Slaapstand sinds Win8 werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Beste allemaal,

Er schijnt een algemene fout te zitten vanaf win8: De Slaapstand werkt niet meer getimed. Met de startknop lukt het wel. Ofwel ook » Winkey dan twee maal pijltje rechts dan Enter «
Ik weet dat de meesten onder ons de Slaapstand nooit gebruiken, maar ik wel dus. Ik heb een volle dag gezocht op Google (Engels) en hier en daar heeft iemand een driver uitgezet of zo en werkte het terug, maar dat zijn uitzonderingen.
Is er een groot licht bij ons die een oplossing zou kunnen bedenken, dan zou dat tof zijn. Ondertussen behelp ik me wel zoals beschreven.

Met vriendelijke groet tijdens de storm buiten,

WW
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, Q.

Dan moet ik wel terug naar 8 pro 64 bit en daarna upgraden. Kan ik direct de schijf insteken en upgraden naar 64? Ik moet toch niet terug naar 7 gaan?

WW
 
heb je de installatie dvd Windows8 pro x64 bit dan kun je deze installeren ...
heb je deze niet dien je dus eerst de win7 64 bit te installeren ...

ik heb afgelopen week met de upgrade key win8 de iso opgehaald van de upgrade Win8.1 zie hier
 
indien jij bedoeld of je kunt upgraden van een 32bit besturingssysteem naar een 64bit versie is het antwoord NEEN dit gaat nooit .
je dient er dus eerst een 64 bit windows 7 of 8 er op staan te hebben om naar de Win8.1 x64 bit te kunnen upgraden.
 
O.K. Q.
Dit is duidelijke taal.
Bedankt voor je tijd en de goede informatie.

WW
********
Besturingssysteem: Windows 8.1 Pro 32-bit | Processor: Intel Pentium E5300 @ 2.60GHz Wolfdale 45nm Technologie x64 | RAM: 4,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 399MHz (6-6-6-15) | Moederbord: Acer EG43LMK | Grafisch: HP LP2065 (1600x1200@60Hz) Twee maal Intel G45/G43 Express Chipsets | Harde schijven: 120 GB SAMSUNG SSD 830 Series (SSD) + 2 TB LaCie d2 Quadra v3C 7200rpm eSata + Samsung portable 500 GB + iOmega 1 TB + LaCie Poulton 2 TB | Optische schijven: HL-DT-ST BD-RE BE06LU10 USB ( incl. Blu-Ray) + HL-DT-ST DVDRAM GT30N | Geluid : Realtek High Definition Audio | Browser: IE11 | Computertype: Desktop.
 
effe verder gaan betreffende de slaapstand ...
gisterenavond toen ik ging slapen drukte ik hier de sleep toets in van het toetsenbord ...en de pc viel dus in slaapstand ...zelfs het lampje van mijn opstartbutton ging uit ...
( met opstartbutton bedoel ik dus de knop die ik dient in te drukken om de pc aan te zetten ) maar rond een uur of 1 s'nachts werd ik wakker en zag in de woonkamer een gedempt licht ...
de pc werd door een voor mij onbekende proces dus uit de slaapstand gehaald zonder dat ik er ook maar iets diende te doen ....
daarom ook mijn eerdere vermelding dat de pc niet in slaapstand kan gezet worden omdat er dus achtergrond processen gestart worden ...
nu heb ik een sterk vermoeden dat er gegevens naar Microsoft gestuurd worden zonder dat we hier ook maar iets aan te zeggen hebben ...
de gegevens hebben vooral te maken hoe je met de pc om gaat en waar voor je deze gebruikt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan