Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Pctuts,

Deze vraag dat niet echt over mijn provider, maar over het internet.
We hebben pakket 2 van ziggo, dit is 15 mbit/s download en 2.5 mbit/s upload.
Wanneer ik één computer rechtstreeks op het modem aansluit haal ik iets meer/iets minder dan 15 mbit/s (dit klopt dus), het zelfde krijg ik bij de upload.
Wanneer ik een router tussen het modem inzet, en hier een computer op aan sluit haal ik nog maar 5mbit/s download, en wel de 2.5 mbit/s upload.
Klopt hier iets niet? Of is het normaal dat je router meer dan de helft van je download snelheid weg pakt?

We hebben een Belkin router, en we zaten al te denken aan een nieuwe router.. maar is dit het probleem wel?

Met vriendelijke groeten,
Wesley

EDIT: Om precies te zijn een Belkin 4 Port Router, for cable and DSL modems. (met de nieuwste firmware).
 
Laatst bewerkt:
De 100mbps is de verbinding tussen je pc en de modem/router.
De output van je router is 10mbps deze wordt in de pc omgezet naar 100 mbps door de netwerkkaart.
Zijn er meerdere gebruikers in huis die gebruik maken van deze router ?

Ja we hebben in totaal 3 computers.
1 computer staat beneden, deze is rechtsreeks aangesloten op de router (speedtest +/- 7mbit/s)
2 computers staan boven, deze zijn aangesloten op een hub van 10mb (speedtest +/- 7 mbit/s).
Deze hub is weer aangesloten op de router.

Jij zegt:
De output van je router is 10mbps deze wordt in de pc omgezet naar 100 mbps door de netwerkkaart.
Dus de poorten van mijn router zijn 10mb? Dan moet ik dus een nieuwe hub, en een nieuwe router..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Toch als ik de specificaties van de Belkin F5D5231-4 bekijk is dit een 10/100Mbps router.
Dus deze moet gewoon als er een 100Mbps kaart van een PC op aangesloten is, gewoon op 100 werken.

Zoek eerst alle specificaties eens uit van alle Netwerk apparaten en de gebruikte kabel kan ook nog een rol spelen. Ik ga er van uit dat er een normale CAD5 bekabeling aanwezig is.
 
Het is gewoon CAD 5 bekabeling ja.

Die hub is wel een probleem en dat is 1 ding wat zeker is.
Kan het zijn dat de hub voor problemen zorgt voor de computer beneden? (Ook al is deze niet op de hub aangesloten, misschien dat die voor snelheid problemen zorgt).
Volgensmij had ik toestraks de hub eraf gehaalt en alleen de computer beneden aangesloten op de router. Toen kreeg ik ook de +/- 7 mbit/s download snelheid uit bij de test.
Verder kan ik de computer beneden op 100 mbp/s full deplex zetten, wanneer ik dit doe is de max speed van de test nog steeds +/- 7 mbit/s.

Trouwens, weet niet of ik dit al gezegt had, maar wanneer ik de computer beneden rechtsreeks aansluit op het modem haal ik wel de volledige snelheid. Het heeft dus wel degelijk met die router te maken.
 
Laatst bewerkt:
Kan het zijn dat de hub voor problemen zorgt voor de computer beneden? (Ook al is deze niet op de hub aangesloten, misschien dat die voor snelheid problemen zorgt).

Vreemd genoeg is dit wel mogelijk. Dit heb ik zelf ondervonden met mijn eigen netwerk. Dit heb ik vervangen naar een 1 Gigabit netwerk. Dit bleef echter op 100 mb werken. het heeft lang geduurd voor ik er achter kwam dat een netwerkprinter met 100 mbps poort hier de oorzaak van was.

Trouwens, weet niet of ik dit al gezegt had, maar wanneer ik de computer beneden rechtsreeks aansluit op het modem haal ik wel de volledige snelheid. Het heeft dus wel degelijk met die router te maken.<!-- google_ad_section_end -->

Reset de router eens en sluit deze daarna weer aan tussen het modem en de pc.
 
Vreemd genoeg is dit wel mogelijk. Dit heb ik zelf ondervonden met mijn eigen netwerk. Dit heb ik vervangen naar een 1 Gigabit netwerk. Dit bleef echter op 100 mb werken. het heeft lang geduurd voor ik er achter kwam dat een netwerkprinter met 100 mbps poort hier de oorzaak van was.



Reset de router eens en sluit deze daarna weer aan tussen het modem en de pc.


De router heb ik al een aantal keren gereset, en zelfs beneden zonder hub krijg ik niet de volledige snelheid.
Ik heb dit probleem ook op het ziggo forum gezet, waarop ik een antwoord kreeg dat iemand anders ook niet bovne de 7 mbit/s uitkwam met deze router.
Ik weet nu wel bijna zeker dat het aan de router ligt.
Dus ik ga een nieuwe router halen, en ik ga gelijk kijken hoe de snelheid op zolder is.
Bevalt de snelheid niet, haal ik gelijk een nieuwe hub (wat ik denk ik zowiezo moet doen).
 
OK

Dan weet ik zeker dat je die hub ook moet vervangen, omdat deze maar 10 mbps poorten heeft. Je kunt er ook voor kiezen om 2 kabels naar boven te trekken. In paats van 1 met een hub.

Hier moet je ook aan denken:
Mocht je een nieuwe router kopen met gigabit poorten, om alvast voorbereid te zijn op de toekomst, dat er nieuwe bekabeling getrokken moet worden. Een Gigabit netwerk werkt langszamer met een CAT5 bekabeling.
Een Gigabit netwerk heeft minmaal CATe kabel nodig om de volledige doorvoersnelheid te halen.

Maar met een normaal netwerk, zonder Videostreams en maar 2 of 3 PC's in het netwerk, voldoet 100 Mbps prima.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
We hebben de kabels en alles netjes onder de vloer in gewerkt. De hub hebben we puur om de kabels te verlengen, omdat de kabels vanuit de kelder naar zolder het net niet halen tot de pc's.

Ik denk niet dat we perse een gigabit router/hub nodig hebben. De huidige snelheid die we hebben zijn we tevreden over (als we deze volledig binnen krijgen)..
Ik denk dat een 100 mbps hub/router prima is.
Zou je hier toevallig een linkje van kunnen geven?
Ik heb niet zoveel verstand van routers / hub's.

De vorige router die je gaf was een Dual-Band Wireless-N Gigabit-router.
BVD

Ik zat zelf te denken aan een: Linksys E1000 Wireless-N Router
Nu nog een switch.. (als deze router voldoet aan de eisen, wat ik denk van wel)


EDIT:
Op het ziggo forum zeggen ze dat ik een Switch nodig heb, en geen HUB.
Ik weet het verschil niet tussen die 2, dus blijkbaar moet ik een switch hebben:p
 
Laatst bewerkt:
Oh, wacht eens even:p
Er loopt maar 1 kabel vanuit de kelder naar zolder.
Hierop heb ik de hub aangesloten, en in deze hub heb ik weer 2 kabels voor na de pc's.
Dus ik denk niet dat dit apparaatje ervoor gaat werken, tenzij er 1 is waarmee je de "power kabel" in steekt, en aan de andere kant 2 kabels van de pc's erin kunt duwen.

En de Linksys E1000 Wireless-N Router, is dat wat?
 
Laatst bewerkt:
Linksys E2000 Advanced Wireless-N Router

Linksys E2000 Advanced Wireless-N Router

Linksys E2000 Advanced Wireless-N Router
Snelheid switch (LAN-poorten) (Mbit/s)
915
Doorvoersnelheid internet(WAN)-poort (Mbit/s)
123
Stroomverbruik niet-actief
5,6 W
Stroomverbruik actief (zenden 20m)
6,5 W
Antennes intern of extern
Intern
uPnP-ondersteuning
Ja
VPN passthrough
Ja
Garantie (jaar)
2
Prijs rond de 70€

Persoonlijk ben ik voor d-link
D-Link DIR-825 Xtreme N Dual Band Gigabit Router
Snelheid switch (LAN-poorten) (Mbit/s)
925
Doorvoersnelheid internet(WAN)-poort (Mbit/s)
313
Stroomverbruik niet-actief
7,4 W
Stroomverbruik actief (zenden 20m)
7,5 W
Antennes intern of extern
Extern
uPnP-ondersteuning
Ja
VPN passthrough
Nee
Garantie (jaar)
2
Fabrikant
D-Link
Prijs rond de 135€
 
Helaas in het Duits, maar een goede vergelijking Vergleich: WLAN-Router im Test - CHIP Online

Als je nooit van plan bent om een laptop te kopen of via een andere manier draadloos te gaan, zou ik hier op bezuinigen. Zit het er in de toekomstin, zou ik inderdaad kiezen voor Wireless N Dual Band Router.

Op het aangegeven adres staat mijn Fritzbox 7390 ook tussen, met deze kan ik ook bellen via VoIP
 
Bedankt voor alle reacties.. Heb inmiddels de 2 apparaten besteld.
Hopelijk dat het probleem morgen is opgelost, anders moet ik toch eens naar de kabels kijken.
Deze liggen namelijk ook al een aantal jaren, maar ik zou niet weten of dit voor iedere snelheid geschikt is.. kan hier ook een 10 mb max verbindingssnelheid op zitten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan