Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Screentime.


Je hebt kideren en die willen niets anders dan tabletspelen, Geen tijd om huiswerk te maken, geen zin om mee te gaan naarde winkel, geen zin om te stoppen met spelen omdat ze o zo diepverdiept zijn in een spel. Als ouder van kinderen zal je dit vast welbekend in de oren klinken. Hier liep het de spuigaten uit dat er ietsmoest gebeuren. Onze oudste zoon is tegen de mama in gegaan omdat hijgeen zin had om mee te gaan naar de winkel omdat hij nog niet hadkunnen spelen met de tablet. Dat was de spreekwoordelijke druppel diede emmer deed overlopen.


Ikben dan maar op zoek gegaan naar een goede app waarmee ik hun spelen,internettten, facebook gebruik en zo aan banden kon leggen.


Hoeen waar begin je natuurlijk, want playstore staat vol met appswaarmee je dit soort zaken kan instellen en zo. Maar de meeste zijnin te stellen OP de tablet zelf en dat wilde ik dus niet. IK en mijnVROUW wilden de controle hebben over hun gebruik zonder dan we huntablets in handen moesten hebben.


Screentime leek volgens de score niet goed te scoren, maar dat is een heelvertekend beeld, de lage score komt door de vooral tieners die de appbeoordelen met 1 sterretje omdat ze het niet leuk vinden dat mams enpaps hun GSM en/of tablet onder controle hebben. En dat heb je. Jekan ook zien met wat ze om dat moment bezig zijn, je ziet ALLEgeinstalleerde apps op het toestel. Wil je niet dat ze een bepaaldeapp gebruiken heb JIJ als ouder met je PC, tablet, GSM, laptoptoegang met je account met login tot hun toestellen en JIJ kanbepalen hoe lang en welke apps er in mee gerekend worden. Heelhandig. De app die op hun toestellen staat kan natuurlijk verwijderdworden, maar dat enkel onder administrator EN met geldig wachtwoord.Dus met dubbele beveiliging. Natuurlijk kunnen ze eromheen als ze datecht wellen, dan gaan ze naar fabrieksinstellingen terug en is de appnatuurlijk ook weg. Maar daar kan ook wel een stokje voor gestokenworden door bv instellingen te blokkeren. Die optie steekt daar ookin. Dit is nu momenteel voor mijn kinderen nog niet nodig, maarhardleerse kinderen en vooral tieners zijn heel inventief om zulkedingen te trachten omzeilen.


Kortomeen heel handige site waar jij als ouder de controle over hebt vanachter je pc, tablet, gsm of laptop als je maar je email adreswaarmee je je account hebt aangemaakt kent en je wachtwoord kent.Heel handig Dit werkt ook voor een iPhone.


Screentime voor Android vind je hier.
Screen time voor IOS vind je hier.

hompage.jpg

dagellijks limiet bereikt.png

apps toegang of niet.jpg

nieuwe app geinstalleerd.png

tijdsbalk.jpg

tijdsregeling.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan