Ik heb een pcke staan waar ik een server van wil maken.
Momenteel staat ie op de zolder te draaien met windows 7 erop.
In totaal heb ik 3 desktops en een laptop staan in huis.
Met win 7 kan je bestanden delen maar ik wil bepaalde mappen niet delen met mijn kinderen zoals mijn dosieren.
Dus in win 7 vind ik niet direkt waar ik moet zijn.
Ik dacht dan aan een file serverke waar ik zowat alles kan instellen maar daar heb ik weinig ervaring in.
Eerst en vooral welke besturingsysteem gebruik ik dan.
Windows 2003 of 2008 of linux.
Ik kan zowel aan alle 3 geraken dus is dat geen probleem. En ja het is met licensies
Al de pc's die in huis draaien werken met win 7 dus als het linux is moet er iets op van samba toestanden.
Maar kweet nie hoe of wat.
Kzou er graag een beetje begeleiding in willen of als ere iemand een goeie tutorial weet mag je die ook vertellen.
bedank op voorhand.
grt sandy
Momenteel staat ie op de zolder te draaien met windows 7 erop.
In totaal heb ik 3 desktops en een laptop staan in huis.
Met win 7 kan je bestanden delen maar ik wil bepaalde mappen niet delen met mijn kinderen zoals mijn dosieren.
Dus in win 7 vind ik niet direkt waar ik moet zijn.
Ik dacht dan aan een file serverke waar ik zowat alles kan instellen maar daar heb ik weinig ervaring in.
Eerst en vooral welke besturingsysteem gebruik ik dan.
Windows 2003 of 2008 of linux.
Ik kan zowel aan alle 3 geraken dus is dat geen probleem. En ja het is met licensies

Al de pc's die in huis draaien werken met win 7 dus als het linux is moet er iets op van samba toestanden.
Maar kweet nie hoe of wat.
Kzou er graag een beetje begeleiding in willen of als ere iemand een goeie tutorial weet mag je die ook vertellen.
bedank op voorhand.
grt sandy