ik ben zowat teneinde raad ...
het enige wat ik nu nog kan bedenken is een sfc /scannow op te starten maar indien er fouten worden vast gesteld ...en deze kunnen niet vanzelf hersteld worden tenzij je de vista dvd plaatst in de drive ....
daarom mijn vraag ben je in bezit van de vista installatie dvd ?
indien je deze bezit dan plaats je deze in de cd rom drive
open je zoekvenster type " CMD " start deze op als administrator.
type of kopieeer
sfc /scannow " ( let op de spatie en zonder de haakjes) en druk " enter"
**Door de opdracht sfc /scannow worden alle beveiligde systeembestanden gescand en worden onjuiste versies vervangen door juiste Microsoft-versies.
wat als er bestanden zijn die niet kunnen hersteld worden door de System File Checker tool....
dan volg je stap2 op van af
deze link
EDIT
voor dat je voorgaande doet ga je eerst eens alle herstelpunten verwijderen ...
herstart je systeem..
maak de controle of de service" Microsoft Software Shadow Copy Provider " op handmatig sta en of deze gestart is ....is dit zo maak je een herstelpunt aan ...
na het aanmaken van dat herstelpunt , ga je dit herstelpunt oproepen ( de controle doen of deze te gebruiken is )
EDIT2
welke antivirus heb je in gebruik ...na opzoekingen op het net bleek dit een veelvoudig probleem te zijn en was de oorzaak telkens te vinden bij het antivirus programma ....
meestal lukte het wel het herstelpunt terug te zetten na het uitschakelen van de antivirus bescherming...
note : het is tevens aangeraden bij het uitschakelen van de antivirus je internet verbinding tijdelijk ook te verbreken...