten, maar dat gaat nietveel verschil geven. Die service alleen doet nietveel zonder de correcte handeling erbij. Maar daar moet je je niets van aantrekken. Die service werkt waarschijnlijk naar behoren, anders kon je die niet starten (tijdelijk).

Is er voldoende plaats vrij op je C partitie?
 
gelieve eens een antwoord te geven op de vraag van Ddragon ....is er voldoende plaats vrij op je C partitie ?
indien er voldoende plaats over is op de C kun je het volgende eens toepassen ....

1) klik op 'Start'
2) Type " CMD " in de je zoek venster ( rechts klik op de cmd en kies uitvoeren administrator .)
3) Type nu " fsutil resource setautoreset true C:/ " ( zonder de haakjes en let op de spatie ) in de veronderstelling dat Windows op de C-drive staat.
4) klik op enter ...en herstart je systeem

de hersteloptie zou nu moeten werken na de herstart , en dit zonder een foutmelding te geven ...

bron
 
123GB plaats heb ik nog.
Om op je eerdere vraag te antwoorden:
Ik heb mijn zelfgemaakt herstelpunt ook al opgeroepen, met hetzelfde resultaat.
 
Is bij deze gebeurd, met nog steeds hetzelfde resultaat:

Systeemherstel is niet voltooid. De systeembestanden en instellingen van de
computer zijn niet gewijzigd.

Details:
Er is tijdens Systeemherstel een onbekende fout opgetreden.

Probeer het herstellen van het systeem met een ander herstelpunt opnieuw uit te
voeren. Raadpleeg voor meer informatie systeemherstel: veelgestelde vragen.
 
ik ben zowat teneinde raad ...
het enige wat ik nu nog kan bedenken is een sfc /scannow op te starten maar indien er fouten worden vast gesteld ...en deze kunnen niet vanzelf hersteld worden tenzij je de vista dvd plaatst in de drive ....
daarom mijn vraag ben je in bezit van de vista installatie dvd ?

indien je deze bezit dan plaats je deze in de cd rom drive
open je zoekvenster type " CMD " start deze op als administrator.
type of kopieeer sfc /scannow " ( let op de spatie en zonder de haakjes) en druk " enter"

**Door de opdracht sfc /scannow worden alle beveiligde systeembestanden gescand en worden onjuiste versies vervangen door juiste Microsoft-versies.

wat als er bestanden zijn die niet kunnen hersteld worden door de System File Checker tool....
dan volg je stap2 op van af deze link

EDIT
voor dat je voorgaande doet ga je eerst eens alle herstelpunten verwijderen ...
herstart je systeem..
maak de controle of de service" Microsoft Software Shadow Copy Provider " op handmatig sta en of deze gestart is ....is dit zo maak je een herstelpunt aan ...
na het aanmaken van dat herstelpunt , ga je dit herstelpunt oproepen ( de controle doen of deze te gebruiken is )

EDIT2
welke antivirus heb je in gebruik ...na opzoekingen op het net bleek dit een veelvoudig probleem te zijn en was de oorzaak telkens te vinden bij het antivirus programma ....
meestal lukte het wel het herstelpunt terug te zetten na het uitschakelen van de antivirus bescherming...
note : het is tevens aangeraden bij het uitschakelen van de antivirus je internet verbinding tijdelijk ook te verbreken...
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Edit 1 had ik gisteren al eens gedaan, werkt niet.
Edit 2 ik gebruik op dit moment avg 13 en zal dit eens proberen.
(het zal minder snel gaan vandaag, want het is een werkdag, ff geduld dus aub)
 
neem je tijd maar ...besef ook wel dat er nog werkende mensen zijn .;)

antw eens op de vraag of je in het bezit ben van een vista installatie dvd ...
indien je er géén bezit !
kan je dan vermelden over welke vista het hier gaat ...( configuratiescherm > systeem> links boven word dit dan vermeld) bijv : Windows versie : Windows Vista home premimium x86 bit
( 86bit staat dan voor een 32 bit's besturingssysteem )
wellicht kan ik u dan een onbevlekte iso bezorgen .
 
@Qtex,

Proficiat, je hebt het gevonden :gefeliciteerd:
Na het uitzetten van avg 13 en de verbinding ging het perfect.

Dank u wel aan iedereen die me geholpen heeft.
Zoals ik reeds eerder schreef:
Iemand helpen is één ding, maar dit was een zware bevalling en de manier waarop iedereen er mee omgegaan is bewonder ik dus nog het meeste.
Niemand heeft het opgegeven, integendeel men heeft er zich in vastgebeten als een pitbul en er is veel zoekwerk verricht.

Vermits er hier veel mensen zijn die hulp nodig hebben, is dit niet zo gemakkelijk.
ik kan het weten, want ook ik ben een moderator van een forum waar veel mensen hulp nodig hebben.
(heeft niets met pc te maken, maar met verkeerswetgeving)

Dank u wel :duimop:
 
ha fijn om te horen dat het dan toch gelukt is ....
welliswaar door de bescherming uit te zetten ....dit zou eigenlijk niet mogen zijn .! !

dus momenteel zijn alle problemen die er waren voorbij ....
tip: hou je systeem up to date ook dus met de software!

met uw akkoord zet ik hier dan een slotje op ....hoofdstuk afgesloten ...;)
 
Frabikant: MEDION
Model: MD 96850
Processor: Intel(R) Pentium (R)Dual CPU T2390 @ 1.86Ghz 1.87 GHz
Geheugen (RAM): 4,00 GB
Type computer: 32-bits besturingssysteem

Dat ding komt uit de Aldi (lachen)
Er stond al windows op en er zijn wel een paar cd's bij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan