Status
Niet open voor verdere reacties.

roxy

Steunend lid
Vip Lid
Beste
Ik werk met telenet en gebruik wifi alleen voor mijn smartphone en mijn dochter voor haar laptop en iphone, nu kon ik op internet thuis via homebase (beveiligd).
Sinds kerstdag is dit op onze phone veranderd van "homebase" naar "dlink"(zie bijgv. fotos), zonder zelf iets te veranderen, ik zie nu dat dit netwerk "open" is, zodus zonder beveiliging denk ik???
Weet iemand of dit wel veilig is en hoe het zou komen dat dit zomaar veranderd is.
Mijn router is nog een oudje "Wireless router DI-524"

wifi2.jpgwifi1.jpg
 
Ik zou denken dat die Wireless router gereset is, maar de default SSID voor die router is "default" ipv "dlink". Tenzij een nieuwere firmware die wel "dlink" noemt. Dit is de meest logische verklaring. Kijk eens of je kan inloggen op die router. Verander het wachtwoord terug en pas de netwerkverbinding terug aan, liefst op WPA met een wachtwoord.
 
Ik zou denken dat die Wireless router gereset is, maar de default SSID voor die router is "default" ipv "dlink". Tenzij een nieuwere firmware die wel "dlink" noemt. Dit is de meest logische verklaring. Kijk eens of je kan inloggen op die router. Verander het wachtwoord terug en pas de netwerkverbinding terug aan, liefst op WPA met een wachtwoord.

Zou kunnen een reset zijn, wat je voorstelt inloggen op die router, ik zou nie weten hoe er aan te beginnen, ja ik ben een zestiger en het mag nie te moeilijk zijn voor mij.
Wel bedankt.
 
Sluit eens een pc bedraad aan op de router en geef dit adres in de browser http://192.168.0.1

Je komt nu in de setup van de router, als hij een reset heeft gehad heb je geen wachtwoord nodig . Je kunt nu de installatie wizzard door lopen en er zal een pagina komen om het wifi wachtwoord in te stellen.
 
Ik denk dat ik ga wachten, ben bang van dit te veranderen.
Als ik doe wat je zegt, zie ik dat de router niet beveiligd is (fig. router1), als ik daar na de beveiliging op WPA zet krijg ik fig. router2, maar verder durf ik niks veranderen.
toch bedankt
 

Bijlagen

  • router1.jpg
    router1.jpg
    50.7 KB · Weergaven: 156
  • router2.jpg
    router2.jpg
    61 KB · Weergaven: 162
In de bovenste afbeelding zie je dat het draadloze netwerk niet beveiligd is. Als je ergens in een huis woont ver van de bewoonde wereld is er niet zo veel aan de hand. Woon je in een woonwijk met buren in de directe omgeving betekend dit dat men van jouw draadloze netwerk gebruik kan maken en in het ergste geval ook jouw gedeelde mappen en bestanden kunnen zien en eventueel bewerken, kopieren of verwijderen.

Je zou ongeveer onderstaand schermpje moeten krijgen om een beveiligingssleutel in te voeren.
Onthoud deze goed, want dat is de key die je in moet vullen als je via wifi contact maakt met de router.

D-Link.jpg

Lees pagina 13 eens goed door http://www.dlink.com/-/media/Consumer_Products/DWL/DWL 922/Manual/DWL922_Manual_EN_UK.pdf
 
daar boven op is het ook zo dat indien jij een draadloos netwerk gebruikt je deze dient te beveiligen tegen misbruik van derden ...
stel dat één van de geburen jouw draadloze verbinding misbruikt dan kan men u daar voor verantwoordelijk stellen omdat je deze dus niet heb beveiligd tegen derden ...
 
Ik zal het toch wel eens moeten proberen denk ik, ik zie op de foto van u security op WEP staat, waarom bvb niet WPA of WPA2, er zijn verschillende mogelijkheden.

Ik heb deze router zelf niet, de afbeelding is uit de manual. Let daarom niet op de instellingen die daar gegeven worden in de afbeelding.
Uiteraard is WPA- PSK een betere encryptie dan WEP
 
Ik wil nog even aanvullen dat je met WPA zelf geen sleutel in kunt voeren in deze router omdat je hoogstwaarschijnlijk geen Radius server hebt, zoals je zelf kunt zien in jouw tweede afbeelding in antwoord #9
Kies dus voor WPA-PSK. ( Pre Shared Key )
Volgens de manual is WPA2 niet mogelijk met deze router.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan